Vægtafgift på privat gulpladebil??
Fra : Sven

Dato : 25-04-06 06:38

Hej.
Hvad koster en Citroen Picasso i årlig afgift, når den er på gule plader?
Det er kun til privat, og der er betalt moms af den.

Vejer 1275 kilo, 750 kilo last totalvægt 2025 kg.

Sven

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-04-06 07:34

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvad koster en Citroen Picasso i årlig afgift, når den er på gule plader?
> Det er kun til privat, og der er betalt moms af den.
>
> Vejer 1275 kilo, 750 kilo last totalvægt 2025 kg.

2001-2500 kg totalvægt benzindrevet 8,180 kr. årligt.
diesel 9,070 kr. årligt

MVH Hans

Fra : Sven

Dato : 25-04-06 07:49

> 2001-2500 kg totalvægt benzindrevet 8,180 kr. årligt.
> diesel 9,070 kr. årligt

Tak for det. Jeg glemte at skrive, at den er en diesel, men det klarede du
jo også

Sven

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-04-06 12:36

"2001-2500 kg totalvægt benzindrevet 8,180 kr. årligt"

Whaat... Er det blevet så dyrt for nye biler..?

Jeg giver ca. 2800,-/år for min Volvo 240, men den er jo også ældre...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 12:40

Henrik Nielsen skriver:

> Jeg giver ca. 2800,-/år for min Volvo 240, men den er jo også ældre...

Gulpladebil = ekstra afgift....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-04-06 13:10

"Gulpladebil = ekstra afgift...."

Min Volvo er på gule plader..!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 13:25

Henrik Nielsen skriver:

> "Gulpladebil = ekstra afgift...."
>
> Min Volvo er på gule plader..!!

Og fra før 199x, hvor afgiften blev indført fra.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-04-06 12:49

Henrik Nielsen wrote:
> "2001-2500 kg totalvægt benzindrevet 8,180 kr. årligt"
>
> Whaat... Er det blevet så dyrt for nye biler..?
>
> Jeg giver ca. 2800,-/år for min Volvo 240, men den er jo også ældre...

Picasso'en er jo fra efter 3/6 1998 så der kommer lige en ekstra
strafafgift oven i hatten fordi den er til privat brug og over 2000kg
totalvægt (5040kr/år).

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-04-06 20:40

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev
> ....strafafgift oven i hatten fordi den er til privat brug og over 2000kg
> totalvægt (5040kr/år).

Som kan halveres, hvis man har kørsel for firmaet, der giver kørepenge, og
at det er skrevet at man lægger varebil til.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 22:50

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> Som kan halveres, hvis man har kørsel for firmaet, der giver kørepenge, og
> at det er skrevet at man lægger varebil til.

Hov !

Det skal jeg vidst huske. Har måske snart nyt job, hvor de gerne vil
have at jeg lægger bil til. "Traktoren" skal ikke køre firmakørsel, men
en nyere "gulpladefætter" skal nok....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen: