/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ålborg, så kan de lære det, ifbm broulykke~
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-04-06 20:19

De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.



 
 
Thomas Rasmussen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 25-04-06 20:33

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.

<lidt ironi on>
Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et
trafik-net der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at
alle andre skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo ikke fordi at
tunellen har været det bedste sted at køre under normale omstændigheder
(der var allerede før alt det her ofte længere køer) så det bliver da
helt ad helvede til nu.


<ironi off>

Ukendt (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-06 21:29


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:444e7982$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
>> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
>> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
>
> <lidt ironi on>
> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et trafik-net
> der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at

Drop dit pis ironi. Du mener det. Typisk dansker kommentar
at ironisere det hele, så det skal se så yndigt ud.

Det er tragisk det hele. Nogle morer sig, andre
har mistet en far, mand, bror osv...

Og så 'er det for dårligt' osv...selvomtagne svin hele bundet.
*SF*..ikk' ??



Thomas Rasmussen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-04-06 08:56

Olesen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> news:444e7982$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
>>> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
>>> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
>> <lidt ironi on>
>> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et trafik-net
>> der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at
>
> Drop dit pis ironi. Du mener det. Typisk dansker kommentar
> at ironisere det hele, så det skal se så yndigt ud.
>
> Det er tragisk det hele. Nogle morer sig, andre
> har mistet en far, mand, bror osv...

Hold da helt kæft der er nogen der har pisset på forskud på din
sukkermad... Ja gu er det så tragisk at der er en der er omkommet, men
det var ligesom ikke det der var hovedpunktet i hverken mit indlæg eller
Jørgens...

> Og så 'er det for dårligt' osv...selvomtagne svin hele bundet.
> *SF*..ikk' ??

Nej nu fandme... meget vil jeg acceptere men at kalde mig SF'er der
trækkes grænsen...

Men jeg håber du har fået en god nats søvn Olsen, for det lød da helt
sikkert som noget du trængte til...

Thomas

>

Esben Juul Sørensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 26-04-06 17:29

> Hold da helt kæft der er nogen der har pisset på forskud på din
> sukkermad... Ja gu er det så tragisk at der er en der er omkommet, men
> det var ligesom ikke det der var hovedpunktet i hverken mit indlæg eller
> Jørgens...

Men du er altså mest humoristisk når nogen dør?!??

Det var nok ikke din mening at virke dum...

Meeeeeen............... få styr på din situationsfornemmelse.

VH Esben



Thomas Rasmussen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-04-06 18:52

Esben Juul Sørensen wrote:
>> Hold da helt kæft der er nogen der har pisset på forskud på din
>> sukkermad... Ja gu er det så tragisk at der er en der er omkommet, men
>> det var ligesom ikke det der var hovedpunktet i hverken mit indlæg eller
>> Jørgens...
>
> Men du er altså mest humoristisk når nogen dør?!??

Nej! og hvor har jeg lige skrevet det???? Prøv evt. at læse Jørgen M.
Rasmussen indlæg, og så prøv lige at læse mit indlæg og citering, hvor
er det jeg forsøger at bringer humor ind i billedet ang. den omkomne?

> Det var nok ikke din mening at virke dum...
>
> Meeeeeen............... få styr på din situationsfornemmelse.

Well... det må så være samtlige personer der har skrevet i denne tråd
der skal have en 'irettesættelse'. At der er nogen der omkommer pga. en
sådan ulykke er overhovedet ikke noget at more sig over, men når man så
alligevel nærmest kan læse en (formodet) sjællænder more sig over at nu
skal andre borgere i dette land prøve at se hvordan det er at bo i
København, så syntes jeg da man kan svare tilbage... Det er også derfor
at Jørgens henvisning til den omkomne og hans familie var klippet ud af
mit indlæg, da det ikke var denne jeg kommenterede på!

Thomas

Jørgen M. Rasmussen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-04-06 21:35


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et trafik-net
> der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at alle andre
> skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo ikke fordi at tunellen har
> været det bedste sted at køre under normale omstændigheder (der var
> allerede før alt det her ofte længere køer) så det bliver da helt ad
> helvede til nu.
>
Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation", fordi
"Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
været hverdag i Kbh. i > 10 år!.



JS (25-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 25-04-06 22:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et
>> trafik-net der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have
>> at alle andre skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo ikke
>> fordi at tunellen har været det bedste sted at køre under normale
>> omstændigheder (der var allerede før alt det her ofte længere køer)
>> så det bliver da helt ad helvede til nu.
>>
> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation",
> fordi "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg
> i dag har været hverdag i Kbh. i > 10 år!.

Og hva' så. Aalborg er Aalborg, Kbh. er Kbh. Hvis du pludselig en dag skal
holde dobbelt så længe i kø piver du vel også selv om det er værre i Paris?



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 06:25


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hva' så. Aalborg er Aalborg, Kbh. er Kbh. Hvis du pludselig en dag skal
> holde dobbelt så længe i kø piver du vel også selv om det er værre i
> Paris?
Jo, og forlanger straks en motorvej i vandkanten, som kompensation, området
er helt klart underudviklet. ;).



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 00:10

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et trafik-net
>> der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at alle andre
>> skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo ikke fordi at tunellen har
>> været det bedste sted at køre under normale omstændigheder (der var
>> allerede før alt det her ofte længere køer) så det bliver da helt ad
>> helvede til nu.
> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation", fordi
> "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
> været hverdag i Kbh. i > 10 år!.
>
Havde I virkelig så mange broer?


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Anders Christensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 26-04-06 05:24

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation", fordi
> "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
> været hverdag i Kbh. i > 10 år!.

Sjovt at man i så fald ikke hører om det når der falder motorvejsbroer
sammen i København..
Men ok, hvis det sker dagligt er det jo ikke nogen nyhed

--
Mvh Anders Christensen

Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 07:57


"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

>> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation", fordi
>> "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
>> været hverdag i Kbh. i > 10 år!.
>
> Sjovt at man i så fald ikke hører om det når der falder motorvejsbroer
> sammen i København..
> Men ok, hvis det sker dagligt er det jo ikke nogen nyhed
>
Hurra, en jyde har forstået pointen. Det er heller ikke nødvendigt med en
sammenstyrtet bro, trafikkaos opstår automatisk.



C. Caspersen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 26-04-06 10:04

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:444f18d9$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hurra, en jyde har forstået pointen. Det er heller ikke nødvendigt med en
> sammenstyrtet bro, trafikkaos opstår automatisk.

...men det hjælper på det...



Thomas Rasmussen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-04-06 09:00

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et trafik-net
>> der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut have at alle andre
>> skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo ikke fordi at tunellen har
>> været det bedste sted at køre under normale omstændigheder (der var
>> allerede før alt det her ofte længere køer) så det bliver da helt ad
>> helvede til nu.
>>
> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation", fordi
> "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
> været hverdag i Kbh. i > 10 år!.

Der er ikke nogen der forventer kompensation på baggrund af denne
ulykke. Men det er bare utroligt at der er folk der forventer at det
skal være ens over hele landet. Omkring København sidder folk altid i
kø, du regner med det når du kører hjemmefra, det bliver en del af din
hverdag. Omkring Aalborg (og fat så det er dobbelt-A har det været
normalt at der har været 10-15mins kø i gennem røret om morgenen... det
bliver nu pludselig mange-doblet pga. ulykken, og alternativerne, ja de
er ikke til stede (ok, der er nogen der kan sejle over .

