Rensning af sædder.
Fra : Martin Jensen

Dato : 24-04-06 18:43

Hej

Jeg har lige købt mig en varevogn (VW T4)

Men sædderne er ekstremt beskidte.
Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får nogen til
det?

Mvh
Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-06 20:41

Martin Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har lige købt mig en varevogn (VW T4)
>
> Men sædderne er ekstremt beskidte.
> Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får
> nogen til det?

Man kan købe sådan noget skum-tekstil-rens på spray, det plejer at virke
ganske godt.
Bare sprøjt på og lad sidde et øjeblik og så tør efter.
Det ville jeg forsøge først, inden jeg gik til en fagmand (tidycar eller
lign).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-06 21:19

Martin Jensen skriver:

> Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får nogen til
> det?

Støvsuger og bagefter barberskum.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-04-06 22:03

"Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men sædderne er ekstremt beskidte.
> Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får nogen

Lej / lån en tæpperenser, så skal du se løjer

Kent Nielsen

Fra : Basse

Dato : 25-04-06 12:11

On 24-Apr-2006, "Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har lige købt mig en varevogn (VW T4)

nice!

> Men sædderne er ekstremt beskidte.
> Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får nogen
> til det?

Hej Martin og alle jer andre se'fø'li'

Hvis sæderne er rigtig-rigtig beskidte så kunne du måske bruge min metode
til den slags:
Jeg bruger et tæppe-rensemiddel, helst et der skummer, en støvsuger og
diverse børster og klude. Metoden er så at gnubbe tæpperens godt ned i sædet
for derefter at suge det op igen med støvsugeren. Det gentager jeg så indtil
sædet er rent eller i det mindste rent nok.

Der er ikke mange almindelige støvsugere der kan lide at blive våde
indvendig, så du skal have fat i en der kan tåle det, eller sætte sådan en
spand af dem man kan bruge til aske og lign. imellem.

Det funker og har den fordel at man ikke får skyllet skidtet ned i
polstringen hvor det lægger sig og lugter af våd håndværker

Hygge,
Basse

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 18:11

> [...]
>
> Men sædderne er ekstremt beskidte.
> Er nogen der har et forslag til hvordan jeg vasker dem, eller får nogen

Hvis sædet har genstridige pletter og skal være 100,0% rene igen, så kan du
bruge en balje varmt vand hvori du opløser en mindre håndfuld Plulux.
Jeg mener Pluluz sælges hos Harald Tudeborg under et andet navn men det er
egentlig en håndrens i en hvid bøtte med grøn låg. Det er SÆRDELES velegnet
til at fjerne olie med.

Man skal måske også gnubbe Plulux direkte ned i pletten og så vaske godt af
med vand bagefter.

Og så kommer det VIGTIGSTE. Man skal tørre sæderne hurtigt efter
behandlingen. Jeg anbefaler en hårtørrer eller varmeblæser og natten over
lader man alle vinduer stå åbne så der rigtig bliver luftet ud. Hvis du ikke
tørrer sæderne igen så risikerer du at de bliver jordslåede og så er der
ikke noget at gøre mere.

Dette er det ENESTE middel jeg endnu har fundet virkbart til rigtig
genstridig skidt/pletter. Jeg har også en mindre lager af pletrenser, Ajax
og oxi action som ikke kan tage olie og tectyl m.m.

--
Yom