|
| Familiebiler (BMW) mod sportsvogne... Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 24-04-06 20:59 |
|
Hej folkens
Her en meget sjov film om M3CSL mod M5 mod Porsche 911 (model 997) mod
Gallardo mod Nismo Skyline GT-R Z-Tune.
De lader dog Skylinen vinde til sidst - hvilket jeg tror KUN er til øre for
de japanerne...
http://tinyurl.com/q887y
De sjoveste er næsten at høre "kineserne" sidde og fnise bag rattet..
--
/Jan W Nielsen
| |
Ukendt (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-04-06 21:03 |
|
> http://tinyurl.com/q887y
Æv jeg kan ikke hverken dette eller det andet link du sendte igår.
Andre med det problem ?
Mvh. Allan
| |
Bjarne K. (25-04-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne K. |
Dato : 25-04-06 13:04 |
|
"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in message
news:444d2ed7$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://tinyurl.com/q887y
>
> Æv jeg kan ikke hverken dette eller det andet link du sendte igår.
> Andre med det problem ?
>
> Mvh. Allan
>
Hvad fejl får du ?
--
Med venlig hilsen
Bjarne K.
| |
Ukendt (25-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-06 19:49 |
|
>>> http://tinyurl.com/q887y
>>
>> Æv jeg kan ikke hverken dette eller det andet link du sendte igår.
>> Andre med det problem ?
>>
>> Mvh. Allan
>>
> Hvad fejl får du ?
Serveren ikke fundet - sjovt prøvede på arbejdet er der virkede det fint.
Jeg bor i sverige og har naturligvis svensk ip - kan det være spærret for
udenlandske ip'er ?
Er det en dansk side der linkes til ?
Mvh. Allan
| |
Jan W Nielsen (25-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 25-04-06 20:11 |
|
> Er det en dansk side der linkes til ?
Nej, det er en amerikansk.... Meget mærkeligt..
--
/Jan W Nielsen
| |
MK (24-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 24-04-06 21:11 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:444d2dd2$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Her en meget sjov film om M3CSL mod M5 mod Porsche 911 (model 997) mod
> Gallardo mod Nismo Skyline GT-R Z-Tune.
Fint videoclip
> De lader dog Skylinen vinde til sidst - hvilket jeg tror KUN er til øre
> for de japanerne... http://tinyurl.com/q887y
Hvorfor kører M5'eren bredt til sidst?
(kræver sgu sin mand)
| |
Thomas Krath (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 24-04-06 21:16 |
|
> Her en meget sjov film om M3CSL mod M5 mod Porsche 911 (model 997) mod
> Gallardo mod Nismo Skyline GT-R Z-Tune.
>
> De lader dog Skylinen vinde til sidst - hvilket jeg tror KUN er til
> øre for de japanerne...
>
> http://tinyurl.com/q887y
>
> De sjoveste er næsten at høre "kineserne" sidde og fnise bag rattet..
>
Fed film!!
Det er igen tydeligt at se at M5'eren er hurtig pga. motoren, men ikke
bygget til det race der på bane. Det er blandt andet M3 CSL og Gallardoen
derimod! Lyt en gang til Gallardoen der hvor den går inden om M3'eren -
nøøj det lyder godt! :)
Den Skyline der er med er en tunet version som er bygget til race.
Hvis de lod M5'eren starte bagerst, tror jeg resultatet ville være helt
anderledes. Gallardoen klarer det ret godt på banen.
Lidt "sjovt" er det at se at 3 ud af 5 biler har skift ved rattet og ikke
alm. 6 trins gearkasse.... jeg havde valgt den sidste løsning :)
--
Mvh/TK
Camaro Z28 5,7 liters V8-POWER
| |
Jan W Nielsen (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 24-04-06 21:37 |
|
> Det er igen tydeligt at se at M5'eren er hurtig pga. motoren, men ikke
> bygget til det race der på bane.
Enig - det er en stor bil - men ond på motorvejen.
> Det er blandt andet M3 CSL og Gallardoen derimod! Lyt en gang til
> Gallardoen der hvor den går inden om M3'eren - nøøj det lyder godt! :)
CSL er hamrende hurtig på bane - jeg tror nok, den er hurtigere end på
Gallardoen Nürburg Ring.
Fandt de her tal på nettet:
7:50 - M3 CSL (sport tyres)
7:52 - GT3 (381hp)
7:52 - Lamborghini Gallardo
> Hvis de lod M5'eren starte bagerst, tror jeg resultatet ville være helt
> anderledes.
Jep, det kommer an på, om den får de lange stræk til at "nappe en hver
gang".
