sdi der bruger olie :-/
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:31

har en vw 1,9 sdi med relativ få km på bagen (ca 150kkm)
Den bruger 1l per 2000km. Kører super og mangler ikke effekt, men jeg syns
det er for meget
Der er ikke tegn på utætheder nogen steder på motoren

Hvad kan det skyldes? er motoropboring + stempler i 1.overstørrelse + nye
ringe = vanvittigt dyrt ?

Alternativt: Fundet 2 motorer på ebay til ca 10.000 med < 10.000km på bagen.
Er det slemt at skifte en sådan hvis man har en kran i loftet?

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:40

"tom" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er ikke tegn på utætheder nogen steder på motoren
>
> Hvad kan det skyldes? er motoropboring + stempler i 1.overstørrelse + nye

Måske ventilstammepakninger der er opslidte.

> Alternativt: Fundet 2 motorer på ebay til ca 10.000 med < 10.000km på
> bagen. Er det slemt at skifte en sådan hvis man har en kran i loftet?

ca 2 dages arbejde. Har man prøvet det før på lige denne model så kan det
måske laves på 1 dag

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:46

> Måske ventilstammepakninger der er opslidte.

det som jeg kender som "olietyve" ? Hvad kan jeg se det med ? kan man lave
komp. test. på en diesel ?

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-04-06 21:19

> det som jeg kender som "olietyve" ? Hvad kan jeg se det med ? kan man
> lave komp. test. på en diesel ?

Er I kendt som lille-Tom og store-Tom ?
Slidte ventilstammepakninger vil vel give en blå røgsky ved start pga.
nedsivende olie ??

Leo

Fra : Anders Sørensen

Dato : 16-04-06 21:49

Den Sun, 16 Apr 2006 22:18:39 +0200, skrev "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk>:

>"tom" <nomail> skrev i en meddelelse

>Er I kendt som lille-Tom og store-Tom ?

Nej det er da TomTom!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 23:47

Leo Jensen skrev:
> "tom" <nomail> skrev i en meddelelse

> Er I kendt som lille-Tom og store-Tom ?
> Slidte ventilstammepakninger vil vel give en blå røgsky ved start pga.
> nedsivende olie ??

- - - samt især ved påløb/motorbremsning hvor der er højt vacuum mellem
gasspjæld og indsugningsventiler ('s stammer)!

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 19-04-06 00:03

> - - - samt især ved påløb/motorbremsning hvor der er højt vacuum mellem
> gasspjæld og indsugningsventiler ('s stammer)!

Det er en diesel,så der er ikke noget gasspjæld.Men en stoppet udluftning
til krumtaphus
er da en mulighed.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 08:52

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Slidte ventilstammepakninger vil vel give en blå røgsky ved start pga.
> nedsivende olie ??

Jep..

/Sierra 317.xxx km.
(bruger mindre end 1 ltr. pr. 3000 km)

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 21:12

> har en vw 1,9 sdi med relativ få km på bagen (ca 150kkm)
> Den bruger 1l per 2000km. Kører super og mangler ikke effekt, men jeg
> syns det er for meget
> Der er ikke tegn på utætheder nogen steder på motoren

Jeg har nu haft "servicedækslet" afe (eller hvad det nu hedder - den store
plastik beskytter øverst på motoren), for at skifte olie mv

Her bemærker jeg så at der er frisk olie hele vejen rundt på ventildækslet.
Kan en utæthed i pakningen her være skyld i så meget olieforbrug ? Jeg har
spurgt en masse mennesker om olieforbrug for en sådan bil, og de siger
7.500-10.000km/l, hvilket er en tredjedel af min, så noget må jo være galt.