Lyden af BMWs V10 i M5
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 12:57

Hej folkens

Her er en M5 med 10 cyl., der kører mod en Ferrari 575 Maranello.

http://tinyurl.com/qojef

Nøøj, hvor den lyder godt, BMW'en - specielt hvis man hører, hvor lam den
lyder i tomgang.. Den er skabt til omdrejninger...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 13:19

> [...]
>
> Nøøj, hvor den lyder godt, BMW'en - specielt hvis man hører, hvor lam den
> lyder i tomgang.. Den er skabt til omdrejninger...

Jeg vil hellere ha' den SLK der nakker enzo'en

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 23-04-06 13:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> said in news:444b6b14$0$84023
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> http://tinyurl.com/qojef

Det er godt for BMW'en at det kun går ligeud og at føreren i Ferrarien er
betalt for at holde igen i den film.

--
Lars Holst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 20:08

> Det er godt for BMW'en at det kun går ligeud og at føreren i Ferrarien er
> betalt for at holde igen i den film.

Omtrent samme effekt - og bedre CW-værdi omrking M5 - jeg tror ikke,
Ferrarien holder igen - hvis man "holder igen", røbes det hurtigt, fordi en
speeder, der blot er slupet 2 cm, vil afstedkome, at man stryger 5 meter
bagud ved den hastighed.

Mon ikke Ferrari er en hårsbredde hurtigere "alt andet lige" (samme chauffør
mv.)..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 23-04-06 15:01

> [...]
>
> Nøøj, hvor den lyder godt, BMW'en - specielt hvis man hører, hvor lam den
> lyder i tomgang.. Den er skabt til omdrejninger...

Den lyder med garanti rigtig rigtig fed i virkeligheden.

Jeg så iøvrigt en sammenligning mellem den helt nye Corvette motor i ZR03
(eller noget lignende) med BMW V10'en i et engelsk bilmagasin. Chevroletten
vejer mere end 50 kg mindre, har flere heste, større moment, har mere v8
bulder, og er billigere at producere.

Hvorvidt holdbarheden er forskellig på de to motorer er der ingen der ved.
Men jeg vil nok også tage BMW'en - men imponerende at amerikanerne kan opnå
så gode resultater med relative gamle motorprincipper...

VH Esben

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-04-06 16:07

> Nøøj, hvor den lyder godt, BMW'en - specielt hvis man hører, hvor lam
> den lyder i tomgang.. Den er skabt til omdrejninger...

Det er Ferrari'en du kan høre i den video du linker til.

Jeg har set en tilsvarende video BMW M5 V10 mod Porsche 996 Turbo - BMW'en
trækker hurtig et par bil længder fra Porsche'en. Den er bygget til at være
hurtig på motorvejen. Topgear har testet BMW M5 V10 mod Ferrari 430 og
selvom de er meget imponeret af BMW'en, så viser den sig på bane mod biler
som Ferrari og Porsche, som primært er bygget til netop bane, at her kan den
ikke være med. Undervognen er simpelthen ikke god nok og bilen opleves for
stor.

Men den er feed den Bimmer :) På www.m5board.com synes jeg dog at læse at
der er nogle problemer med den nye model - brugerne klager særligt over et
stort olieforbrug.

--
Mvh/TK
Camaro Z28 5,7 liters V8-POWER

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 20:13

> Det er Ferrari'en du kan høre i den video du linker til.

Du har ret - der blev jeg sgu snydt.

Jeg hæørte den også i Topgear, og lyden er suveræn, IMO - synd man ikke kan
hære den mere der...

> Jeg har set en tilsvarende video BMW M5 V10 mod Porsche 996 Turbo - BMW'en
> trækker hurtig et par bil længder fra Porsche'en.

Ok...

> [...]
> den sig på bane mod biler som Ferrari og Porsche, som primært er bygget
> til netop bane, at her kan den ikke være med.

Forventeligt, IMO - det er en sportssedan - ikke en decideret sportsvogn. Ej
heller M6, som er en anelse mere sportsligt sat op end M5, er en haj på bane
mode de biler der.

--
/Jan W Nielsen