Min kone er fotomodel
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-04-06 22:48

Hej.

I et presset kapløb med tiden, for at hente unger til tiden, blev min konen
fotograferet af statens kørende pengeautomater.

vognen holdt 2 meter fra byskiltet, og min, i dette tilfælde, dårligere
halvdel, kørte ca. 80 km/t !!! altså i byzonen. Hvad kommer det til at
betyde? Et klip i kortet er fint nok... jeg er mere nervøs for bøden Er
vi deroppe hvor man skal betale en månedsløn i bøde? Og hvis JA.... hvis
månedsløn taler vi om? Jeg står som ejer af bilen, men der er vel
forhåbenligt førerens løn man udregner efter?

Kan hun vælge at sidde bøden af?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : BJ

Dato : 24-04-06 22:51

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan hun vælge at sidde bøden af?

Det kommer vel i sagens natur helt an på, _hvad_ hun skal sidde den af
på..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : NS

Dato : 24-04-06 22:57

BJ skrev:
> "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kommer vel i sagens natur helt an på, _hvad_ hun skal sidde den af
> på..

Jesus for en plat kommentar!

NS

Fra : BJ

Dato : 24-04-06 22:59

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jesus for en plat kommentar!

Jesus, for en beskidt tankegang!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 25-04-06 07:41

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> Jesus, for en beskidt tankegang!!

ROTFL

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : NS

Dato : 25-04-06 19:13

BJ skrev:
> "NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jesus, for en beskidt tankegang!!

Det er da dig der laver seksuelle hentydninger,
som er upassende efter min mening. Du er bare sur
over at jeg kommenterede din slet skjulte og lumre
hentydning.

Det her er et offentligt forum og ikke det lokale
perlegrusværksted, hvor man er sej jo klammere
ting man tør sige... og hvor man er en rigtig
mand, hvis man kan bøvse og prutte rigtig højt
plus andre barnligheder.

NS

Fra : John Sahl

Dato : 25-04-06 19:20

NS wrote:
> [...]
> perlegrusværksted, hvor man er sej jo klammere
> ting man tør sige... og hvor man er en rigtig
> mand, hvis man kan bøvse og prutte rigtig højt

Nåh det mener du.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : BJ

Dato : 25-04-06 19:45

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det her er et offentligt forum og ikke det lokale perlegrusværksted, hvor
> man er sej jo klammere ting man tør sige... og hvor man er en rigtig mand,
> hvis man kan bøvse og prutte rigtig højt plus andre barnligheder.

Okay, og du står lige midt i kattegruskassen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-04-06 10:52

NS skrev:

> [...]
> hvor man er sej jo klammere ting man tør sige... og hvor man er en
> rigtig mand, hvis man kan bøvse og prutte rigtig højt plus andre

***MEEEAAAGAAAAPRUUUUT***

Ahhh, det gjorde godt - "stor dreng bukser"...

> NS

Lars B

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 11:01

Lars Jensen skrev:

> ***MEEEAAAGAAAAPRUUUUT***

ARRJ!!! Gider du lige.. jeg sidder og spiser ....

> Ahhh, det gjorde godt - "stor dreng bukser"...

))

MVH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-04-06 21:24

BJ wrote:

> Det kommer vel i sagens natur helt an på, _hvad_ hun skal sidde den af
> på..

LOL ROFL

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-06 23:05

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev :

>jeg er mere nervøs for bøden

Du er ? Er den ikke hendes hovedpine ?

lidt ærgeligt, men de står der vel ikke helt uden grund..
--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : BJ

Dato : 24-04-06 23:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er ? Er den ikke hendes hovedpine ?

Hos os har vi fællesøkonomi, så havde det været min kone, så havde der været
_det_ mindre til de fælles fornøjelser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-06 23:25

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Hos os har vi fællesøkonomi, så havde det været min kone, så havde der været
>_det_ mindre til de fælles fornøjelser.

ok - her i hytten går det fra lommepengene ;)

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-04-06 23:06

> ok - her i hytten går det fra lommepengene ;)

Hvor finder man sådan en model som din kone? Årgang / vægtafgift tak!

/Jasper

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-06 23:28

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev :

>Hvor finder man sådan en model som din kone? Årgang / vægtafgift tak!

tjaehhhh ;)

jeg hittede hende for en hulens masse år siden (1979)

årgang 61 - vægtafgiften tør jeg sgutte tænke på ;)

(Spirilen er langt billigere i drift)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 23:27

jan@stevns.net skriver:

> (Spirilen er langt billigere i drift)

Den kører du vel heller ikke så meget i ??

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-06 05:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Den kører du vel heller ikke så meget i ??

