Øv - toppakning røget allerede?
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-04-06 02:31

Hej Gruppe

Ja som kom turen til mig - ellere rettere min kære MB E300D.
Efter kun 544.000 km besluttede toppakningen sig for at nu kunne det være
nok. Øv, øv, øv og atter øv. Og så siger man det er holdbart kram
Da det er ægte kærlighed skal den naturligvis skiftes.
I samme ombæring forkæles der med ny vandpumpe, kæde og vibrationsdæmper -
så skulle der gerne være 500kkm mere i hende.
Toppen skilles naturligvis ad og sendes til planslibning. Ventilsæder o.s.v.
kigges også efter/slibes.

Tilbage er der så spørgsmålet om man skulle skifte gløderør med det samme.
De koster ca. 200/stk og toppen er jo taget af, så det er kun den reelle
reservedelspris der skal lægges oveni. Det må jeg lige summe lidt over for
dem der sidder i nu har kun gået 80.000. Omvendt er det jo ærgerligt at
skulle have manifolden af igen til næste år - eller næste igen

Er der egentlig andet man med fordel kunne skifte med det samme? Kan ikke
komme i tanke om andet - jo remmen - men den skiftes naturligvis også.

Nu er jeg ikke nervøst anlagt, men er der nogen der har erfaring med hvor
stor sandsynlighed der er for at den efter "operationen" vil begynde at
bruge olie? (den gør det ikke nu). Den bliver jo pludselig noget tættere i
toppen end i bunden.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved