vægtafgift/gtøn ejerafgift på gule plader
Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 19-04-06 21:50

Hej

Kan det passe at hvis jeg betaler momsen af min firma bil, opel vectra 2,5i
v6, årgang 99, så skal jeg kun betale vægt afgift, 2 x 2750kr om året ??

Kan sgu ikke helt gennemskue det ..

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-04-06 08:41

Thomas marq Hansen wrote:
> [...]
> v6, årgang 99, så skal jeg kun betale vægt afgift, 2 x 2750kr om året ??

Hvad vejer bilen?
Hvis den har en tilladt totalvægt over 2000 kg så kommer der en afgift
på 5040 ekstra om året, og hvis det er under mener jeg det er omkring
900 kroner ekstra om året.
Det må andre i gruppen kunne give et mere præcist svar på.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Thomas J.

Dato : 20-04-06 10:22

Den Thu, 20 Apr 2006 09:41:12 +0200 sendte Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>900 kroner ekstra om året.
>Det må andre i gruppen kunne give et mere præcist svar på.

Hmmm....nu skriver han jo firmabil, så hvis den bruges til både
erhvervskørsel og privatkørsel, så skal han næppe betale (fuld)
misundelsesafgift.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-04-06 12:16

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:bike425bk676uku3748540ar85pvgt9mpe@4ax.com...
> [...]
>
> Hmmm....nu skriver han jo firmabil, så hvis den bruges til både
> erhvervskørsel og privatkørsel, så skal han næppe betale (fuld)

Hvorfor går I ud fra det er en gulplade ? - fordi det er en firmabil ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : fdgsd

Dato : 20-04-06 12:53

> Hvorfor går I ud fra det er en gulplade ? - fordi det er en firmabil ?

momsen er normalt betalt på en personbil

Fra : Leonard

Dato : 20-04-06 13:27

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor går I ud fra det er en gulplade ? - fordi det er en firmabil ?

Måske fordi det står der i emnelinien?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-04-06 14:58

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Måske fordi det står der i emnelinien?

Uuups.....

Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-04-06 17:56

> Hvorfor går I ud fra det er en gulplade ? - fordi det er en firmabil ?
> --
Tja... det står i overskriften...

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 20-04-06 15:35

den er på gule plader .. totalvægten er over 200kg..
Kan ikke huske det nøjagtige tal

Den skal bruges til kun privat kørsel !

Thomas