"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:4447d817$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens Larsen wrote:
>> Jeg plejer selv at bruge et produkt der hedder "Rust master". Det smøres
>> på efter at løstsiddende rust er slebet
>> væk. Midlet får den resterende rust til at "hærde op" hvorefter det
>> aldrig ruster igen. Herefter kan du grunde og male og rusten kommer
>> aldrig igen......
>
> Jeg har selv brugt noget lign. på min gamle golf2 hvor udseende var
> ligemeget... Men med den 'nye' bil her vil jeg gerne lave det pænt så det
> skal altså også kunne lakeres efterfølgende. Har du prøvet det med det
> produkt? For hvis man går igang med at slibe det ned for at få en glat
> overflade, så sliber du jo beskyttelsen væk?
>
> Frygter lidt at begynde med spartel ovenpå behandlede områder, der kan/vil
> vel komme en forhøjning der hvor spartlen er, for man kan jo kun slibe den
> ned indtil man begynder at komme ned til det behandlede metal?
Min mondeo er for kort tid siden blevet behandlet mod røde hunde på
bagklappen.
Værkstedet har sandblæst klappen og derefter har de ladet rustomdanner
siddende i 24 timer. Oven på dette er der så blevet spartlet og grundet.
Bilen røg derefter til autolakeren som har finpusset og malet. Bagklappen
ser ud som NY igen.
Det er prof. folk der har lavet alt arbejdet så jeg håber det holder resten
af bilens levetid nu
--
Tom