2 spørgsmål!
Fra : Tanja Skov Larsen

Dato : 19-04-06 15:26

Hej

1) Jeg skal ha' ny tandrem i min bil, mekanikeren spørg om det er en 8
ventilet eller 16 ventilet motor! De ved jeg godt, men hvad har det egentlig
med tandremmen og gøre?

2) Jeg har kig på en brugt bil, hvordan tjekker jeg at varme i sidespejle og
bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Mange hilsner
Tanja

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-04-06 15:31

Tanja Skov Larsen wrote:
> Hej
>
> 1) Jeg skal ha' ny tandrem i min bil, mekanikeren spørg om det er en 8
> ventilet eller 16 ventilet motor! De ved jeg godt, men hvad har det
> egentlig med tandremmen og gøre?

De er sikkert forskellige...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-04-06 15:45

Tanja Skov Larsen skrev:

> 2) Jeg har kig på en brugt bil, hvordan tjekker jeg at varme i sidespejle og
> bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Mærk på dem. Tænd så, og mærk på dem igen efter et par minutter.
Du kan naturligvis også tage din blomsterspray med og se om varmen
gør noget indtryk på vandråberne...

/Martin

Fra : Møller

Dato : 19-04-06 16:41

"Tanja Skov Larsen" <tsl002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Normalt meget:
8 ventiler: en knastaksel: et tandhjul
16 ventiler: 2 knastaksler. 2 tandhjul

Så remmen til 16 ventiler er normalt længere:
Hvis du nu ville offentliggøre for hele den undrende forsamling ved
skærmene, kunne det jo være, at du kunne få et mere præcist svar
Med reservedelsnumre og hele den tyrkiske musik.
Men da det åbenbart høre til de bedre bevogtede hemmeligere, må svaret blive
som ovenfor.

Hvis man ikke ved hvor man vil hen, er det lige meget hvilken vej man går

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-06 16:41

Tanja Skov Larsen skriver:

> 1) Jeg skal ha' ny tandrem i min bil, mekanikeren spørg om det er en 8
> ventilet eller 16 ventilet motor! De ved jeg godt, men hvad har det egentlig
> med tandremmen og gøre?

Der er sikkert forskel på remmen på en 8v og en 16v

> 2) Jeg har kig på en brugt bil, hvordan tjekker jeg at varme i sidespejle og
> bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Regnvejr og varme i spejlene er afslørende.

Regn magler vi vidst ikke for tiden.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-06 18:12

Tanja Skov Larsen skrev:

> 2) Jeg har kig på en brugt bil, hvordan tjekker jeg at varme i
> sidespejle og bagrude virker

Mærk med bagsiden af fingrene på spejlene efter et minut - de bliver lunkne.

Bagruden ånder du på (på indersiden ) når den har været tændt ca. et
minuts tid - dét gjorde jeg da jeg købte brugt bil for et par måneder siden

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 18:37

"Tanja Skov Larsen" <tsl002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1) Jeg skal ha' ny tandrem i min bil, mekanikeren spørg om det er en 8
> ventilet eller 16 ventilet motor! De ved jeg godt, men hvad har det
> egentlig
> med tandremmen og gøre?

Fordi de ikke er ens, det er måske heller ikke lige meget hvilken årgang
etc. .

> 2) Jeg har kig på en brugt bil, hvordan tjekker jeg at varme i sidespejle
> og
> bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Tag en pøs kogende vand med ud en kølig aften, dampen vil sætte sig som dug
hvis de ikke virker.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 18:46

> Tag en pøs kogende vand med ud en kølig aften, dampen vil sætte sig som
> dug hvis de ikke virker.
Men det er nu det SIDSTE du skal kigge på ved en brugt bil, der er ting som
er vigtigere. Få en med forstand på biler til at se på den, evt. et værksted
du kender el. FDM.

Fra : Møller

Dato : 19-04-06 19:26

> [...]
og
> bagrude virker, når der ikke er så meget frost i vejret?

Mener du ikke om kvaliteten af makeup-spejlet er OK

Alt andet er vel underordnet, da det kan klares af en mekaniker

Møller

Fra : Fam. Olsen

Dato : 21-04-06 09:18

"Møller" <em@g.2.n.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du ikke om kvaliteten af makeup-spejlet er OK
>
> Alt andet er vel underordnet, da det kan klares af en mekaniker
>
> Møller

Ja det er fint "Dario"

MVH Niels