At man omkring København har været 'beæret' med politikere som
tydeligvis har ment at det der privat-bilisme skulle afvikles, det kan
resten af landet vel ikke betale for? Der blev taget beslutninger som
desværre nu betyder at timelange køer omkring København er hverdag, og
først alt alt for sent går man igang med at udvide motorring 3, det
skulle jo have været for 10-15 år siden inden trafikken blev fuldstændig
sindssyg.

Thomas

Jørgen Flainard (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 26-04-06 09:10


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:444f289f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
> > "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en Aalborg (og
fat så det er dobbelt-A

ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere



Henrik Stidsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-06 18:32

Jørgen Flainard presented the following explanation :
> ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere

Hvis man er så glad for Åer kan man bare tage til Åbenrå ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
You know this framework is not big enough for the two of us!



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 20:00

Henrik Stidsen skrev:
> Jørgen Flainard presented the following explanation :
>> ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere
>
> Hvis man er så glad for Åer kan man bare tage til Åbenrå ;)
>
Hov Hov, hvad skal vi nu blandes ind i det for?


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
...der ved kommunesammenlægningen kommer til at bo i Aabenraa Kommune.


Henrik Stidsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-06 20:11

Finn Guldmann formulated the question :
>>> ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere

>> Hvis man er så glad for Åer kan man bare tage til Åbenrå ;)

> Hov Hov, hvad skal vi nu blandes ind i det for?

I må tage jeres del af slæbet ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



Benny Hojvaelde (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Hojvaelde


Dato : 27-04-06 12:24


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
news:444f2ada$0$27525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> news:444f289f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jørgen M. Rasmussen wrote:
> > > "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en Aalborg (og
> fat så det er dobbelt-A
>
> ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere
>

Det hedder nu Aalborgensere, men godt forsøgt af en uvidende.

Benny



Eliasen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 27-04-06 12:46


"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> wrote in message
news:4450a9ba$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
> news:444f2ada$0$27525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:444f289f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> > > "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en Aalborg
>> > > (og
>> fat så det er dobbelt-A
>>
>> ja de er skøre de Ålborgere - når nu Å er meget pænere
>>
>
> Det hedder nu Aalborgensere, men godt forsøgt af en uvidende.
>

Det hedder nu 'aalborgensere', men godt forsøgt...

--
Eliasen


Thomas Landberg (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 27-04-06 12:57

>> Det hedder nu Aalborgensere, men godt forsøgt af en uvidende.
>>
>
> Det hedder nu 'aalborgensere', men godt forsøgt...


Yes Sir, dobbelt a, 9k.....

http://66.249.93.104/search?q=cache:H1QMzOhI950J:www.ddoo.dk/orcapia.cms%3Faid%3D109%26w%3Daalborgenser+aalborgenser&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=3&client=firefox-a



--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:13

Thomas Rasmussen wrote:
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>>
>>> Typisk 'kjøvenhawner' kommentar... bare fordi I ikke kan få et
>>> trafik-net der er dimensioneret til trafikken, så vil I absolut
>>> have at alle andre skal have det lige så elendigt?! Nu er det jo
>>> ikke fordi at tunellen har været det bedste sted at køre under
>>> normale omstændigheder (der var allerede før alt det her ofte
>>> længere køer) så det bliver da helt ad helvede til nu.
>>>
>> Det kan vi også, hold op med at hyle, eller forvent "kompensation",
>> fordi "Køgebugt" får 2 extra spor :(.. Det der blev oplevet i Ålborg
>> i dag har været hverdag i Kbh. i > 10 år!.
>
> Der er ikke nogen der forventer kompensation på baggrund af denne
> ulykke. Men det er bare utroligt at der er folk der forventer at det
> skal være ens over hele landet. Omkring København sidder folk altid i
> kø, du regner med det når du kører hjemmefra, det bliver en del af din
> hverdag. Omkring Aalborg (og fat så det er dobbelt-A har det
> været normalt at der har været 10-15mins kø i gennem røret om
> morgenen... det bliver nu pludselig mange-doblet pga. ulykken, og
> alternativerne, ja de er ikke til stede (ok, der er nogen der kan
> sejle over .
> At man omkring København har været 'beæret' med politikere som
> tydeligvis har ment at det der privat-bilisme skulle afvikles, det kan
> resten af landet vel ikke betale for? Der blev taget beslutninger som
> desværre nu betyder at timelange køer omkring København er hverdag, og
> først alt alt for sent går man igang med at udvide motorring 3, det
> skulle jo have været for 10-15 år siden inden trafikken blev
> fuldstændig sindssyg.

Det kan ikke siges mere tydeligt.



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 09:27


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> At man omkring København har været 'beæret' med politikere som tydeligvis
> har ment at det der privat-bilisme skulle afvikles,

Det har man heller ikke været, men med nogle som mente at Jylland skulle
udvikles og Sjælland afvikles. Selv om den reelle udvikling skete der, det
foregår ikke altid som "præsten prædiker", men det er vel for indviklet til
du forstår? ;).



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> At man omkring København har været 'beæret' med politikere som
>> tydeligvis har ment at det der privat-bilisme skulle afvikles,
>
> Det har man heller ikke været, men med nogle som mente at Jylland
> skulle udvikles og Sjælland afvikles. Selv om den reelle udvikling
> skete der, det foregår ikke altid som "præsten prædiker", men det er
> vel for indviklet til du forstår? ;).

Hvor meget kender du til "udviklingen" i Jylland? Og hvilke egne af Jylland
henviser du til?



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 09:44


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor meget kender du til "udviklingen" i Jylland? Og hvilke egne af
> Jylland henviser du til?
Mere end du tror, jeg er emigreret jyde. Og tilsv. kender du til Sjælland,
Kbh.området? ;).



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:58

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>> Hvor meget kender du til "udviklingen" i Jylland? Og hvilke egne af
>> Jylland henviser du til?
> Mere end du tror, jeg er emigreret jyde. Og tilsv. kender du til
> Sjælland, Kbh.området? ;).

Jeg er emigreret nordsjællænder



Lars Jensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 26-04-06 11:35

JS skrev:
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>>> Hvor meget kender du til "udviklingen" i Jylland? Og hvilke egne af
>>> Jylland henviser du til?
>> Mere end du tror, jeg er emigreret jyde. Og tilsv. kender du til
>> Sjælland, Kbh.området? ;).
>
> Jeg er emigreret nordsjællænder

LOOOL!

"Jamen, det startede med at han slog igen"...

Lars B

Peter Juul (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-04-06 17:02


"Jørgen M. Rasmussen" skrev

Det der blev oplevet i Ålborg i dag har
> været hverdag i Kbh. i > 10 år!.
30 minutter og opefter i kø hele dagen fra kl. 5.30 ??? Og op til 2 timer i
myldretiden ???

VenHils
Peter



Brian (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-04-06 18:32

Peter Juul wrote:

> 30 minutter og opefter i kø hele dagen fra kl. 5.30 ??? Og op til 2
> timer i myldretiden ???

Har du endnu ikke forstået, at alt i København og omegn enten er
bedre, større eller værre - alt efter hvad der passer bedst i situationen


/Brian



Peter Juul (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-04-06 18:55


"Brian" skrev

> Har du endnu ikke forstået, at alt i København og omegn enten er
> bedre, større eller værre - alt efter hvad der passer bedst i situationen
>
>

....Hvorfor jeg er skideglad for at være nordjyde ;oP

VenHils
Peter



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 20:04

Peter Juul skrev:
>> Har du endnu ikke forstået, at alt i København og omegn enten er
>> bedre, større eller værre - alt efter hvad der passer bedst i situationen
>>
> ...Hvorfor jeg er skideglad for at være nordjyde ;oP
>
Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Peter Juul (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-04-06 20:13


"Finn Guldmann" skrev

>>
> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
>

Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt til
jobbet

VenHils
Peter



Finn Guldmann (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-06 01:57

Peter Juul skrev:
>> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
>>
> Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt til
> jobbet
>
At bo i Sønderjylland er jo ikke automatisk ensbetydende med at man ER
sønderjyde og snakker sønderjysk.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:03

Finn Guldmann wrote:
> Peter Juul skrev:
>>> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
>>>
>> Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt
>> til jobbet
>>
> At bo i Sønderjylland er jo ikke automatisk ensbetydende med at man ER
> sønderjyde og snakker sønderjysk.

Men det kan være en god ting at vide hvad "rævgaf" betyder!



Finn Guldmann (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-06 09:29

JS skrev:
>>>> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
>>>>
>>> Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt
>>> til jobbet
>> At bo i Sønderjylland er jo ikke automatisk ensbetydende med at man ER
>> sønderjyde og snakker sønderjysk.
> Men det kan være en god ting at vide hvad "rævgaf" betyder!
>
Men det hjælper at kigge undrende på de rigtige sønderjyder når det
bliver for meget dialekt. Så kommer det hurtigt i et mere forståeligt
sprog.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Benny Hojvaelde (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Hojvaelde


Dato : 27-04-06 12:31


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:e2pvbp$2lhn$1@newsbin.cybercity.dk...
> JS skrev:
> >>>> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
> >>>>
> >>> Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt
> >>> til jobbet
> >> At bo i Sønderjylland er jo ikke automatisk ensbetydende med at man ER
> >> sønderjyde og snakker sønderjysk.
> > Men det kan være en god ting at vide hvad "rævgaf" betyder!
> >
> Men det hjælper at kigge undrende på de rigtige sønderjyder når det
> bliver for meget dialekt. Så kommer det hurtigt i et mere forståeligt
> sprog.

Jeg syntes ikke at sønderjydsk er så slemt. Jeg er selv wendelbo (du ved
Niels Hausgaardland), som var udstationeret i Ribe, et par år som
udviklingsstudent. En dejlig tid som jeg tænker tilbage på med glæde. Tænker
endda på at søge job dernede.

Benny



JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 13:36

Benny Hojvaelde wrote:

> Jeg syntes ikke at sønderjydsk er så slemt. Jeg er selv wendelbo (du
> ved Niels Hausgaardland), som var udstationeret i Ribe, et par år som
> udviklingsstudent. En dejlig tid som jeg tænker tilbage på med glæde.
> Tænker endda på at søge job dernede.

Ribe er jo heller ikke "rigtig" sønderjylland mht. dialekt. Prøv en fra
Højer der virkelig taler sønderjysk og de fleste vil nok klø sig lidt i
håret af og til.



Finn Guldmann (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-06 15:27

JS skrev:
>> Jeg syntes ikke at sønderjydsk er så slemt. Jeg er selv wendelbo (du
>> ved Niels Hausgaardland), som var udstationeret i Ribe, et par år som
>> udviklingsstudent. En dejlig tid som jeg tænker tilbage på med glæde.
>> Tænker endda på at søge job dernede.
> Ribe er jo heller ikke "rigtig" sønderjylland mht. dialekt. Prøv en fra
> Højer der virkelig taler sønderjysk og de fleste vil nok klø sig lidt i
> håret af og til.
>
En sjov lille detalje er at hvis vi går 100-200 år tilbage havde en fra
Højer lettere ved at tale med en fra den engelske østkyst end med en fra
Als.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Finn Guldmann (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-06 15:24

Benny Hojvaelde skrev:
>>>>>> Måske fordi du endnu ikke har prøvet at bo i Sønderjylland?
>>>>>>
>>>>> Muligvis, men I er så svære at tale med, og jeg får forbandet langt
>>>>> til jobbet
>>>> At bo i Sønderjylland er jo ikke automatisk ensbetydende med at man ER
>>>> sønderjyde og snakker sønderjysk.
>>> Men det kan være en god ting at vide hvad "rævgaf" betyder!
>> Men det hjælper at kigge undrende på de rigtige sønderjyder når det
>> bliver for meget dialekt. Så kommer det hurtigt i et mere forståeligt
>> sprog.
> Jeg syntes ikke at sønderjydsk er så slemt. Jeg er selv wendelbo (du ved
> Niels Hausgaardland), som var udstationeret i Ribe, et par år som
> udviklingsstudent. En dejlig tid som jeg tænker tilbage på med glæde. Tænker
> endda på at søge job dernede.
>
Jamen, det er ikke så ringe endda.

Men nu hører Ribe vist ikke til Sønderjylland.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Klaus A (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus A


Dato : 25-04-06 20:40


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444e7608$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.

Nærmeste omvej er jo 40km øst og vestlig retning. Op til 4 timers ventetid
ved "færgen" Hals-Egense i eftermiddags.
Rådet fra vejdirektoratiet til i morgen er: "bliv hjemme hvis du skal krydse
fjorden ved Aalborg".
Bevares, man kan jo bare tage landevejen i stedet for... Nårh nej, der er jo
kun broen, og den er oppe...

Godt man skal sydpå i morgen (Hanover Messe - Prost!) .

--
Klaus A - Aalborg



Henrik Stidsen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-04-06 20:36

Jørgen M. Rasmussen laid this down on his screen :
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.

Jeg syns egentlig det mest chokerende er at politiet i en trafikmelding
opfordrede til at billisterne respekterer lyssignaler og viser hensyn.
Helt ærligt, hvordan kan det være nødvendigt at opfordre til at
respektere lyssignaler ? Det burde da være helt naturligt, uanset hvor
lang køen er.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report



Leonard (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-04-06 20:57

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Jeg syns egentlig det mest chokerende er at politiet i en trafikmelding
>opfordrede til at billisterne respekterer lyssignaler og viser hensyn.

Det kan jo undre, men samme opfordring kom i Kbhs trafikradio igår, da
et stort lyskryds i Ballerup blev dirigeret manuelt af 2 betjente. Det
gik fint, problemet var at bilisterne blokerede andre lyskryds ved at
køre ud i krydsene for grønt uden at kunne komme væk inden der blev
rødt.

>Helt ærligt, hvordan kan det være nødvendigt at opfordre til at
>respektere lyssignaler ? Det burde da være helt naturligt, uanset hvor
>lang køen er.

Ja, men i egoismens DK er det jo mig selv først, altid

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Per Henneberg Kriste~ (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-06 21:01


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:qivs42t410s4be96bacbesaa59dccfko9t@4ax.com...

> Ja, men i egoismens DK er det jo mig selv først, altid

Du skulle prøve at køre lidt i sydpå :)

--
Per, Esbjerg



Leonard (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-04-06 21:13

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>> Ja, men i egoismens DK er det jo mig selv først, altid

>Du skulle prøve at køre lidt i sydpå :)

Samtlige gange jeg har udenfor DK, har jeg oplevet anderledes
kørselskulturer, som måske indbefatter blokerede lyskryds, men som
også altid har vist en større vilje til at lukke andre ud i rækken
eller igennem.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Henrik Stidsen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-04-06 21:03

Leonard expressed precisely :
>> Jeg syns egentlig det mest chokerende er at politiet i en trafikmelding
>> opfordrede til at billisterne respekterer lyssignaler og viser hensyn.

> Det kan jo undre, men samme opfordring kom i Kbhs trafikradio igår, da
> et stort lyskryds i Ballerup blev dirigeret manuelt af 2 betjente. Det
> gik fint, problemet var at bilisterne blokerede andre lyskryds ved at
> køre ud i krydsene for grønt uden at kunne komme væk inden der blev
> rødt.

