220V til 12V omformer (samt køletaste)
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 08:54

Hvor finder man en adapter så man kan tilslutte 220V-udstyr til bilens 12V
cigartænder?
Jeg vil gerne kunne bruge mit digitalkameras batterioplader i bilen men vil
ikke ofre de 450 kr. en orig. Canon bil-lader koster. En universal-lader kan
jo bruges til mange andre ting også.

Nogen af jer der ved hvor man kan købe en køletaske til 12V til 300-400 kr.?

MVH Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-06 08:58

"Peter S." skriver:

> Hvor finder man en adapter så man kan tilslutte 220V-udstyr til bilens 12V
> cigartænder?

Harald Nyborg

> Jeg vil gerne kunne bruge mit digitalkameras batterioplader i bilen men vil
> ikke ofre de 450 kr. en orig. Canon bil-lader koster.

Holddaforsatan, det kan du få en 12/230 volts converter til.

> En universal-lader kan
> jo bruges til mange andre ting også.

Jeps.
Jeg har dog valgt et kamera der kører på AA batterier i stedet...

> Nogen af jer der ved hvor man kan købe en køletaske til 12V til 300-400 kr.?

Dem du får nye til den pris er ringe.
Men samme sted ellers.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 09:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jeps.
> Jeg har dog valgt et kamera der kører på AA batterier i stedet...

Det er sikkert også mest optimalt, men jeg har allerede et kamera som ikke
lige pt. står for udskiftning.

> Dem du får nye til den pris er ringe.
> Men samme sted ellers.

Hmm, okay. Kan du anbefale en bedre model til fx. omkring 800 kr.?

MVH Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-06 09:09

"Peter S." skriver:

> Hmm, okay. Kan du anbefale en bedre model til fx. omkring 800 kr.?

Pas, ikke præcist.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-06 08:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Dem du får nye til den pris er ringe.

Vi har sådan en 299 kroners sag fra HN (mener jeg det var) og den virker
bare kanon godt.
Den er vel efterhånden 5-6 år gammel vil jeg tro og den er brugt rigtigt
meget (har tit brugt den som køleksab i flere uger i træk).
Jeg ville ikke være bange for at købe en sådan igen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 20-04-06 13:42

Jeg har selv Igloo Cool Mate 40. Den er super, men koster også
1000-1200 kr. Kan til gengæld indeholde 40L og den kan virkelig køle,
tro mig
Den vandt vist oven i købet en test ved FDM på et tidspunkt.
Er nogen gange på tilbud i El-giganten

ThomasT

Fra : Claus

Dato : 21-04-06 18:46

<t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Dette råd kan jeg fuldt tilslutte mig, har nemlig selv en tilsvarende. Har
prøvet de billige, larmer som en lufthavn i myldretiden og køleevnen er
grænsene til ikke eksisterende (15-20 grader i sommervarmen).

Vh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 15:33

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Hvor finder man en adapter så man kan tilslutte 220V-udstyr til bilens 12V
> cigartænder?

For nemhedens skyld så kalder man dem 12V til 230V. Jeg mener at både
thansen og bildiscount butikker har dem

--
Tom

Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-04-06 17:37

> [...]
> vil ikke ofre de 450 kr. en orig. Canon bil-lader koster. En
> universal-lader kan jo bruges til mange andre ting også.

Harald-Nyborg.dk

> Nogen af jer der ved hvor man kan købe en køletaske til 12V til 300-400
> kr.?
Harald-Nyborg.dk