|
| Hvad koster en w124 300 TD 1990 i vægtafgi~ Fra : Globator |
Dato : 21-04-06 19:55 |
|
Har fundet et flot eksemplar med 138.000 km på tælleren.
Mvh.
Lars
| |
Kåre (21-04-2006)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 21-04-06 21:09 |
|
"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1145645707.448364.303110@j33g2000cwa.googlegroups.com...
Har fundet et flot eksemplar med 138.000 km på tælleren.
Mvh.
Lars
7500,- årligt.
TD er turbodiesel?
300 D koster 7500,-, så om en TD koster mere ved jeg ikke, men næppe mindre.
Kåre
| |
Jens (21-04-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 21-04-06 21:42 |
|
"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
news:44493bc7$0$892$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1145645707.448364.303110@j33g2000cwa.googlegroups.com...
> Har fundet et flot eksemplar med 138.000 km på tælleren.
>
> Mvh.
>
> Lars
>
>
> 7500,- årligt.
> TD er turbodiesel?
> 300 D koster 7500,-, så om en TD koster mere ved jeg ikke, men næppe
> mindre.
>
> Kåre
TD er ikke turbodiesel men touringdiesel(stationcar) hvis det er en turbo
står der turbodiesel på bagsmækken, lad jer ikke snyde af TDskiltet.
Og 138000km på 16 år lyder lige lovlig usandsynligt i mine ører ca 8600km i
snit om året.
Der er mange brådne kar i MBforhandler/importør branchen så der er alt mulig
grund til at være på vagt.
MVH
Jens
| |
Globator (21-04-2006)
| Kommentar Fra : Globator |
Dato : 21-04-06 22:54 |
|
Var ikke med på at TD betyder Touringdiesel. Mit spørgsmål gik
egentlig på en turbo diesel.
Og bare rolig, jeg er særdeles skeptisk mht. km-tallet.
Mvh.
Lars
| |
MK (22-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 22-04-06 07:09 |
|
"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1145656445.489155.324830@i39g2000cwa.googlegroups.com...
> Var ikke med på at TD betyder Touringdiesel. Mit spørgsmål gik
> egentlig på en turbo diesel.
Du kan tydeligt mærke forskel - en 177 hk's turbo-diesel rykker
ganske pænt og var på et tidspunkt verdens hurtigste diesel. Man
kan meget nemt bringe effekten over de 200 hk - holdbart !
(jeg kender een, der kører med det)
| |
Per Beer Hansen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-04-06 07:45 |
|
MK wrote:
>
> Du kan tydeligt mærke forskel - en 177 hk's turbo-diesel rykker
> ganske pænt og var på et tidspunkt verdens hurtigste diesel.
Nu er der jo blot tale om en 90'er med "kun" 147 HK, den 177 HK's version
kom (svjh) først i 96-97.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
MK (22-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 22-04-06 07:54 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:yhk2g.22$1Y6.20@news.get2net.dk...
> Nu er der jo blot tale om en 90'er med "kun" 147 HK
UPS - en detalje :)
Det var iøvrigt dén, der blev udråbt som verdens hurtigste...
> den 177 HK's version kom (svjh) først i 96-97.
Forvirringen er total -> www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm
| |
Per Beer Hansen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-04-06 08:41 |
|
MK wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:yhk2g.22$1Y6.20@news.get2net.dk...
>
>> Nu er der jo blot tale om en 90'er med "kun" 147 HK
>
> UPS - en detalje :)
> Det var iøvrigt dén, der blev udråbt som verdens hurtigste...
En af mine brødre har sådan en og det er sq en dejlig bil, kan nemt følge
med trafikken og så på en behagelig måde
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Globator (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Globator |
Dato : 22-04-06 08:59 |
|
Turbodieselen kører ca. samme antal km/l som en almindelig 300 D, men
har en egenvægt som er noget højere.
Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
(7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?
Mvh.
Lars
| |
MK (22-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 22-04-06 09:03 |
|
"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1145692732.101610.18230@t31g2000cwb.googlegroups.com...
> Turbodieselen kører ca. samme antal km/l som en almindelig 300 D, men
> har en egenvægt som er noget højere.
OK...
> Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
> (7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?
Det skiller ved 1.500 kg, hvor prisen ryger op i 10.000 kr
www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm
| |
Per Beer Hansen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-04-06 09:06 |
|
Globator wrote:
> Turbodieselen kører ca. samme antal km/l som en almindelig 300 D, men
> har en egenvægt som er noget højere.
>
> Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
> (7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?
Ældre biler (mener det skiller i 97 engang) er beregnet udfra vægten (nyere
er beregnet udfra forbruget).
Læs om vægtafgiften her:
http://www.skm.dk/love/afgiftslove/?group=V
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Globator (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Globator |
Dato : 22-04-06 09:11 |
|
Av for den - på den forkerte side af 10.000 kr. er da grænsende til
optrækkeri.
Er der nogen der har en holdning til værditabet på sådan en svend,
for det kunne jo være med til at retfærdiggøre den høje
vægtafgift.
Forsikringen lyder på rimelige 6.000 pr. år med 2.200 i Selvrisiko.
Mvh.
Lars
| |
|
|