Erfaringer med Michelin ADAC testvinder
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 23-04-06 16:03

Hej Gruppe

Vinteren har trukket lidt ud og mine vinterdæk var alligevel lidt slidte -
så nu er de kørt ned og jeg skal have købt sommerdæk.

Jeg vil købe testvinderen (eller i hvert fald nummer 3) i FDM/ADACs
225/45-17 kategori: Michelin Pilot Sport PS2

Er der nogen der har praktiske erfaringer med dem? Altså udover at have læst
testen. Jeg kan se at de er ligeså gode som nummer 1 & 2 - blot larmer de
lidt mere men har mindre rullemodstand hvilket jeg lægger vægt på.

Er det virkelig så hørbart eller skal jeg bare købe dem?

Jeg har kørt på vinterdæk med en maks hastighed på 160 km/t hele vinteren så
jeg ser frem til snart at komme i 5.gear igen :)

Forårshilsner
Esben

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-04-06 16:12

> Jeg vil købe testvinderen (eller i hvert fald nummer 3) i FDM/ADACs
> 225/45-17 kategori: Michelin Pilot Sport PS2

I JP bringer de netop idag en test af dæk i denne størrelse - måske du bør
læse den. Den findes i deres tillæg "tour". Jeg mener det er Bridgestone
og Pirelli som løber med sejren.

> Er det virkelig så hørbart eller skal jeg bare købe dem?

Dæk der larmer er ikke til at holde ud - dette er blot min egen mening.

--
Mvh/TK
Camaro Z28 5,7 liters V8-POWER

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 23-04-06 16:48

> I JP bringer de netop idag en test af dæk i denne størrelse - måske du bør
> læse den. Den findes i deres tillæg "tour". Jeg mener det er Bridgestone
> og Pirelli som løber med sejren.

Tak for tippet!

> Dæk der larmer er ikke til at holde ud - dette er blot min egen mening.

Nej - spørgsmålet er bare hvor meget de larmer og hvor godt bilen i forhold
til dette er isoleret! Mine vinterdæk med meget groft mønster var hørbare
men absolut ikke irriterende...

VH Esben