--
/Jan W Nielsen
| |
Niels Bengaard (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 24-04-06 21:28 |
| | |
Frederik (26-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 26-04-06 10:10 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:444d2dd2$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Her en meget sjov film om M3CSL mod M5 mod Porsche 911 (model 997) mod
> Gallardo mod Nismo Skyline GT-R Z-Tune.
>
> De lader dog Skylinen vinde til sidst - hvilket jeg tror KUN er til øre
for
> de japanerne...
>
> http://tinyurl.com/q887y
>
> De sjoveste er næsten at høre "kineserne" sidde og fnise bag rattet..
>
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
>
Hvorfor skulle Skylinen ikke vinde?
Samme heste som m5'eren og højere drejningsmoment. Derudover sandsynligvis
den mest raceragtige opsætning.
http://www.autoexpress.co.uk/driven/56351/1/nismo_skyline_gtr_ztune.html
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (26-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 26-04-06 17:22 |
|
> Hvorfor skulle Skylinen ikke vinde?
Det undrer blot, at den ikke er mere overlegen i hele løbet for så bare at
køre forbi til sidst - p åden måde, som den gør.
Hastighedsforskellen er pludselig meget stor - som om de andre holder
tilbage...
--
/Jan W Nielsen
| |
Frederik C (26-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 26-04-06 18:51 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:444f9ddf$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hvorfor skulle Skylinen ikke vinde?
>
> Det undrer blot, at den ikke er mere overlegen i hele løbet for så bare at
> køre forbi til sidst - p åden måde, som den gør.
>
> Hastighedsforskellen er pludselig meget stor - som om de andre holder
> tilbage...
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
Tja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Men den er sandsynligvis meget
hurtigere end CSL'eren på en lige strækning, så det er vel plausibelt...
Forstår dog godt, hvad du mener.
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (26-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 26-04-06 19:46 |
|
> Tja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Men den er sandsynligvis meget
> hurtigere end CSL'eren på en lige strækning, så det er vel plausibelt...
Jeg er ikke enig med dig i, at det er plausibelt - men jeg er enig med dig
i, at Skyline med 500 hk er hurtigere på en lige strækning.
Dog er jeg ret sikker på, at en M3 CSL er hurtigere på for eksempel
Jyllands-Ringen....men det kommer naturligvis ikke sagen ved her..
--
/Jan W Nielsen
| |
Michael (27-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 27-04-06 08:55 |
|
On Wed, 26 Apr 2006 20:46:06 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>
>Dog er jeg ret sikker på, at en M3 CSL er hurtigere på for eksempel
>Jyllands-Ringen....men det kommer naturligvis ikke sagen ved her..
Hvad for dig til at tro dette?
| |
Jan W Nielsen (27-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 27-04-06 21:44 |
|
>>Dog er jeg ret sikker på, at en M3 CSL er hurtigere på for eksempel
>>Jyllands-Ringen....men det kommer naturligvis ikke sagen ved her..
> Hvad for dig til at tro dette?
At en Skyline har tendens til at understyre, og at CSL generelt er ekstremt
velkørende - den har direkte uhyggelige banetider - som standard.
--
/Jan W Nielsen
| |
MK (28-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 28-04-06 05:19 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44512cc6$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> At en Skyline har tendens til at understyre, og at CSL generelt er
> ekstremt velkørende - den har direkte uhyggelige banetider - som standard.
Ikke forleden aften på Sturup, da
Tunet 323 TI hurtigere...
| |
Frederik (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 28-04-06 10:23 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44512cc6$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>Dog er jeg ret sikker på, at en M3 CSL er hurtigere på for eksempel
> >>Jyllands-Ringen....men det kommer naturligvis ikke sagen ved her..
>
> > Hvad for dig til at tro dette?
>
> At en Skyline har tendens til at understyre, og at CSL generelt er
ekstremt
> velkørende - den har direkte uhyggelige banetider - som standard.
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Uden at have prøvet nogle af bilerne, er mit ræsonnement helt omvendt. R34
GT-R havde banerekorden for gadebiler på Nordschleife. Der skulle en 911 GT2
med 150 heste ekstra til at slå den.
http://de.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
Angående understyring mener jeg, at den sidste version af deres 4wd-system
stort set kan fordele trækkraften frit mellem alle 4 hjul. CSL'eren er da
lækker, men hvis den fik et ben til jorden overfor en raceopsat skyline som
Z-tune med 500 hypper, ville jeg blive dybt overrasket.
Top Gear: (er godt klar over, at det er en bane ud af mange.)
