God VW forhandler i København?
Fra : R-\)

Dato : 23-04-06 22:46

Hey!

Er der nogen der kan anbefale en god (pålidelig, grundig) volksvagen
forhandler/værksted i eller omkring københavn?

Min "Engine"-check lampe bliver ved med at lyse, så noget siger mig at det
vil være godt at tage den forbi et værksted og få den set efter...

Rune

Fra : Kim S

Dato : 23-04-06 23:05

"R-)" <yeahrigth@bingo.com> skrev i en meddelelse
> Hey!
>
> Er der nogen der kan anbefale en god (pålidelig, grundig) volksvagen
> forhandler/værksted i eller omkring københavn?

Tror ikke det findes i Kbh-området.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 23:05

"R-)" skriver:

> Min "Engine"-check lampe bliver ved med at lyse, så noget siger mig at det
> vil være godt at tage den forbi et værksted og få den set efter...

Er det ikke bare at få udlæst koden ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : R-\)

Dato : 23-04-06 23:23

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Er det ikke bare at få udlæst koden ?

Det er det vel, men kan man gøre det selv?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-06 06:49

"R-)" skriver:

> Det er det vel, men kan man gøre det selv?

Hvis man har det rigtige gear til det - ja.

Se min private hjemmeside.

Klaus
--
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : COZ

Dato : 24-04-06 08:12

R-) wrote:
> [...]
>
> Min "Engine"-check lampe bliver ved med at lyse, så noget siger mig at det
> vil være godt at tage den forbi et værksted og få den set efter...

Audi/vw gladsaxe har pt. 6 ugers ventetid på værkstedet... Så jeg fandt
også noget andet.

Fra : Martin

Dato : 24-04-06 11:18

"COZ" <dffgd@dgkjhgf.com> skrev i en meddelelse

> Audi/vw gladsaxe har pt. 6 ugers ventetid på værkstedet... Så jeg fandt
> også noget andet.

Den lange ventetid skyldes formentlig at de er meget grundige - f.eks. kørte
SMC Gladsaxe mere end 200 km i min kones bil, da den var der (for) sidste
gang. Deres forklaring var, at GPS radioen skulle kalibreres! At det er en
Blaupunkt TravelPilot E Freestyler, som ikke skal kalibreres, da den ikke
benytter tacho signal, er en detalje, som de ikke rigtigt følte havde nogen
relevans.

/Martin

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-04-06 11:33

On Mon, 24 Apr 2006 12:17:45 +0200, "Martin" <mb@nospam.dk> wrote:

> [...]

>benytter tacho signal, er en detalje, som de ikke rigtigt følte havde nogen

*LOL*

Det er ikke nemt at gøre alle tilpas.

Enten laver de for lidt, eller også laver de "for meget".

Har du ikke mulighed for at bladre tilbage i Freestyleren og se hvilke
POI'er de evt. har lagt ind.

Bageren, øldepotet eller hvad de nu har haft behov for.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MK

Dato : 24-04-06 11:42

> *LOL*

ROFL vil jeg sige

> Det er ikke nemt at gøre alle tilpas.
> Enten laver de for lidt, eller også laver de "for meget".

Uvidenhed tror jeg nærmere, der er tale om. Ikke alle er på
kursus i alt, og måske den aktuelle mekker var syg...

For nogle år siden havde jeg en Citroén, hvor jeg en dag var
på værkstedet. Foran testeren holdt en ret ny Citroén, som
værkføreren og hans folk var ved at få grå hår af. De kunne
ikke efter utallige forsøg og testkørsler finde fejlen på bilen.

Nu ville skæbnen, at serviceinspektøren trådte ind af døren
og smed alt, hvad han havde i hænderne for at kaste sig over
bilen (tilslutte den til computeren). Efter "5 sek." nævnte eller
rettere oplæste han mulige fejlårsager, udelukkede irrelevante
områder og præciserede een.

Da jeg senere på dagen vendte tilbage til værkstedet, var
ovennævnte Citroén væk. Den var repareret

Fra : Deaster

Dato : 25-04-06 11:18

Martin skrev:
> [...]
> benytter tacho signal, er en detalje, som de ikke rigtigt følte havde nogen

Tjaa, de har da også præsteret at sætte en ny forrude i min fars bil,
den var dog lige monteret ca. 1 cm for lang til højre så den flækkede på
tværs efter en lille uges tid.

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-04-06 19:34

Hej!

R-) wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en god (pålidelig, grundig) volksvagen
> forhandler/værksted i eller omkring københavn?

Min chef er godt tilfreds med Virum Motor Company i - sjovt nok - Virum :) De
hører dog ikke blandt de billigste...

--
Mvh, Kim Voss Schrader