"RDK" eller hvad?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-04-06 22:42

Hej.

Har en MB E220 CDi avantgarde 2002 RDK systemet. Det skulle åbenbart
automatisk overvåge dæktrykket. Hvis ikke... hvordan dælen ved jeg så hvad
trykket skal være, hvis det ikke er et MB "godkendt" dæk der sidder på
bilen?

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 21-04-06 07:59

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk overvåge dæktrykket. Hvis ikke... hvordan dælen ved jeg så hvad
> trykket skal være, hvis det ikke er et MB "godkendt" dæk der sidder på

Uden at ane en klaphat om hvrodan dette RDK system virker på en MB, så ved
jeg at lignende systemster fra f.eks VAG gruppen, ikke overvåger selve
trykke, men derimod fartforskellen mellem de enkelte hjul. Et flat dæk har
jo mindre rulleomkreds end et fyldt.

Det anbefalede dæktryk kan du finde i brugsforvirringen, eller hos din
lokale MB forhandler