16
Evo FQ 400
1.24.8
26
Porsche 911 GT3
1.27.2
30
BMW M3 CSL
1.28.0
38
Alfa 3.7 GTA
1.30.0
39
Subaru Impreza STI
1.30.1
47
BMW M3
1.31.8
Der er ikke en tid på Skylinen, men den vil minde om Evo'en. Især med 500
heste.
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 29-04-06 17:32 |
|
>> At en Skyline har tendens til at understyre, og at CSL generelt er
> ekstremt
>> velkørende - den har direkte uhyggelige banetider - som standard.
> R34
> GT-R havde banerekorden for gadebiler på Nordschleife.
En CSL kører 7:50 - jeg vil vædde rét meget på, at en almindelig Skyline
ikke følger dén tid. Hvor hurtigt kørte den Skyline, som du taler om..?
> Evo FQ 400
> 1.24.8
> Porsche 911 GT3
> 1.27.2
> BMW M3 CSL
> 1.28.0
> Der er ikke en tid på Skylinen, men den vil minde om Evo'en. Især med 500
> heste.
En alm Skyline kører da slet ikke så hurtigt som den der Evo, der har endnu
mere avanceret undervogn og 120 hk mere.
--
/Jan W Nielsen
| |
Jan W Nielsen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 29-04-06 18:25 |
|
> En CSL kører 7:50 - jeg vil vædde rét meget på, at en almindelig Skyline
> ikke følger dén tid. Hvor hurtigt kørte den Skyline, som du taler om..?
Fandt lige det her:
"The standard 280ps 1999 Nissan Skyline R34 GTR lapped Nurburgring in
8:28:1, driven by Stephen Sutcliffe. At the time, this had held the record
for fastest production road car at Nurburgring.
A lightly modified R33 GTR (removed air filter + boost increased to 1 bar)
lapped Nurburgring in 7:59."
Gad vide hvor mange hestekræfter en Skyline skal have for at nakke CSL's tid
på 7:50...?
--
/Jan W Nielsen
| |
Frederik C (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 30-04-06 12:02 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4453a142$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> En CSL kører 7:50 - jeg vil vædde rét meget på, at en almindelig Skyline
>> ikke følger dén tid. Hvor hurtigt kørte den Skyline, som du taler om..?
>
> Fandt lige det her:
>
> "The standard 280ps 1999 Nissan Skyline R34 GTR lapped Nurburgring in
> 8:28:1, driven by Stephen Sutcliffe. At the time, this had held the record
> for fastest production road car at Nurburgring.
> A lightly modified R33 GTR (removed air filter + boost increased to 1 bar)
> lapped Nurburgring in 7:59."
>
> Gad vide hvor mange hestekræfter en Skyline skal have for at nakke CSL's
> tid på 7:50...?
>
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
På samtlige lister, jeg ser, er det anført at CSL'eren kørte med enten
sportsdæk eller slicks?
Det vil jo give en kæmpe forskel.
996 GT3 kørte turen på 8.03. Med sportsdæk kørte den runden på 7.49.
Mit bud er, at CSL'eren på gadedæk ville ligge et sted mellem 8.00-8.10.
Skylinen med 500 hypper ser jeg under 8 minutter.
De 8.28 med 280 heste skal ses i sammenhæng med, at en M5 400 hk kørte det
præcis samme.
Jeg foreslår, at du skriver til Nissan og BMW, så vi kan låne et par biler
og få det afgjort en gang for alle. :)
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 30-04-06 13:04 |
|
> På samtlige lister, jeg ser, er det anført at CSL'eren kørte med enten
> sportsdæk eller slicks?
Jeg har ikke tid til at finde listen nu, men slicks var det ikke - for de
biler, der havde sat tider med slicks havde en særlig markering på listen.
Såvidt jeg husker er de 7:50 på "gadedæk" - men dette kan jo godt være
"sportsdæk", formoder jeg. I min begrebsverden er et sportsdæk noget, som
bilen kan synes med.
Slicks er det med sikkerhed ikke.
> 996 GT3 kørte turen på 8.03. Med sportsdæk kørte den runden på 7.49.
Hvad er sportsdæk..?
> Mit bud er, at CSL'eren på gadedæk ville ligge et sted mellem 8.00-8.10.
> Skylinen med 500 hypper ser jeg under 8 minutter.
Jeg er ikke uenig i - men har vi nogle data på en 500 hk Skyline og
Nordschleife..?
> Jeg foreslår, at du skriver til Nissan og BMW, så vi kan låne et par biler
> og få det afgjort en gang for alle. :)
Yeeeees....
--
/Jan W Nielsen
Vectra 2,0 T '06 (måske rundt på 8:05 )
| |
Frederik C (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 30-04-06 13:20 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4454a76f$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> På samtlige lister, jeg ser, er det anført at CSL'eren kørte med enten
>> sportsdæk eller slicks?
>
> Jeg har ikke tid til at finde listen nu, men slicks var det ikke - for de
> biler, der havde sat tider med slicks havde en særlig markering på listen.
>
> Såvidt jeg husker er de 7:50 på "gadedæk" - men dette kan jo godt være
> "sportsdæk", formoder jeg. I min begrebsverden er et sportsdæk noget, som
> bilen kan synes med.
>
> Slicks er det med sikkerhed ikke.
>
>> 996 GT3 kørte turen på 8.03. Med sportsdæk kørte den runden på 7.49.
>
> Hvad er sportsdæk..?
>
>> Mit bud er, at CSL'eren på gadedæk ville ligge et sted mellem 8.00-8.10.
>> Skylinen med 500 hypper ser jeg under 8 minutter.
>
> Jeg er ikke uenig i - men har vi nogle data på en 500 hk Skyline og
> Nordschleife..?
>
>> Jeg foreslår, at du skriver til Nissan og BMW, så vi kan låne et par
>> biler og få det afgjort en gang for alle. :)
>
> Yeeeees....
>
> --
> /Jan W Nielsen
> Vectra 2,0 T '06 (måske rundt på 8:05 )
>
På Sportautos liste er CSL markeret med ** for sportsdæk. Jeg antager, det
dækker for en speciel montering.
Z-tunen tror jeg ikke har en officiel tid.
Mvh.
Frederik
| |
Frederik C (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 30-04-06 12:03 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:445394d6$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> At en Skyline har tendens til at understyre, og at CSL generelt er
>> ekstremt
>>> velkørende - den har direkte uhyggelige banetider - som standard.
>
>> R34
>> GT-R havde banerekorden for gadebiler på Nordschleife.
>
> En CSL kører 7:50 - jeg vil vædde rét meget på, at en almindelig Skyline
> ikke følger dén tid. Hvor hurtigt kørte den Skyline, som du taler om..?
>
>> Evo FQ 400
>> 1.24.8
>
>> Porsche 911 GT3
>> 1.27.2
>
>> BMW M3 CSL
>> 1.28.0
>
>> Der er ikke en tid på Skylinen, men den vil minde om Evo'en. Især med 500
>> heste.
>
> En alm Skyline kører da slet ikke så hurtigt som den der Evo, der har
> endnu mere avanceret undervogn og 120 hk mere.
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
Bemærk 'især med 500 heste'...
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 30-04-06 13:23 |
|
>> En alm Skyline kører da slet ikke så hurtigt som den der Evo, der har
>> endnu mere avanceret undervogn og 120 hk mere.
> Bemærk 'især med 500 heste'...
Ok - så lad os sige: Med 280 hk er Skyline slet ikke i nærheden af Evo 400 -
med 500 hk er den nok.
Top Gear kørte for et stykke tid siden i en 1000 hk Skyline, men jeg kan
ikke huske, hvor f*' en, det var, jeg så den på nettet...
--
/Jan W Nielsen
Vectra 2,0 T '06
| |
Frederik C (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 30-04-06 13:31 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4454abd3$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> En alm Skyline kører da slet ikke så hurtigt som den der Evo, der har
>>> endnu mere avanceret undervogn og 120 hk mere.
>
>> Bemærk 'især med 500 heste'...
>
> Ok - så lad os sige: Med 280 hk er Skyline slet ikke i nærheden af Evo
> 400 - med 500 hk er den nok.
>
> Top Gear kørte for et stykke tid siden i en 1000 hk Skyline, men jeg kan
> ikke huske, hvor f*' en, det var, jeg så den på nettet...
>
> --
> /Jan W Nielsen
> Vectra 2,0 T '06
>
Dem eksisterer, der jo en del af... Er dog ikke sikker på, at undervognen
altid følger med i de unge mænds bestræbelser... ;)
Mvh.
Frederik
| |
Jan W Nielsen (30-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 30-04-06 18:27 |
|
> Dem eksisterer, der jo en del af... Er dog ikke sikker på, at undervognen
> altid følger med i de unge mænds bestræbelser... ;)
Det har du nok ret i..
Den pågældende havde kostet 750.000 at bygge om - så hut jeg visker.
Jeg tror, det var på Streetfire, jeg så videoen - men jeg kan ikke finde den
nu... Den var gul...
--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06
| |
|
|