Mistede kørekortet i forbindelse med razzi~
Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-04-06 23:39

Ja så skete det desværre også for mig, jeg mistede mit kørekort..

I lørdags kom jeg kørende med en af mine venner i min gamle Opel Rekord fra
1984, og med en trailer på slæb fra 1975.
Bilen var godt belæsset, forsynet med pigdæk og hastighedsgrænsen var 50kmh.
Bilen ser mildes talt lidt rusten ud i kanterne. Og 100m før jeg nåede min
destination, stod en større flok bejtente og standsede alt hvad der kom
forbi.

Betjente fattede straks interesse for mit kørekort, og for min ånde. Jeg
blev forespurgt om hvornår den dog sidst var blevet synet, om den var i
orden, og hvem der dog ejede sådan en gammel trailer.

Lidt efter fik jeg mit kørekort igen, og jeg drønede videre efter at være
blevet ønsket god påske. Men da jeg steg ud af bilen efter 100 meters kørsel
kunne jeg ikke finde det nogen steder. Det var som sunket i jorden.

Mit spørgsmål er så om nogen af jer ved om jeg kan få udstedt et
midlertidigt kørekort, som jeg kan anvende indtil det forsvundne dukker op,
eller jeg får lavet et nyt.

Og vil mit gamle 2fløjede kørekort blive meldt ugyldigt når jeg beder om et
midlertidigt?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-06 23:52

> [...]
> op,
> eller jeg får lavet et nyt.
>
> Og vil mit gamle 2fløjede kørekort blive meldt ugyldigt når jeg beder om

Ja, du indfinder dig på det lokale motorkontor og melder det mistet og
anmoder samtidig om et nyt. Husk at have billede med. Du skal så underskrive
en tro og love erklæring om bortkomsten af kørekortet.
I kørekortregisteret vil der så blive sat en anmærkning om, at det er
bortkommet.
Så hvis det skulle dukke op igen, så er det med at få afleveret det, idet du
ikke længere kan/må bruge det jfr. den erklæring du har underskrevet.

Kurt

Fra : blue

Dato : 19-04-06 15:44

> Ja, du indfinder dig på det lokale motorkontor

Jeg tror, det er bedre, at han henvender sig på et kørekortkontor...

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 00:24

> [...]
> op,
> eller jeg får lavet et nyt.
>
> Og vil mit gamle 2fløjede kørekort blive meldt ugyldigt når jeg beder om

hahaha og jeg som lige et øjeblik troede at du havde kørt for hurtigt eller
sprutkørsel ))
Du skal have et nyt og de kan også lave et midlertidigt men det er kun
gyldigt her i landet....og så kan det jo være ligemeget da du jo HAR
erhvervet retten til at må køre bil.

--
Tom

Fra : CC

Dato : 18-04-06 06:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Du skal have et nyt og de kan også lave et midlertidigt men det er kun
> gyldigt her i landet....og så kan det jo være ligemeget da du jo HAR

Fin overskrift )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-06 07:14

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev :

>Fin overskrift )

"mjoehhhh" - nogen fik kaffen galt i halsen ;)

--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : blue

Dato : 19-04-06 15:41

> Du skal have et nyt og de kan også lave et midlertidigt men det er kun
> gyldigt her i landet

Det er nu gyldigt i hele norden.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-06 13:31

> Ja så skete det desværre også for mig, jeg mistede mit kørekort..

Thi kendes for ret ...

> [...]
> kørsel
> kunne jeg ikke finde det nogen steder. Det var som sunket i jorden.

.... den er gledet ned mellem sæderne eller sidder i sprækken mellem sæde og
ryglæn.

Subsidiært din kammi har neglet det ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas J.

Dato : 18-04-06 13:49

Den Tue, 18 Apr 2006 14:30:41 +0200 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

>Thi kendes for ret ...

>... den er gledet ned mellem sæderne eller sidder i sprækken mellem sæde og
>ryglæn.

Nu er bilen jo rusten ifølge Uffe selv, så måske er kortet røget
igennem karosseriet....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04