Og så er der jo mange der mener de kan nå over selvom det gul lys er
slukket...

Tommelfingerreglen må jo være at hvis du ikke kan se du kan komme ud af
krydset så skal du ikke køre ind i det.

>> Helt ærligt, hvordan kan det være nødvendigt at opfordre til at
>> respektere lyssignaler ? Det burde da være helt naturligt, uanset hvor
>> lang køen er.

> Ja, men i egoismens DK er det jo mig selv først, altid

Desværre - men det lykkes vist meget godt at dirigere stort set hele
motorvejstrafikken ind gennem Vejle by i denne uge. Jeg har valgt en
anden vej til byen - mandag tog det 35min. fra afkørsel 61 og ind til
byen (5km) og det gider jeg ikke spilde tid på.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



Leonard (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-04-06 21:15

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Desværre - men det lykkes vist meget godt at dirigere stort set hele
>motorvejstrafikken ind gennem Vejle by i denne uge.

Øj, hvor er jeg glad for den information, jeg skal til Billund imorgen
og nu er der da ingen tvivl om at jeg skal køre over Kolding.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Lars Jensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 26-04-06 11:38

Henrik Stidsen skrev:
> Leonard expressed precisely :
>>> Jeg syns egentlig det mest chokerende er at politiet i en
>>> trafikmelding opfordrede til at billisterne respekterer lyssignaler
>>> og viser hensyn.
>
>> Det kan jo undre, men samme opfordring kom i Kbhs trafikradio igår, da
>> et stort lyskryds i Ballerup blev dirigeret manuelt af 2 betjente. Det
>> gik fint, problemet var at bilisterne blokerede andre lyskryds ved at
>> køre ud i krydsene for grønt uden at kunne komme væk inden der blev
>> rødt.
>
> Og så er der jo mange der mener de kan nå over selvom det gul lys er
> slukket...
>
> Tommelfingerreglen må jo være at hvis du ikke kan se du kan komme ud af
> krydset så skal du ikke køre ind i det.

Det er vist ikke en "Tommelfingerregel", men en færdselsregel! :)

Lars B

Henrik Stidsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-06 18:33

Lars Jensen presented the following explanation :

>> Tommelfingerreglen må jo være at hvis du ikke kan se du kan komme ud af
>> krydset så skal du ikke køre ind i det.

> Det er vist ikke en "Tommelfingerregel", men en færdselsregel!

Også det :) Men folk overholder den vist hellere hvis det kaldes en
tommelfingerregel ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman



Per Henneberg Kriste~ (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-06 20:53


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444e7608$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
> BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.

Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde nu :)

--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-04-06 21:03

Per Henneberg Kristensen wrote on 25-04-2006 :
> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde nu

Pjat, det var da nemt at se på trafikken.dk's webcams at myten om de
tomme nordjyske motorveje er sand ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



Per Henneberg Kriste~ (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-06 21:14


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cd2b7d64bbeb6dda.34878@news.hs235.dk...
>> Per Henneberg Kristensen wrote on 25-04-2006 :

>> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde nu
>
> Pjat, det var da nemt at se på trafikken.dk's webcams at myten om de tomme
> nordjyske motorveje er sand ;)

:)


--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-04-06 21:27


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>
> Pjat, det var da nemt at se på trafikken.dk's webcams at myten om de tomme
> nordjyske motorveje er sand ;)
>
Nemlig, enten er de "nede", eller der er ikke en bil så langt som
øjet,kameraet rækker ;).



Brian B. Christensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 26-04-06 22:04

On Tue, 25 Apr 2006 22:03:28 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Pjat, det var da nemt at se på trafikken.dk's webcams at myten om de
>tomme nordjyske motorveje er sand ;)

Vi kører så hurtigt heroppe at de sløve webcams ikke kan fange os

Ps! Drop jeres Tjøwenhavner brok. Jeg vil vædde på at i ikke har
problemer med at det tager 2 timer at køre 1600 meter på motorvejen om
morgenen. Sådan var det her i morges i sydgående ved E45/E39
sammenfletningen da det var værst.


/Brian
--
http://www.brinch.it - Home of Oneside and BBC Webgallery
Creator of www.abk31.dk

Ukendt (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-06 06:01


"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse

> Ps! Drop jeres Tjøwenhavner brok. Jeg vil vædde på at i ikke har
> problemer med at det tager 2 timer at køre 1600 meter på motorvejen om
> morgenen.

Men tæt på :(. Det er fordi I ikke er vant til det, og har den rette kultur.
Men måske når I at få den ;).



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 06:04

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Men tæt på :(. Det er fordi I ikke er vant til det, og har den rette kultur.
> Men måske når I at få den ;).

Altså tager det 1½ time at køre 1600 meter hver morgen på de
københavnske motorveje ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>
>> Men tæt på :(. Det er fordi I ikke er vant til det, og har den rette
>> kultur. Men måske når I at få den ;).
>
> Altså tager det 1½ time at køre 1600 meter hver morgen på de
> københavnske motorveje ?

Jaja, det er helt normalt. Og det er vildt sejt



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 09:12

JS skriver:
>
> Jaja, det er helt normalt. Og det er vildt sejt

Nåååårh !!


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>> Ps! Drop jeres Tjøwenhavner brok. Jeg vil vædde på at i ikke har
>> problemer med at det tager 2 timer at køre 1600 meter på motorvejen
>> om morgenen.
>
> Men tæt på :(.

Det er sgu da aldrig så slemt medmindre der er sket uheld.



Jørgen M. Rasmussen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-04-06 23:11


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>
> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde nu
> :)
>
Tværtimod, at der skal en ulykke til af de dimensioner til, for at skabe det
kaos, viser de hidtil har været for-fordelt. Så nu må Jyden belave sig på at
spænde remmen ind, han har vist fået sin del af kagen ;).



Eliasen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 25-04-06 23:21


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:444e9e64$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>>
>> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde
>> nu :)
>>
> Tværtimod, at der skal en ulykke til af de dimensioner til, for at
> skabe det kaos, viser de hidtil har været for-fordelt. Så nu må Jyden
> belave sig på at spænde remmen ind, han har vist fået sin del af kagen
> ;).

Du glemmer vist, at det sker på et sted, hvor der kun er én alternativ
færdselsåre. Var det 15 km længere syd- eller nordpå kunne du lede
bilisterne ad adskillige andre veje. Netop det pres, ville også gå ud
over - såkaldt - belastede motorveje i Storkøbenhavns område.

--
Eliasen


jan@stevns.net (26-04-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-04-06 05:40

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev :

>Du glemmer vist, at det sker på et sted, hvor der kun er én alternativ
>færdselsåre.

Åehhhhh...... lad du bare KøgeBugt lukke ned en halv time, så er
det der forventede kaos i Ålborg sågu da det rene vand, i forhold til
hvad der sker ....

Der bliver sluset 4-5 gange flere biler ad "bugten" end der ryger
gennem røret/over broen deroppe - her er tingene nok sammenlignelige,
da bøgetosserne, og træ-krammerne jo har haft held til at eliminere de
andre veje, man kunne bruge når/hvis "bugten" klemmede ballerne sammen

Gl. køge Landevej var oprindeligt 2 sporet, nu ensporet, og plastret
til med rundkørsler - Køgevej er heller ikke noget bevendt til at tage
et pres


--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Eliasen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 26-04-06 07:37


<jan@stevns.net> wrote in message
news:q4ut42dcubsgvurtqgcu4h742vmkcq9ip8@dtext.news.tele.dk...
> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev :
>
>>Du glemmer vist, at det sker på et sted, hvor der kun er én alternativ
>>færdselsåre.
>
> Åehhhhh...... lad du bare KøgeBugt lukke ned en halv time, så er
> det der forventede kaos i Ålborg sågu da det rene vand, i forhold til
> hvad der sker ....
>
> Der bliver sluset 4-5 gange flere biler ad "bugten" end der ryger
> gennem røret/over broen deroppe - her er tingene nok sammenlignelige,
> da bøgetosserne, og træ-krammerne jo har haft held til at eliminere de
> andre veje, man kunne bruge når/hvis "bugten" klemmede ballerne sammen
>
> Gl. køge Landevej var oprindeligt 2 sporet, nu ensporet, og plastret
> til med rundkørsler - Køgevej er heller ikke noget bevendt til at tage
> et pres
>
>

Vi er slet ikke uenige om at der er forskelle i trafikmængden, men på
Køgebugt-motorvejen _er_ der i det mindste alternativer uagtet der er
rundkørsler eller ét spor. I Aalborg er der kun en tur ind gennem byen.

--
Eliasen


JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse
>>
>> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde
>> inde nu :)
>>
> Tværtimod, at der skal en ulykke til af de dimensioner til, for at
> skabe det kaos, viser de hidtil har været for-fordelt. Så nu må Jyden
> belave sig på at spænde remmen ind, han har vist fået sin del af
> kagen ;).

Er det et mål i sig selv at der skal være underkapacitet på vejene i
myldretiden?



jan@stevns.net (26-04-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-04-06 09:24

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev :

>Er det et mål i sig selv at der skal være underkapacitet på vejene i
>myldretiden?

Det ? skal man vist stille diverse træ-krammere og bøgetosser -
svaret er vist givet på forhånd, når man ser på deres ugerninger ;(

trafikale analfabeter er de - hele bundtet



--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:34

jan@stevns.net wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev :
>
>> Er det et mål i sig selv at der skal være underkapacitet på vejene i
>> myldretiden?
>
> Det ? skal man vist stille diverse træ-krammere og bøgetosser -
> svaret er vist givet på forhånd, når man ser på deres ugerninger ;(
>
> trafikale analfabeter er de - hele bundtet

Det var mere ment på Aalborg end på Kbh. Det virker som om JMR mener at der
skal være kø om morgenen i Aalborg og at man ikke må dimensionere vejene
efter myldretidstrafikken nogle steder fordi at det ikke er sket i Kbh.



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 09:54


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var mere ment på Aalborg end på Kbh. Det virker som om JMR mener at
> der skal være kø om morgenen i Aalborg og at man ikke må dimensionere
> vejene efter myldretidstrafikken nogle steder fordi at det ikke er sket i
> Kbh.
Jeg er træt a at det jyske "mere vil ha' mere"-hylekor starter, hver gang
der lægges en stribe asfalt på Sjælland. Nu kan I få lov at føle hvordan det
er at være trafikalt "underudviklet" ;).



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 10:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>> Det var mere ment på Aalborg end på Kbh. Det virker som om JMR mener
>> at der skal være kø om morgenen i Aalborg og at man ikke må
>> dimensionere vejene efter myldretidstrafikken nogle steder fordi at
>> det ikke er sket i Kbh.
> Jeg er træt a at det jyske "mere vil ha' mere"-hylekor starter, hver
> gang der lægges en stribe asfalt på Sjælland. Nu kan I få lov at føle
> hvordan det er at være trafikalt "underudviklet" ;).

Jeg har aldrig hørt det der jysle hylekor. Her er det da mest dig der hyler
Visse politikere har hylet om det, men det er vist ikke anderledes end
når der skal opføres ligegyldige monumenter m.m. rundt omkring. Det er jo
heller ikke kun den naturlige trafikmæmgde der er bestemmende for om der
skal opføres en ny vej. Visse dele af DK ville dø totalt hvis
infrastrukturen ikke er derefter, dvs. transport i motorvejshastighed. Men
jeg føler mig sgu også tit alene når jeg en gang imellem kører på E39 en sen
nattetime.



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 11:40

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Det var mere ment på Aalborg end på Kbh. Det virker som om JMR mener at
>> der skal være kø om morgenen i Aalborg og at man ikke må dimensionere
>> vejene efter myldretidstrafikken nogle steder fordi at det ikke er sket i
>> Kbh.
> Jeg er træt a at det jyske "mere vil ha' mere"-hylekor starter, hver gang
> der lægges en stribe asfalt på Sjælland. Nu kan I få lov at føle hvordan det
> er at være trafikalt "underudviklet" ;).
>
Du er sikker på det ikke er ovre i Kbhstrup det er planlæggerne der er
'trafikalt underudviklet'?

Hvad skal et ekstra spor ved Køge Bugt hjælpe andet end at I nu kan
holde i kø i fire spor i stedet for tre?

Så længe problemet er at I ikke kan komme videre FRA motorvejen gør det
jo ikke den store forskel om I har to eller ti spor.

I Jylland bliver motorvejene faktisk brugt til at KØRE på.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 11:51


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Så længe problemet er at I ikke kan komme videre FRA motorvejen gør det jo
> ikke den store forskel om I har to eller ti spor.
>
> I Jylland bliver motorvejene faktisk brugt til at KØRE på.
>
Netop, hvis man har nok af den, kan man jo køre i ring, til det lykkes at
slippe væk ;).



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 12:34

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Så længe problemet er at I ikke kan komme videre FRA motorvejen gør det jo
>> ikke den store forskel om I har to eller ti spor.
>> I Jylland bliver motorvejene faktisk brugt til at KØRE på.
> Netop, hvis man har nok af den, kan man jo køre i ring, til det lykkes at
> slippe væk ;).
>
Så langt så vi kan køre i ring på motorveje er vi ikke kommet, endnu.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ukendt (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-06 05:57


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Så langt så vi kan køre i ring på motorveje er vi ikke kommet, endnu.
>
Men det må være tæt på ;).



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 06:03

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Men det må være tæt på ;).

Nope.

Det kommer først den dag herning og silkebogmotorvejen er færdige.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>
>> Men det må være tæt på ;).
>
> Nope.
>
> Det kommer først den dag herning og silkebogmotorvejen er færdige.

Det må du lige forklare



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 09:14

JS skriver:
>
> Det må du lige forklare

Så er det "jyllandsring". Vejle -> Herning -> Silkeborg -> Århus ->
Vejle.

Motorvejen forbi Århus kan næppe kaldes "ring 4"
Ring 1 er ringgade, ring 2 er ringvejen, ring 3 er uofficiel, men meget
brugt, ring 4 findes ikke

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:
>>
>> Det må du lige forklare
>
> Så er det "jyllandsring".
> Vejle -> Herning

Jeg anede ikke at der var planer om en vejle-herning-motorvej, men den er
hårdt tiltrængt, så det vil da være fedt.




Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 09:48

JS skriver:
>
> Jeg anede ikke at der var planer om en vejle-herning-motorvej, men den er
> hårdt tiltrængt, så det vil da være fedt.

Den er sådan set allerede i gang og bliver sikkert fædig før Silkeborg
motorvejen..
http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=60466

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

JS (27-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-04-06 09:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:
>>
>> Jeg anede ikke at der var planer om en vejle-herning-motorvej, men
>> den er hårdt tiltrængt, så det vil da være fedt.
>
> Den er sådan set allerede i gang og bliver sikkert fædig før Silkeborg
> motorvejen..
> http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=60466

Der kan man bare se...



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-06 09:55

JS skriver:
>
> Der kan man bare se...

Omkring Herning graver og graver de (til sidst fandt de en gravhund

Der har været snak om at FDM ville have stoppet trafikken når man støber
broer, det var det nævnt at der er ved at blive lavet 32 (34?) lige i
øjeblikket, kig på kortene og se, hvor det er (Herningmotorvejen er godt
repræsenteret).


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Mikkel Lund (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-04-06 21:23

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
> BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.
>
>

Det der er problemet i Aalborg (ja det er med dobbelt a) er at broen og
motorvejen ikke ligger lige ved siden af hinanden. Det vil på en alm.
dag tage ca 15 min at kører af motorvej tage broen og på motorvejen
igen. Man skal nemlig gennem det meste af Nr. Sundby og rundt om Aalborg
city. Hvis der så er en massiv kø hele vejen, så taget det tid. Når der
så er vejarbejde på den hurtigste vej fra broen uden om byen
(Standvejen, Slotspladsen og Nyhavnsgade (1 spor i hver retning)), så
går det helt i sort.

Mikkel

C. Caspersen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 25-04-06 22:00

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444e7608$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
> BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.

Håber du fik noget luft...

Tror du ikke kun at TV nævner ventetiden pga. det langt alvorligere faktum,
at en bro er styrtet sammen og en er død, andre er kvæstede....

/Caspersen



Jørgen M. Rasmussen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-04-06 22:54


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke kun at TV nævner ventetiden pga. det langt alvorligere
> faktum,
> at en bro er styrtet sammen og en er død, andre er kvæstede....
>
Hvis de forsøgte at fortælle det usædvanlige, katastrofale vha. en historie
om trafikalt kaos, skød de forbi, for det kaos er hverdag andre steder i
landet :(.



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 09:02

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Tror du ikke kun at TV nævner ventetiden pga. det langt alvorligere
>> faktum,
>> at en bro er styrtet sammen og en er død, andre er kvæstede....
>>
> Hvis de forsøgte at fortælle det usædvanlige, katastrofale vha. en
> historie om trafikalt kaos, skød de forbi, for det kaos er hverdag
> andre steder i landet :(.

Det virker virkelig som om at du er stolt over at bo et sted hvor der er
meget trafik. Mystisk...



JS (25-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 25-04-06 22:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den
> ventetid er daglig tidsspilde ved Kbh.,

At andre lider mere gør vel ikke lidelsen mindre. Jeg fatter heller ikke at
folk frivilligt gider at køre rundt i kbh. og omegn i myldretiden. Der er
masser af plads ude på landet



Klaus D. Mikkelsen (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-04-06 23:14

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.

Kender du til den normale ventetid omkring Ålborg ?

I morgen tidlig bliver 1 time slet ikke nok, hvis de lukker for det
vestlige rør igen.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Kito (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 26-04-06 09:14


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444e7608$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
> BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.
Jeg tror ikke du helt er klar over hvor alvorlig ulykken er.
Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
tunellen.
At i på monkey island har haft problemer altid, og det så går galt for
andre, er der jo ikke nogen grund til at fryde sig over dette.
Nu er du nok ikke kendt i Aalborg, men en vejstrækning langs havnen fra det
gamle værft til den gamle toldbygning på 2 km tog det 3 timer at køre, og så
var hun så heldig, at hun ikke skulle over broen for så havde det nok taget
2 timer mere.
Ok vi har nogle udulige politikker i Aalborg som kun tænker på at fjerne
trafikken fra Aalborg (SF) men glemmer alternativerne når det går galt.

med venlig hilsen
Poul Jacobsen




jan@stevns.net (26-04-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-04-06 09:25

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev :

>Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
>tunellen.

vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?

Næppe !


--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

John Sahl (26-04-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-04-06 09:40

jan@stevns.net wrote:
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>
> Næppe !

Det lyder ellers ikke usandsynligt ud fra tallene her:
http://www.nordjyskemotorveje.dk/Databank/trafikstatistik/index.htm


--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 11:26

John Sahl skrev:
>> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>> Næppe !
> Det lyder ellers ikke usandsynligt ud fra tallene her:
> http://www.nordjyskemotorveje.dk/Databank/trafikstatistik/index.htm
>
Hvis du nu brugte
<http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442>
i stedet ville du få nogle lidt mere aktuelle tal.

Der i øvrigt viser at trafikken er steget i forhold til de tal der er
det andet sted.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

John Sahl (26-04-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-04-06 11:38

Finn Guldmann wrote:
> Hvis du nu brugte
> <http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442>
> i stedet ville du få nogle lidt mere aktuelle tal.
>
> Der i øvrigt viser at trafikken er steget i forhold til de tal der er
> det andet sted.

Jeg fandt godt linket efter jeg havde postet mit indlæg, men så
også at andre allerede havde postet de nyere tal, derfor lod jeg
det ligge.


--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 12:32

John Sahl skrev:
>> Hvis du nu brugte
>> <http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442>
>> i stedet ville du få nogle lidt mere aktuelle tal.
>> Der i øvrigt viser at trafikken er steget i forhold til de tal der er
>> det andet sted.
> Jeg fandt godt linket efter jeg havde postet mit indlæg, men så
> også at andre allerede havde postet de nyere tal, derfor lod jeg
> det ligge.
>
Fandt selv ud af efterfølgende at jeg også var for langsom.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Klaus D. Mikkelsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-04-06 09:55

jan@stevns.net skriver:
>
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>
> Næppe !

Tjoh.

Jeg har også kommet forbi der i myldretiden....


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

C. Caspersen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 26-04-06 10:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:vhbu42hhlup1labnk381kg763qpvmfddo2@dtext.news.tele.dk...
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>
> Næppe !

Nå.

http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442


På vejdirektoratets hjemmeside kan ses, at der i 2005 passerede 29800 biler
om dagen på Limfjordsbroen og 57577 gennem tunnellen i gennemsnit.

Fra nordjyllandst amt www.nja.dk :

"Fjordpassagerne ved Aalborg er den væsentligste trafikkorridor i
landsdelen. Hver dag krydser over 80.000 trafikanter fjorden på dette sted."



Kan vi så snart få aflivet den myte, at det kun er på Sjælland der er trafik
.....

/Caspersen




JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 10:23

C. Caspersen wrote:
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:vhbu42hhlup1labnk381kg763qpvmfddo2@dtext.news.tele.dk...
>> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>>
>> Næppe !
>
> Nå.
>
> http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442
>
>
> På vejdirektoratets hjemmeside kan ses, at der i 2005 passerede 29800
> biler om dagen på Limfjordsbroen og 57577 gennem tunnellen i
> gennemsnit.
>
> Fra nordjyllandst amt www.nja.dk :
>
> "Fjordpassagerne ved Aalborg er den væsentligste trafikkorridor i
> landsdelen. Hver dag krydser over 80.000 trafikanter fjorden på dette
> sted."
>
>
>
> Kan vi så snart få aflivet den myte, at det kun er på Sjælland der er
> trafik ....

Sjovt. Det virker næsten som om at vi konkurerer om at have mest trafik



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 11:45


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444f3bfb$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...


> Sjovt. Det virker næsten som om at vi konkurerer om at have mest trafik
>
Det kan også tolkes som de dårligste veje til at afvikle den trafik, der er,
pt. ser det ud til vi står lige ;).



JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 10:05

jan@stevns.net wrote:
> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev :
>
>> Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde
>> igennem tunellen.
>
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>
> Næppe !

