Reservedelspriser DK vs I
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 14:40

Af forskellige årsager gik forberedelserne til påsketuren til Napoli lidt op
i hat og briller, så jeg kom afsted med en defekt udstødning. Den bagerste
potte hang i laser. Det kunne ikke høres i kabinen men risikoen for at den
brækkede af kendte jeg fra Mondeo´en - det koster en bagspoiler, så det var
med at få det lavet.

Jeg fandt et lille værksted i den nordlige del af Napoli. Der var plads til
en bil ad gangen - og der var nok heller ikke behov for mere. Ejeren slog op
i et katalog og opgav en pris på 200 Euro - 1.500 Kr.

Efter en hel del ventetid og et efterfølgende skænderi om den pris vi havde
aftalt en gang fik jeg den til 200 Euro, som var inkl. montering.

Det drejede sig om de 2 bagerste potter til en Golf III TDI 110HK. Hjemvendt
spurgte jeg efter prisen hos quickpot - de ville have omkring 4.000 kr. for
de samme 2 potter (mellemrøret var ok).

Det mest forbavsende var imidlertidig at SMC var billigst. 2.625 plus en
anslået time for at montere ...

Jeg køber normalt mine stumper i Flensburg og får der en 10-19% i rabat oven
i de i forvejen favorable priser - nu er jeg lidt spændt på hvad prisen kan
blive der :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 16:52

> [...]
>
> Jeg køber normalt mine stumper i Flensburg og får der en 10-19% i rabat
> oven i de i forvejen favorable priser - nu er jeg lidt spændt på hvad

Hvor meget kantstensgaranti fik du så?

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 17:16

> Hvor meget kantstensgaranti fik du så?

Han fik mig lavet så sur at han nok ikke regner med at se mig igen.

Kataloget han slog op i viste iøvrigt en listepris på 2 x 139 Euro...
hvorfor han så ville sælge for 200 aner jeg ikke :)

--
Per, Esbjerg