Jeg bliver snart racist ARGH
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 12:27

Jeg har min ene bil til salg, 1 stk toyota carina e fra 95. Jeg har sat den
til 49.900 og jeg tror at der er 7-8 "etnere" der ringer fra nær og fjern og
når jeg har brugt 5 min på at forklare dem om bilen, spørger de"hvad er din
sidste pris"? Når jeg så pænt forklarer dem at der kan handles om et par
tusinde, så foreslår de selv 28-30 og når jeg siger nej, så smækker de bare
røret på (ikke ale men der er 3 der har gjort det).
I går solgte jeg den så til en anden indvandrer. Han skrev under på
slutseddel og skulle afhente/betale her i formiddag. Er han kommet? næh...
har så ringet til ham et par gange og først da jeg ringer med hemmeligt nr,
bliver den taget. "ehh.. nej hans bankrådgiver sidder i møde, så vi ved ikke
om han kan låne de sidste penge.
JAMEN HALLO, for h****** I har jo skrevet under? "jaja, men du kan bare
sælge den til en anden"

Så skal jeg liiige tælle til ti, tænke på kulturforskelle og den forrygende
tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...

Nogen der vil købe en supervelholdt carina e med webasto osv?
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 12:40

> Jeg har min ene bil til salg, 1 stk toyota carina e fra 95. Jeg har sat
> den til 49.900 og jeg tror at der er 7-8 "etnere" der ringer fra nær og
> fjern

det hedder "to'ere"..

> [...]
> nr, bliver den taget. "ehh.. nej hans bankrådgiver sidder i møde, så vi
> ved ikke om han kan låne de sidste penge.

Er det ikke bare at gå til politiet ??

> Så skal jeg liiige tælle til ti, tænke på kulturforskelle og den
> forrygende tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...

Hehe der skal da mere end god sex til

> Nogen der vil købe en supervelholdt carina e med webasto osv?
> Tommy

Ellers tak det er jo en toyota

Mvh
Morten **som godt forstår dig !!**

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-04-06 12:47

TBJ wrote:
> Jeg har min ene bil til salg, 1 stk toyota carina e fra 95.

Måske skulle du annoncere den som "Toyota Carina E, '95, incl. stor hund" :D

Det er sjovt, men den bil er virkeligt populær i grønthandler-segmentet.
Bevares, de holder også af Honda'er og dem der har lidt flere penge
køber også BMW, Audi og Mercedes. Men lige præcis Carina E er
super-populær - den eneste Toyota der kommer op på siden af den, er nok
HiAce :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-04-06 13:24

Lars L. Hansen skrev:

> [...]
> køber også BMW, Audi og Mercedes. Men lige præcis Carina E er
> super-populær - den eneste Toyota der kommer op på siden af den, er nok

LOL..

Fra : Peter Frost

Dato : 24-04-06 13:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også BMW, Audi og Mercedes. Men lige præcis Carina E er super-populær -
> den eneste Toyota der kommer op på siden af den, er nok HiAce :)

Her grindede jeg højlydt ! :D

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-04-06 14:23

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så skal jeg liiige tælle til ti, tænke på kulturforskelle og den
> forrygende tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...

Hej Tommy

Når jeg har noget til salg og der ringer en af dem du skriver om, så
plejer jeg altid at sige at det er solgt - jeg orker simpelthen andet

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Barfly.

Dato : 24-04-06 19:20

> Hej Tommy
>
> Når jeg har noget til salg og der ringer en af dem du skriver om, så
> plejer jeg altid at sige at det er solgt - jeg orker simpelthen andet

Det samme her, jeg gider heller ikke, men det er mest fordi jeg ikke vil
være til grin og have en masse ballade,-begge parter har det så bedste ved
at jeg siger den er solgt, men man må sgu beundre at prøver så meget på at
lave forretninger, de vil have du sælger til dem, så de kan sælge den videre
til 'din' pris...

Fra : Thomas J.

Dato : 24-04-06 15:15

Den Mon, 24 Apr 2006 13:27:22 +0200 sendte "TBJ" <bruus [snabela]
os.dk> følgende røgsignaler:

>Så skal jeg liiige tælle til ti, tænke på kulturforskelle og den forrygende
>tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...

En tur på lagnerne? Ville han da ligge det af?

>Nogen der vil købe en supervelholdt carina e med webasto osv?

1 skumbanan er budt...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Martin

Dato : 24-04-06 15:51

gør som jeg ALTID har gjort med indvandre foretrukne biler,sæt prisen
10-15.000 højere,lad dem gå 20.000 ned,så har de gjort en godt handel (tror
de) og du har kun tabt 5.000 det har virket hver gang !!

> Så skal jeg liiige tælle til ti, tænke på kulturforskelle og den
> forrygende tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...

>Hehe der skal da mere end god sex til

så har du vist aldrig prøvet god sex....

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 15:58

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> gør som jeg ALTID har gjort med indvandre foretrukne biler,sæt prisen
> 10-15.000 højere,lad dem gå 20.000 ned,så har de gjort en godt handel
> (tror de) og du har kun tabt 5.000 det har virket hver gang !!

Hehe, jeg tror sq ik der er nogen der ringer så....

Fra : ena

Dato : 24-04-06 15:55

> [...]
> forrygende tur på lagnerne i går, så jeg ikke bliver sammenspist racist...
>
> Nogen der vil købe en supervelholdt carina e med webasto osv?

Her gælder aftaleloven - manden har underskrevet så du har ret til
erstatning som i disse tilfælde typisk udgør 10 % af prisen - så gå til en
advokat - om ikke andet får du de 10% - slæb ham i fogedretten om nødvendigt

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 16:03

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> erstatning som i disse tilfælde typisk udgør 10 % af prisen - så gå til en
> advokat - om ikke andet får du de 10% - slæb ham i fogedretten om

Ja, så kan jeg bruge 15-20.000 på at få rettens ord for at han skylder mig
5K + sagsomkostninger. HVIS jeg får de penge, så kan det fulde samlede beløb
*måske* dække mine udgifter. Men hvis han ikke betaler, så har jeg dælme et
problem.
Tommy

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-04-06 16:06

> [...]
beløb
> *måske* dække mine udgifter. Men hvis han ikke betaler, så har jeg

Så vidt jeg husker vil sagens omkostninger typisk blive pålagt sagens
taber i den slags sager - eller hur ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin

Dato : 24-04-06 16:14

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> beløb
> dælme et
>
> Så vidt jeg husker vil sagens omkostninger typisk blive pålagt sagens

Ikke "sagens omkostninger", men "sagsomkostninger", som er et beløb, der
ikke har nogen som helst sammenhæng med de faktiske omkostninger.

/Martin

Fra : Claus DN

Dato : 24-04-06 20:32

> [...]
bare
| røret på (ikke ale men der er 3 der har gjort det).

Forsøgte for et par år siden at sælge min bil privat. Havde annonceret den
til 115k, kunne med sikkerhed få min. 100k ved forhandler ikke desto mindre
havde jeg mange som ringede og var overbeviste om at den kunne handles til
80k. Jeg gav op til sidst. Var hamrende træt af deres dumme spørgsmål.

Mit indtryk er at der er mange lykkeridere som forsøger at franarre folk
deres biler til mindre end de reelt er værd. Et eller andet sted må de have
held til det siden de bliver ved.

Just my few cents.

Vh. Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-06 20:40

"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev :

>Mit indtryk er at der er mange lykkeridere som forsøger at franarre folk
>deres biler til mindre end de reelt er værd. Et eller andet sted må de have
>held til det siden de bliver ved.

Er det så underligt ? Folk flest vil jeg helst give mindst muligt for
tingene - det gælder mig, og sikkert også dig selv, hvis du lige
ransager hukommelsen grundigt ;)

Jeg kan ved gud ikke se hvorfor jeg skulle give 80.tusinde for noget,
jeg måske kan rende afsted med for 65 ...

Så kan sælgeren da blive nok så irriteret - hva' rager det dog mig ;)

salg, eller ikek salg, er da udelukkende hans eget valg.

>Just my few cents.

Jada ;)

--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-04-06 07:10

jan@stevns.net skrev:

> Er det så underligt ?

Ja.

En vares pris er... ja varens pris.

Når jeg sælger noget så fastsætter jeg den pris jeg vil have.. ville jeg
have 5000,- mindre så havde jeg nok annoceret den 5000,- lavere ;)

MVH

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-06 16:18

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev :

>En vares pris er... ja varens pris.

En pris du sætter - det er jo ikke nødvendigtvis det samme andre vil
gi'

>Når jeg sælger noget så fastsætter jeg den pris jeg vil have.. ville jeg
>have 5000,- mindre så havde jeg nok annoceret den 5000,- lavere ;)

Netop - du bestemmer også selv, om du vil sælge til den opnåelige
pris, eller ej - ganske elemæntært købmandsskab

Hvis jeg tænker på at sælge noget, og har sat en forkert (læs:
uopnåelig) pris - så har jeg 2 valg.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-04-06 23:41

jan@stevns.net skrev:

> En pris du sætter - det er jo ikke nødvendigtvis det samme andre vil
> gi'

Men sjovt nok skal folk ALTID prutte om prisen... uanset om den er
rimelig eller ej..

Kan nogle gange godt forstå folk lægger 5000 oven i det de vil have for
så kan de give 5000 i "rabat" til den irriterende jyde der bare skal
have rabat uanset hvad... Jeg gider bare ikke handle på den måde :)

> Netop - du bestemmer også selv, om du vil sælge til den opnåelige
> pris, eller ej - ganske elemæntært købmandsskab

Ja det er bare ikke alle der fatter at en pris ikke skal presses for
enhver pris.

Men jeg vil tro vi er enige - vi ser bare sagen fra hver vores ende :)

MVH

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-06 05:33

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev :

>Men sjovt nok skal folk ALTID prutte om prisen... uanset om den er
>rimelig eller ej..

Jada - det gør man da - hele livet er et stort kompromis

>Kan nogle gange godt forstå folk lægger 5000 oven i det de vil have

Det gør de fleste vidst - med undtagelse af Golf folket, der lægger
guldværdien til ;)

>....for så kan de give 5000 i "rabat" til den irriterende jyde der bare skal
>have rabat uanset hvad...

Igen - som sælger er man lallende hvis man ikke lige gi'r den et nøk,
og som køber, er man mere lallende, hvis man ikke prøver at presse
citronen ;)

>...Jeg gider bare ikke handle på den måde :)

den er feset ind på lystavlen ;) som jeg ser det, gør du nok dig
selv en bjørnetjeneste , men det er da dit valg

>Ja det er bare ikke alle der fatter at en pris ikke skal presses for
>enhver pris.

Du kan ikke forlange/forvente en skid af en køber ;)

>Men jeg vil tro vi er enige - vi ser bare sagen fra hver vores ende :)

Jep - og sjovt som man skifter "politik", når man vender kasketten ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-04-06 06:40

> Men sjovt nok skal folk ALTID prutte om prisen... uanset om den er rimelig
> eller ej..

Er det ikke bare at sige: "Prisen er ikke til forhandling - desværre."

Når man har sagt det to gange, og de spørger igen afslutter man samtalen med
et høfligt "Kontakt mig igen, hvis du finder ud af, du vil have bilen til
prisen. Hej-hej".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-06 06:50

> [...]
med
> et høfligt "Kontakt mig igen, hvis du finder ud af, du vil have bilen til

Så er svaret jo bare, "Ja, jeg ringer om 14 dage for at høre om du vil sælge
bilen for hvad den er værd".

Leif

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-06 14:51

> Så er svaret jo bare, "Ja, jeg ringer om 14 dage for at høre om du vil
> sælge bilen for hvad den er værd".

Sådan fik jeg et digitalkamera til det jeg ville give - det tog dog et par
måneder. Men det at det ikke lykkedes sælger at sælge den i mellemtiden må
jo så være en god indikation af at min pris var tæt på markedsprisen ...

Men op til påske købte jeg så også en mc for det som sælger ville have. Han
havde dog sat den 2000kr ned siden november, men mine evner rakte ikke til
at presse ham og han kunne nok se at jeg var sulten efter de. Der var/er
godt _en_ anden stort set magen til salg i dk hos en privat men den
havde/har gået dobbelt så langt... Og der er 2 hos forhandlere men de står
til 7-8000 mere og har også halv høje km-tal.

/A

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-06 20:50

Claus DN wrote:
> [...]
> folk deres biler til mindre end de reelt er værd. Et eller andet sted
> må de have held til det siden de bliver ved.

He he, et godt eksempel er denne tråd i news:dk.marked.privat.bil
Der er ikke det, som ikke er i vejen med sælgers bil, men ham som rakker den
ned vil skam gerne købe den, dog kun til ca. det halve af den udbudte pris

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-06 21:08

> He he, et godt eksempel er denne tråd i news:dk.marked.privat.bil

Hvordan finder man den konkrete tråd - øverste link sender mig hen i
gruppen - nederste åbner mailprogrammet...

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-06 21:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvordan finder man den konkrete tråd - øverste link sender mig hen i
>gruppen - nederste åbner mailprogrammet...

Prøv en ordentlig newsreader my friend - hehe....

indlægget er fra den 23-4

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-06 21:51

> Prøv en ordentlig newsreader my friend - hehe....

Det var ikke megen hjælp.

> indlægget er fra den 23-4

Det var ikke megen hjælp.

Det var heller ikke megen hjælp

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-06 21:17

Jan W Nielsen wrote:

> Hvordan finder man den konkrete tråd - øverste link sender mig hen i
> gruppen - nederste åbner mailprogrammet...

Tråden er fra i går aftes kl. 17:38 og omhandler en Nissan King Cab.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-06 21:52

> Tråden er fra i går aftes kl. 17:38 og omhandler en Nissan King Cab.

Tak, dét var god hjælp..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-04-06 14:04

Per Beer Hansen skrev:

> He he, et godt eksempel er denne tråd i news:dk.marked.privat.bil
> Der er ikke det, som ikke er i vejen med sælgers bil, men ham som rakker den
> ned vil skam gerne købe den, dog kun til ca. det halve af den udbudte pris

Men sælger får ham dog hurtig lukket ude med et prishop på +10.000kr
Pga. kritikken

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 21:15

> Nogen der vil købe en supervelholdt carina e med webasto osv?

Hva ska den koste ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-06 21:19

Thomas Kaufmann Jensen skriver:

> Hva ska den koste ?

2 skumbananer i denne gruppe. Ellers skal du vidst på privat mail...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen: