Reparere rust/lakere - udendørstemperatur
Fra : Polioejer

Dato : 19-04-06 12:51

Jeg skal til at repare lidt rust ved at slibe ned og lakere + klar lak.
Hvordan er det med temperaturen. Jeg har hørt noget med 15 grader et eller
andet sted kan det være rigtigt? Ville gøre det i weekenden men det ser ud
til vi må nøjes med 10 grader. Jeg har ikke mulighed for at komme
indendørs - er det så vigtigt med temperaturen?

Michael

Fra : Henrik Martinussen

Dato : 19-04-06 14:44

Polioejer wrote:
> [...]
> til vi må nøjes med 10 grader. Jeg har ikke mulighed for at komme
> indendørs - er det så vigtigt med temperaturen?

Jeg lavede lidt rust og lakeret på golf'en i weekenden, det gik skam
fint, dog stod jeg i en lade, så der var vindstille, men ingen varme!
Det gik fint. For en måned siden ville jeg også gøre det på den
anden side, men det var simpelhen ikk varm nok til at tørre, så jeg
måtte have gang i en varmeblæser.

Jeg mener, der stod imellem 15-20 grader på spray dåsen.

Held og lykke!

Fra : TDN

Dato : 19-04-06 17:36

"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til vi må nøjes med 10 grader. Jeg har ikke mulighed for at komme
> indendørs - er det så vigtigt med temperaturen?

På det sæt spraydåser med maling og lak jeg har købt til min Toyota står der
at der skal være over 15 grader C.

Mvh
Thomas