Prøv igen...



Klaus D. Mikkelsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-04-06 10:04

JS skriver:
>
> Prøv igen...

Nu kommer han jo ovre fra "sjælø og omegn", forvent ikke at han kender
til den norddanske trafik



Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

jan@stevns.net (26-04-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-04-06 11:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Nu kommer han jo ovre fra "sjælø og omegn", forvent ikke at han kender
>til den norddanske trafik

Hehe .... funny!

Jeg må jo æde mit "næppe" i mig igen ;) - hvilket jeg gør med et
smil, og slår korsets tegn for mig, samtidigt.

De gange jeg har krydset under, har det været udenfor myldretiderne,
og der har der sgisme været tyndt befolket

(Bortset fra det, er jeg nu fra en lille flække 7 Km nord for
Dronninglund, og skam døbt i Agersted Kirke ;) ang der kørte fut-tog
deroppe


--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 11:45

jan@stevns.net skrev:
>> Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
>> tunellen.
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
> Næppe !
>
Det er opgjort til 87377 biler over broen og gennem hullet, i 2005

Så det er da ikke langt fra.

Og de sidste 2623 kan nok findes andre steder hvor man kan krydse den
kanal.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Kito (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 26-04-06 18:54


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:vhbu42hhlup1labnk381kg763qpvmfddo2@dtext.news.tele.dk...
> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev :
>
>>Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
>>tunellen.
>
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>
> Næppe !
>
>
> --
> jan@stevns.net
>
> Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !



Det stod faktisk i nordjyske tidende

Vh
Poul



Uffe Ravn (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 26-04-06 21:46

Kito wrote:

<kvotef*ck>

>> Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

> Det stod faktisk i nordjyske tidende

Ja, hvis de ikke har andet at skrive om

Mvh. Uffe Ravn



Martin Sørensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-04-06 09:49


Jørgen M. Rasmussen skrev:

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> >
> > Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde inde nu
> > :)
> >
> Tværtimod, at der skal en ulykke til af de dimensioner til, for at skabe det
> kaos, viser de hidtil har været for-fordelt. Så nu må Jyden belave sig på at
> spænde remmen ind, han har vist fået sin del af kagen ;).

De har jo netop ikke været forfordelt (betyder "behandlet ringere").

Men bortset fra det er de Nordjyske motorveje nok den tåbeligste
trafikinvestering i DK i mange år. Motortrafikvej havde kostet det
halve, og meget få havde bemærket forskellen.

Men nu kommer der nok snart en Fehmern-bro til glæde for svenskerne...

Jeg synes nærmere man burde vedligeholde de eksisterende veje, men det
kommer der ikke så mange snoreklipperbilleder ud af.

mvh

Martin


JS (26-04-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-06 10:04

Martin Sørensen wrote:
> Jørgen M. Rasmussen skrev:
>
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
>> meddelelse
>>
>>>
>>> Enhver sjællænders snak om overflødige jyske motorveje bør holde
>>> inde nu :)
>>>
>> Tværtimod, at der skal en ulykke til af de dimensioner til, for at
>> skabe det kaos, viser de hidtil har været for-fordelt. Så nu må
>> Jyden belave sig på at spænde remmen ind, han har vist fået sin del
>> af kagen ;).
>
> De har jo netop ikke været forfordelt (betyder "behandlet ringere").

Ordet er blevet ubrugeligt fordi at tåberne på DSN har valgt at det kan
betyde begge dele. Men jeg er enig med dig.



Ukendt (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-06 10:26


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ordet er blevet ubrugeligt fordi at tåberne på DSN har valgt at det kan
> betyde begge dele.

Det er kun et sprgs. om at det bliver misbrugt mange gange nok, så skifter
det betydning ;).



Christian B. Andrese~ (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-06 10:00


jan@stevns.net wrote:
> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev :
>
> >Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
> >tunellen.
>
> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?

Der er ikke mange steder i København hvor der ser sådan ud kl. 11:
http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=86571

Hverken Købe Bugt, M3 eller Rute 21 eller andre, tjek selv på
www.trafikken.dk

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 11:57

Christian B. Andresen skrev:
>>> Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
>>> tunellen.
>> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
> Der er ikke mange steder i København hvor der ser sådan ud kl. 11:
> http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=86571
> Hverken Købe Bugt, M3 eller Rute 21 eller andre, tjek selv på
> www.trafikken.dk
>
Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden de
kommer der ind.

- De må ikke køre over broen.
- Op til 38 tons kan de brugefærgen
- Ellers skal de via Aggersund

Så der må mangle noget skiltning.

(Eller penge i bødekassen når/hvis de stopper dem inde i byen for
alligevel at køre over broen.)


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Propellen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 26-04-06 12:41

Finn Guldmann skrev:

> Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden de
> kommer der ind.
>
> - De må ikke køre over broen.

Hvor henne er det skilt? AFAIK må man skam gerne køre på broen med lastvogn.




--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 14:58

Propellen skrev:
>> Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden de
>> kommer der ind.
>> - De må ikke køre over broen.
> Hvor henne er det skilt? AFAIK må man skam gerne køre på broen med
> lastvogn.
>
Det blev sagt i radioen i går. Også det med 38 tons max på færgen.

Har da selv været den vej flere gange,men det er to-tre år siden, så det
kunne jo sagtens være blevet lavet om.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Madsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-04-06 16:35

Propellen wrote:
> Finn Guldmann skrev:
>
>> Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden
>> de kommer der ind.
>>
>> - De må ikke køre over broen.
>
> Hvor henne er det skilt?

Ved broen. Hvor ellers!

--
Hilsen Madsen



Peter Juul (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-04-06 17:14


"Madsen" skrev
>
> Ved broen. Hvor ellers!
>

Lastbiler må som udgangspunkt gerne køre over Limfjordsbroen. Politiet
henviste dem bare til Aggersundbroen eller Hals/Egense-færgen af hensyn til
afviklingen i trafikken i Aalborg Centrum. Hovedstrøget Vesterbro har været
et stort kaos det meste af dagen, og en flok lastbiltræk fylder rigeligt,
når alt er gået i stå.. I øvrigt blev Vesterbro ødelagt for godt 10 år siden
af byen kloge trafikplanlæggere, der mente at 1 spor i hver retning var mere
end rigeligt... Og nu laver man det samme trick med strækningen langs havnen
trods det at alle eksperter fraråder det.... De er skøre, de planlæggere....

VenHils
Peter



Madsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-04-06 17:34

Peter Juul wrote:
> "Madsen" skrev
>>
>> Ved broen. Hvor ellers!
>>
>
> Lastbiler må som udgangspunkt gerne køre over Limfjordsbroen. Politiet
> henviste dem bare til Aggersundbroen eller Hals/Egense-færgen af
> hensyn til afviklingen i trafikken i Aalborg Centrum. Hovedstrøget
> Vesterbro har været et stort kaos det meste af dagen, og en flok
> lastbiltræk fylder rigeligt, når alt er gået i stå.. I øvrigt blev
> Vesterbro ødelagt for godt 10 år siden af byen kloge
> trafikplanlæggere, der mente at 1 spor i hver retning var mere end
> rigeligt... Og nu laver man det samme trick med strækningen langs
> havnen trods det at alle eksperter fraråder det.... De er skøre, de
> planlæggere....
> VenHils
> Peter

Kan godt være at det er et andet skilt jeg tænker på.
Når man kommer fra Nørresundby mener jeg at der står et skilt der henviser
lastbiler til at køre at strandvejen( er lidt i tvivl om det er forbud for
lastbiler ad Vesterbro).
Ja at de laver vejen langs havnen til 2 spor er en direkte bil fjendsk
beslutning, har hørt at trafikken skal ned fra 18000 biler/døgn til 10000)
hvor de sidst 8000 skal være ved jeg ikke.
Trafik planlægning/ trafik politik i Aalborg er det mest skøre jeg har set,
men hvis de er lige som Henrik Thomsen ja så......
--
Hilsen Madsen



Peter Juul (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-04-06 18:07


"Madsen" skrev

at de laver vejen langs havnen til 2 spor er en direkte bil fjendsk
> beslutning, har hørt at trafikken skal ned fra 18000 biler/døgn til
> 10000) hvor de sidst 8000 skal være ved jeg ikke.
> Trafik planlægning/ trafik politik i Aalborg er det mest skøre jeg har
> set, men hvis de er lige som Henrik Thomsen ja så......
> --

Herr Thomsen mener at over halvdelen af de der kører via Nyhavnsgade ikke
har noget at køre der efter (*1)

.... At den 3. fjordforbindelse kommer til at ligge så godt som for enden af
Nyhanvsgade/Strandvejen/Peder Skrams Gade er jo åbenbart en heeeeeelt anden
sag.... Men nu bruger Herr Thomsen jo heller ikke strækningen selv på vej
til jobbet...

(*1) Næææ, med benzin til knap 11 kr/literen smutter vi kun rundt for
sjov...

VenHils
Peter



Propellen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 26-04-06 17:40

Madsen skrev:

>
>
> Ved broen. Hvor ellers!
>
Fint.... Kan du venligst henvise mig til hvor? For jeg har ikke set
noget skilt med latsvogn forbudt i dag. Og jeg har kørt både nord & syd
over broen.


--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Klaus D. Mikkelsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-04-06 09:59

Martin Sørensen skriver:
>
> Men bortset fra det er de Nordjyske motorveje nok den tåbeligste
> trafikinvestering i DK i mange år. Motortrafikvej havde kostet det
> halve, og meget få havde bemærket forskellen.

Hirtshalsmotorvejen - ja

Frederiskhavnmotorvejen var hårdt tiltrængt.

> Men nu kommer der nok snart en Fehmern-bro til glæde for svenskerne...

Jeps

> Jeg synes nærmere man burde vedligeholde de eksisterende veje, men det
> kommer der ikke så mange snoreklipperbilleder ud af.

Enig.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Christian B. Andrese~ (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-06 10:09


jan@stevns.net wrote:
> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev :
>
> >Du glemmer vist, at det sker på et sted, hvor der kun er én alternativ
> >færdselsåre.
>
> Åehhhhh...... lad du bare KøgeBugt lukke ned en halv time, så er
> det der forventede kaos i Ålborg sågu da det rene vand, i forhold til
> hvad der sker ....
>
> Der bliver sluset 4-5 gange flere biler ad "bugten" end der ryger
> gennem røret/over broen deroppe - her er tingene nok sammenlignelige,
> da bøgetosserne, og træ-krammerne jo har haft held til at eliminere de
> andre veje, man kunne bruge når/hvis "bugten" klemmede ballerne sammen

Lad os se:

Antal biler som krydser Limfjorden:
57.577 gennem tunnelen
29.800 over broen
Ialt: 87377 biler / døgn.

Antal biler ved Køgebugt motorvejen ved Hundige:
102.300

Så der er faktisk kun 15.000 flere biler, så......

Kilde ?
Selvfølgelig:
http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?page=dept&objno=59296&THEME_ID=1&OBJECT_ID=&PAGECATEGORY=&PAGE_ID=904&mode=
og
http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=901&PAGECATEGORY=442

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ib (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Ib


Dato : 26-04-06 12:18

Det er tilbud på Kleenex i Netto........snøft snøft


>Hallo, den ventetid er daglig tidsspilde ved Kbh<
>så det bliver da helt ad helvede til nu<
> Det der blev oplevet i Ålborg i dag har været hverdag i Kbh. i 10 år!.<
>Hvis du pludselig en dag skal holde dobbelt så længe i kø piver du vel
>også<
>trafikkaos opstår automatisk<
>Omkring København sidder folk altid i kø<
>Helt ærligt, hvordan kan det være nødvendigt at opfordre til at respektere
>lyssignaler<
>Så nu må Jyden belave sig på at spænde remmen ind, han har vist fået sin
>del af kagen<
>så er det der forventede kaos i Ålborg sågu da det rene vand<
>I Aalborg er der kun en tur ind gennem byen<
>Nu kan I få lov at føle hvordan det er at være trafikalt "underudviklet<
>Men jeg føler mig sgu også tit alene<
>Hvad skal et ekstra spor ved Køge Bugt hjælpe<
>de Nordjyske motorveje nok den tåbeligste trafikinvestering<
>Det der er problemet i Aalborg<
>det kaos er hverdag andre steder i landet<
>I morgen tidlig bliver 1 time slet ikke nok<
>Der er ikke mange steder i København hvor der ser sådan ud kl. 11<

Længe leve "jeg har det meget.MEGET værre end dig" metoden den virker altid
meget underholdende !!!



Ib



Christian B. Andrese~ (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-06 12:39

Finn Guldmann wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> >>> Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
> >>> tunellen.
> >> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
> > Der er ikke mange steder i København hvor der ser sådan ud kl. 11:
> > http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=86571
> > Hverken Købe Bugt, M3 eller Rute 21 eller andre, tjek selv på
> > www.trafikken.dk
> >
> Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden de
> kommer der ind.
>
> - De må ikke køre over broen.
> - Op til 38 tons kan de brugefærgen
> - Ellers skal de via Aggersund

Der er et spor åbent i hver retning i tunnelen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-06 14:56

Christian B. Andresen skrev:
>>>>> Vi har ca 30 tusinde over limfjordsbroen hver dag og 60 tusinde igennem
>>>>> tunellen.
>>>> vil du påstå at 90 tusinde krydser klisterkanalen dagligt ?
>>> Der er ikke mange steder i København hvor der ser sådan ud kl. 11:
>>> http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=86571
>>> Hverken Købe Bugt, M3 eller Rute 21 eller andre, tjek selv på
>>> www.trafikken.dk
>> Jeg undrer mig over at de ikke har fået lastbilerne ledet væk inden de
>> kommer der ind.
>> - De må ikke køre over broen.
>> - Op til 38 tons kan de brugefærgen
>> - Ellers skal de via Aggersund
> Der er et spor åbent i hver retning i tunnelen.
>
Det ser det da ikke ud til her 15:46.

Men der så ikke så mange lastbiler blandt dem der venter i køen som der
var tidligere på dagen.

Men det ser ud til at lastbilerne har droppet Nordjylland. Der er ikke
mange af dem der hvor de burde være i stedet.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Klaus D. Mikkelsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-04-06 12:38

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Der er et spor åbent i hver retning i tunnelen.

Ja, i den vestre tunnel. De blev åbnet i går aftes/nat (jeg skrev om det
i denne tråd).

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Benny Hojvaelde (27-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Hojvaelde


Dato : 27-04-06 12:19


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:444e7608$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De er vist lidt forvente, har set på Tv. at de er ved at gå i "bro",
> undskyld, over 1 times ventetid pga. omdirigering. Hallo, den ventetid er
> daglig tidsspilde ved Kbh., både ud & hjem :(.
> BTW. Fred være med den omkomne, og hans familie :(.

1 time. Jeg sad sku og ventede 5 timer og 20 min ved Hals-Egense færgen. Så
meget strøm hvade jeg sku ikke på den bærbare.

Benny



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste