Citröen motorproblem!
Fra : Peter

Dato : 16-04-06 21:13

Bil:
Citröen Xsara 2.0 Stationcar, 2000, km. 145.000, alle service overholdt.

Problem
Typisk kort tid efter at være starter går bilen i stå. Det kan ske enten ved
at den holder i tomgang eller ved udkobling. Typisk ved lav fart. Nogle
gange slukker alt i ca. 1 sekund, men det er som om at bilen kommer til
kræfter igen og alt tænder igen (uden at jeg skal tænde den på ny). Samtidig
kan den godt være meget urolig i tomgang og køre ujævnt ved acceleration.

Problemet kommer og går. Har fået skiftet tændrør, tændspole og
tomgangsregulator men det har intet hjulpet. Citröen kan ikke se noget
problem på computeren.

Håber I har en god idé!

Fra : N.J.H.

Dato : 16-04-06 22:25

Hej
Jeg havde en opel kadett med periodisk problem. Kunne pludselig gå i stå ved
udkobling osv. Ingen sammenhæng.
Købte en brugt strømfordeler, til 300 kr, hos en skrothandler og problemet
var løst. Periodisk fejl kan ikke måles.
Hvis du bruger tippet, vil jeg gerne høre hvordan det gik. NJH@oncable.dk

mvh njh

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-06 22:32

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev :

>Kunne pludselig gå i stå ved
>udkobling osv. Ingen sammenhæng.

Åehh jo : dårlig forbindelse i stikket til impulsgiveren under
strømfordeleren ;)

been there, done that .......

--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Peter

Dato : 17-04-06 18:52

Har du haft samme problem og det lykkedes ? Her til morgen da jeg forsøgte
at starte bilen - så starter den, men går umiddelbart ud herefter - kan det
stadig være det samme ?

På forhånd tak

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 17-04-06 20:35

> [...]
> at starte bilen - så starter den, men går umiddelbart ud herefter - kan

Det lyder som en startspærre fejl. Har du prøvet med en anden nøgle?

/Carsten

Fra : N.J.H.

Dato : 16-04-06 22:29

ps.
Jeg fik også råddet med tændspole først. Men det var ikke den, men
strømfordeleren.
smil. Held og lykke