Ikke så meget som jeg gerne ville ;(

Vi har jo mange munde at mætte her i hytten

folk, fæ, biler .....

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 16:26

> jan@stevns.net skriver:

> Den kører du vel heller ikke så meget i ??

ROFLMA !!

--
Tom

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 24-04-06 23:42

> [...]
> hvis månedsløn taler vi om? Jeg står som ejer af bilen, men der er vel
> forhåbenligt førerens løn man udregner efter?

Der klippes ved 30% over tilladte hastighed, vejledende bøde for 80km/t i
50km/t zone er 2500,- (3k ved 85)
Og betinget frakendelse af kortet skiller ved 80+km/t = Orienterende
kørerprøve

Og nej hun får ikke lov til at sidde bøden af... og vil hun ikke betale så
gør de udlæg i hendes løn/offentlige ydelser.
Vedkender hun ikke sin skyld, så går de efter ejeren af bilen.

Mvh
Leon

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-04-06 12:40

"Vedkender hun ikke sin skyld, så går de efter ejeren af bilen"

De går først efter ejeren... De kan jo af gode grunde ikke vide hvem hun
er...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Nicolaj C.

Dato : 25-04-06 00:02

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/Det_er_ikke_gratis_at_overtraede_faerdselsloven.pdf

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 06:06

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> I et presset kapløb med tiden, for at hente unger til tiden, blev min konen
> fotograferet af statens kørende pengeautomater.

LOL.....

Hun har stadigt ikek lært at de der fartoverskridelser vinder man
minimalt ved, rent tidsmæssigt.

> vognen holdt 2 meter fra byskiltet, og min, i dette tilfælde, dårligere
> halvdel, kørte ca. 80 km/t !!! altså i byzonen.

Jeg formoder at i ikke har fået billedet endnu.

De trækker 3km/t fra det målte så spørgsmålet er hvad der står på bøden.

> Hvad kommer det til at
> betyde? Et klip i kortet er fint nok... jeg er mere nervøs for bøden Er
> vi deroppe hvor man skal betale en månedsløn i bøde? Og hvis JA.... hvis
> månedsløn taler vi om?

Er det 60% (80km/t) eller derover bliver det dyrt, der taler vi om 2500
+ klip + betinget frakendelse af kørekortet.

> Jeg står som ejer af bilen, men der er vel
> forhåbenligt førerens løn man udregner efter?

Hvis hun vedgår sig billedet.... ja

> Kan hun vælge at sidde bøden af?

Hun kan vel ligge den af hos dig, hvis det bliver et problem

Er det et økonomisk problem, kan hun sige til politiet at hun ikke har
råd til at betale med det samme og kan så få fordelt bøden ud på en
afdragsordning på 1 år.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-04-06 07:41

> I et presset kapløb med tiden, for at hente unger til tiden, blev min
> konen fotograferet af statens kørende pengeautomater.

Pudsig tankegang, specielt når du selv har børn. Jeg har to piger på 2 og 4
år og jeg ser helt klart positivt på fotovognene. De er nemlig med til at
sikre, at mine piger (og mig selv) kan bevæge mig mere sikkert rundt i
trafikken. Måske skulle din kone vælge at køre tidligere ind efter ungerne
eller hente dem for sent i stedet for at køre 80km/t hvor man må køre
50km/t? Dig og din kone har det ikke ret godt med at tage ansvar for egne
handlinger?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-04-06 13:35

Thomas Landberg skrev:

> Dig og din kone har det ikke ret godt med at tage ansvar for egne
> handlinger?

Du sænker _altid_ hastigheden til 50Km/t før du passere skiltet? Det er
aldrig sket at du har passeret det med højere hastighed, for derefter at
nedsætte den?

Lars B

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-04-06 14:29

> Du sænker _altid_ hastigheden til 50Km/t før du passere skiltet? Det er
> aldrig sket at du har passeret det med højere hastighed, for derefter at
> nedsætte den?

Har jeg påstået, at jeg altid kører perfekt?

Hvis jeg overtræder loven, så tager jeg min straf uden at klynke. Og
generelt overholder jeg loven, herunder fartgrænserne.

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-04-06 15:06

Thomas Landberg wrote:

> Har jeg påstået, at jeg altid kører perfekt?
>
> Hvis jeg overtræder loven, så tager jeg min straf uden at klynke. Og
> generelt overholder jeg loven, herunder fartgrænserne.

Jeg kan da ikke se at Jasper klynker - han spørger af nysgerrighed til
bødestørrelse og konsekvenser...

_Jeg_ synes bare at dit indlæg lød bedrevidende og belærende, men det er
nok bare mig...

Lars B

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-04-06 15:12

> Jeg kan da ikke se at Jasper klynker - han spørger af nysgerrighed til
> bødestørrelse og konsekvenser...
>
> _Jeg_ synes bare at dit indlæg lød bedrevidende og belærende, men det er
> nok bare mig...

Tja, måske. Men jeg kan ikke opfatte:

"I et presset kapløb med tiden, for at hente unger til tiden, blev min konen
fotograferet af statens kørende pengeautomater."

som andet end en bortforklaring af, at man, muligvis p.g.a. dårlig
planlægning, var sent på den, valgte at bryde loven, blev taget og i øvrigt
ikke fandt det rimeligt. For hvis man ser en fotovogn som en pengeautomat
fremfor en foranstaltning til at sikre at loven bliver overholdt, så er man
nok ikke vildt begejstret for fotovognen eller loven som sådan.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-04-06 23:04

Jamen, som de fleste andre (børnefam. eller ej) plejer vi skam også at
overholde fartgrænserne. Specielt i "bebyggede" områder og i særdeleshed i
skoleområder. Men jeg indrømmer da gerne, at jeg ofte kører 100-110 på
landevejen hvis forholdene tillader det! Men igen... hvem gør ikke det, på
en lige vej kl. 20.00 på vej hjem fra arbejdet? Og tager de et billede,
eller stopper mig, er det helt ok, og jeg betaler bøden uden at "klynke".
Det jeg mener er, at jeg synes det er noget svineri, når de fx. opstiller en
fotovogn lige før et byskilt (eller 20 meter efter motorvejsstop), og hvor
der i øvrigt er udsigt til min. 1 km. fri vejbane. Det er sgu efter min
mening, en kynisk pengemaskine.

Ja, jeg er nysgerrig, men skulle jeg lægge 50-60.000,- i bøde, kan du stole
på, at jeg vil begynde at klynke

Og mig

> [...]
> pengeautomat fremfor en foranstaltning til at sikre at loven bliver
> overholdt, så er man nok ikke vildt begejstret for fotovognen eller loven

Nu er det jo ikke sådan, at hun, i sin ufattelige afsky for loven, og had
til politiet, valgte at tage sin Uzi med på arbejdet og mejede 21 sagesløse
ofre ned, for at hente unger til tiden. Men ja, hun var sent på den. Hvis
det aldrig sker for dig, kan det ikke være et særligt interessant liv du
har!

Mvh

Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 23:10

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Det jeg mener er, at jeg synes det er noget svineri, når de fx. opstiller en
> fotovogn lige før et byskilt

Hvorfor ?

Hvor hurtigt mener du at man må køre, når man har passeret byskiltet ?

Og hvor langt inde på den anden side ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-04-06 23:21

> Hvorfor ?

Hvorfor tror du? Fordi de véd at det en menneskelig fejl at man øger farten,
når man ser et byskilt med kryds over, 100 m. længere nede ad vejen.

> Hvor hurtigt mener du at man må køre, når man har passeret byskiltet ?

Jamen, er det ikke glædeligt at vi har fundet en person, der træder hårdt på
bremsen 20m før et byskilt, for at havne på de tilladte 50 km/t i samme sec.
der køres ind i byzonen? At du i så fald fremkalder et harmonikasammenstød
er en anden sag. Beklager sarkasmen, men jeg tvivler oprigtigt på, at ret
mange mennesker overholder færdelsloven 100%. Hvis det var tilfældet, ville
det betyde et trafikkaos.

> Og hvor langt inde på den anden side ?

101,2004 meter!

/Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-06 05:21

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Hvorfor tror du? Fordi de véd at det en menneskelig fejl at man øger farten,
> når man ser et byskilt med kryds over, 100 m. længere nede ad vejen.

Hvordan kommer man af med den fejl ?

> [...]
> mange mennesker overholder færdelsloven 100%. Hvis det var tilfældet, ville

Der er vel ingen der behøves at træde hårdt på bremsen ?

> 101,2004 meter!

Hvorfor ikke 150 meter ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-04-06 08:56

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> hårdt på bremsen 20m før et byskilt, for at havne på de tilladte 50
> km/t i samme sec. der køres ind i byzonen? At du i så fald fremkalder

Det kan da ikke være den bremsendes skyld, at de bagvedkørende ikke kan
finde ud af at køre bil.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-06 09:11

Uffe Ravn skriver:

> Det kan da ikke være den bremsendes skyld, at de bagvedkørende ikke kan
> finde ud af at køre bil.

Det samme må jo ske, når man kommer inden for byskiltet...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Yamamoto

Dato : 08-08-06 18:36

> [...]
> en fotovogn lige før et byskilt (eller 20 meter efter motorvejsstop), og
> hvor der i øvrigt er udsigt til min. 1 km. fri vejbane. Det er sgu efter

Det er da en god pengemaskine, pengene ryger jo i den fælles kasse, og for
en gang skyld er det som ikke kan finde ud af det som for lov til at betale,
im modsætning til skattesystemet

Personligt syntes jeg ikke det er svært at finde ud af at ligge indenfor det
tilladte det meste af tiden,-det kræver ikke særligt meget intelligens.

så det er altså svineri at sætte en fotovogn og måle de bilister der
svinagtigt og bevidst med deres kørsel tilsidesætter den forhøjede
risikozone hvor både børn og voksne som færdes!,- hvem er mest kynisk?, at
vælge at ens bil skal ramme folk i en risikozone med en meget højere energi
(da energien i bilen jo stiger med kvadratet),længere bremselængde, samt
kortere reaktionstid.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-08-06 22:18

> [...]
> vælge at ens bil skal ramme folk i en risikozone med en meget højere
> energi (da energien i bilen jo stiger med kvadratet),længere bremselængde,

Hehe. modtager du nyhedsgruppens indlæg med postdanmark?

Det er mindst 3-4 måneder siden jeg skrev indlægget.

Og ja, det var, og er stadig noget svineri at placere en fotovogn 10 meter
fra bygrænsen. Specielt når der, som i dette tilfælde, er min. 500 meters
frit udsyn. Det troede jeg da også at jeg allerede havde gjort klart i den
oprindelige meddelse?

/Jasper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-08-06 08:39

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev>
> Hehe. modtager du nyhedsgruppens indlæg med postdanmark?
>
> Det er mindst 3-4 måneder siden jeg skrev indlægget.

Så er det kørt ud med DSB
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-08-06 06:43

"Yamamoto" <Yamamoto@(XYSD)jap.jp> skrev i en meddelelse

[klip en masse]
> (da energien i bilen jo stiger med kvadratet),længere bremselængde,

Ja..

> samt kortere reaktionstid.

Æhh - hvordan "kortere reaktionstid", tiden er da den samme uanset om du
kører 50 eller 100 km/t..

MVH Hans

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 25-04-06 14:37

> Du sænker _altid_ hastigheden til 50Km/t før du passere skiltet? Det er
> aldrig sket at du har passeret det med højere hastighed, for derefter at
> nedsætte den?

Jo det gør 95% af alle belister. intet nyt i det... Jeg slipper typisk
speederen lidt før "stregen" og lader den rulle af... dvs at jeg ofte kører
65 når man møder skiltet... og at det ikke er efter bogen er der jo intet
nyt i.
På landevejen må du kører max 80.. du skal ikke kører 80... så man kan godt
trille forbi skiltet med den tilladte hastighed.
Jeg er også blevet blitzet på stregen... og på billede smilte jeg faktisk
men det gør man ikke når man får regningen.
Jeg syntes også at det er at gå i små sko, at sætte kamaraet 1m efter
skiltet.. havde det været 100m så havde jeg aldrig sagt et kvæk.

Der er kun en ting at gøre... tag imod samfundets straf og betale for sine
dumheder :-/

I Korsør har de lavet det yderste stykke af Skovvejen om fra 60km/t (som har
været sådan i 100år) til 50km/t og flyttet bygrænsen 5-800 længere ud, det
kræver lidt tilvending... det kunne være en guldgrube, vi er jo vanedyr.

Mvh
Leon

Fra : Jens

Dato : 25-04-06 08:08

Jasper Norman Ahrensbach skrev:

> [...]
> månedsløn taler vi om? Jeg står som ejer af bilen, men der er vel
> forhåbenligt førerens løn man udregner efter?

Du kan evt. kigge her:

http://www.sikkertrafik.dk/2e1d3e80 -- Her kan du beregne bøden. Jeg
tror ikke hun får mulighed for at sidde den af ;) og ej heller er den
i månedslønsstørrelse =)

Fra : Møller

Dato : 25-04-06 16:55

> [...]
Er
> vi deroppe hvor man skal betale en månedsløn i bøde?

Download bødetakster her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/boedetakster/

Så slipper du for alle de gæt der nok kommer på indlægget
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 18:45

> [...]
>
> vognen holdt 2 meter fra byskiltet, og min, i dette tilfælde, dårligere
> halvdel, kørte ca. 80 km/t !!! altså i byzonen.

Det kommer an på hvilken vej hun kommer kørende - ind eller ud af byzone?

Hvis vognen holdt 2 meter indenfor byskiltet og hun kommer fra 80 km/t
zonen, så er hun med sikkerhed fotograferet udenfor byskiltet. Ergo i 80
km/t zone og dermed ingen bøde.

Mvh. Ulrich