Støddæmpere
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-04-06 16:15

Hej

Hvor mange km kan man forvente et sæt støddæmpere holder.

Stef

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 26-04-06 16:21

100 kkm (og ja, mange siger det er for lidt, men ellers få dem testet hos
superdækservice)

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 16:39

Øv mine har kun holdt 300.000 Km bagved og 200.000 Km foran. De bagerste
funker fint endnu, men fjedre er blevet lidt slappe så den ligner en halv
sænket bil

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 26-04-06 18:28

Tom wrote:
> Øv mine har kun holdt 300.000 Km bagved og 200.000 Km foran. De
> bagerste funker fint endnu, men fjedre er blevet lidt slappe så den
> ligner en halv sænket bil

Og den slår/slog ikke lige med røven hvis du kører over et kloakdæksel ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:10

> Og den slår/slog ikke lige med røven hvis du kører over et kloakdæksel ?

Nej overhovedet ikke....ellers var dæmperne blevet skiftet for laaaang tid
siden. Jeg valgte at beholde de bagerste fordi det ikke gav bare den mindste
forskel at skifte de forreste efter 200.000 Km

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-06 18:32

Tom wrote:
> Øv mine har kun holdt 300.000 Km bagved og 200.000 Km foran. De
> bagerste funker fint endnu, men fjedre er blevet lidt slappe så den
> ligner en halv sænket bil

Jeg tror ganske simpelt ikke på at de er fuldt funktionsdygtige efter
300kkm.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:08

> Jeg tror ganske simpelt ikke på at de er fuldt funktionsdygtige efter
> 300kkm.

De er så lidt opslidte at man ikke kan mærke nogen fejlfunktion ved dem.
300.000 er heller ikke bare 300.000. Jeg kører f.eks nææææsten aldrig på
ujævn vej og med mange passagerer, meget ekstra vægt osv. i bilen. Vejene
her i området er også temmelig gode så det er alt sammen med til at forlænge
levetiden.
Bilens computer står som regl omkring 50 Km/t som gennemsnitshastighed

Tom

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 26-04-06 19:26

Har du prøvet at få dem testet på en støddæmpertester?

/claus

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:02

> Har du prøvet at få dem testet på en støddæmpertester?

nej jeg "tester" dem i dagligdagen. Den laver hverken ekstra hop eller
knalder hjulenei bund fordi man tager et vejbump med pæn hastighed. Den
ligger også rigtig godt i kurverne.

Da jeg skiftede de forreste ved over 200.000 Km kunne jeg heller ikke mærke
den mindste forskel. Så jeg må sige at Fords støddæmpere holder enormt godt
(modsat deres fjedre der knækker)

--
Tom

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 26-04-06 21:09

> nej jeg "tester" dem i dagligdagen. Den laver hverken ekstra hop eller
> knalder hjulenei bund fordi man tager et vejbump med pæn hastighed. Den
> ligger også rigtig godt i kurverne.

Ja- det holder jeg også med om. Er man opmærksom og går op i sin bil kan man
fange de fleste symptomer under kørsel ved bare at lytte og føle!

VH Esben

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 28-04-06 17:57

Tja, jeg går også ekstremt meget op i min bil og kunne intet mærke, men
alligevel var der kun 20% dæmpning tilbage på de bagerste og ca. 40% på de
forreste

/claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 18:03

> Tja, jeg går også ekstremt meget op i min bil og kunne intet mærke, men
> alligevel var der kun 20% dæmpning tilbage på de bagerste og ca. 40% på de
> forreste

ikke alle har en god føling med bilen ))

--
Tom

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 28-04-06 19:57

Nej, men så må du jo en tur omkring en testbænk, så vi kan se om du har

/Claus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-04-06 22:25

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> wrote in message
> 100 kkm (og ja, mange siger det er for lidt, men ellers få dem testet hos
> superdækservice)

Tjaaa med 165 kkm så er det jo nok ved at være ved tiden... så må man jo
hellere finde den store muldvarp frem!

Stef