Fiat Uno modeloversigt eller lignende?
Fra : Carsten

Dato : 21-04-06 21:04

Hej alle i orakler

Jeg har en Fiat uno 1.0ie og handler ofte reservedele til denne.
MEEEN jeg støder tit på begrebet fiat uno FIRE

hvad er det ???

hjælp mig til at blive klogere?

--
- "Meld dig som bloddonor - gør en forskel".
Blodbanken i Nykøbing F. kan kontaktes på telefon 54 88 57 20.

Fra : Ped

Dato : 21-04-06 21:12

Carsten skrev:
> [...]
>
> Jeg har en Fiat uno 1.0ie og handler ofte reservedele til denne.
> MEEEN jeg støder tit på begrebet fiat uno FIRE

FIRE står for Fully Integrated Robotized Engine og betyder, at motoren
er samlet af robotter - ikke menneskehånd. Alle Uno 1.0 motorer samt en
række andre af Fiats motorer har FIRE betegnelsen. Uno fås også med 1.1
og 1.3 motorer, og disse er IKKE FIRE motorer.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(ikke orakel, men tidl. Uno ejer, nu '99 Punto 60SX)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-06 21:16

On Fri, 21 Apr 2006 22:04:00 +0200, "Carsten" <cc.palm@c.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har en Fiat uno 1.0ie og handler ofte reservedele til denne.
>MEEEN jeg støder tit på begrebet fiat uno FIRE

Det er en motorvariant i Fiat-programmet.

De bruger dem stadig, og den kan bl.a. fås i den nye Grande Punto.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten

Dato : 21-04-06 21:26

Og den har altså intet med en ie model at gøre.

Fra : Ped

Dato : 21-04-06 21:37

Carsten skrev:
> Og den har altså intet med en ie model at gøre.

Jo, din 1.0 ie er en FIRE motor! Den eneste forskel på ie modellerne og
de tidligere (fra '86 og bagud) 1.0 modeller er, at ie'eren har
indsprøjtning og katalysator, de 'gamle' havde karburator.

M.v.h.

Jens L. Pedersen