Leveringsomkostninger - bil uden plader?
Fra : Anden

Dato : 16-04-06 11:20

Hej,

jeg skal have købt en gammel bil (læs= rigtig billig bil).

Jeg har kik på et par stykker uden plader/excl. leveringsomkostninger (hos
små forhanldere/private) - mine spørgsmål er således:
1: Hvad dækker leveringsomkostninger hos en forhandler?
2: En bil kan stå uden plader - men kan samtidig være nysynet - hvordan
hænger det sammen? - er forsikringen blot afmeldt?
3: Hvis jeg køber en bil uden plader, som i "2", og selv /indregistering og
andre udgifter - hvad vil det koste og er det nok blot at gå på
politistationen og få det ordet? (skal man igennem andre instancer?)

På forhånd tak.

Mvh.
Anders

Fra : Kåre

Dato : 16-04-06 11:50

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og andre udgifter - hvad vil det koste og er det nok blot at gå på
> politistationen og få det ordet? (skal man igennem andre instancer?)

1. Du giver forhandleren dit forsikringsnummer, og han klarer resten. Et par
dage efter kan du hente den, og køre hjem i den.
2. Det betyder ikke noget om bilen har plader på eller ej. Skal du have
synet en bil uden plader, låner du bare et par prøveplader på motorkontoret,
og monterer dem på bilen mens du kører den til synshallen.. Koster 100 eller
200 kr. for en dag.
3. Hvis du køber en bil uden plader, går du bare på motorkontoret og køber
nogle. Du skal bare have registreringsattest og forsikringsnummer med. Kan
ikke huske hvad et sæt plader koster, men er det ikke omkring 1200,- ? Der
er ikke andre udgifter end pladerne. Skruer kan du tage gratis på
motorkontoret, og montering tager 5 minutter.

Jeg købte selv en bil uden plader for godt et år siden. Kørte omkring
motorkontoret og fik et par prøveplader. Tog bussen til sælger, og kørte
hjem på prøvepladerne. Dagen efter kørte jeg så ind og byttede prøvepladerne
til de rigtige plader. Hjem og montere, færdig.

En forhandler tjener fedt på leveringen...

Men når du skal købe rigtig billig bil, så kan udgifterne til plader jo være
en betragtelig procentdel af bilens værdi. Derfor kan der være noget sparet
ved at købe en bil på plader.
Der er også den sikkerhed, at bilen faktisk kører stadigvæk. Den jeg købte
javde stået uden plader i 1½ år. Det kan altså godt mærkes på en bil. Der er
mange dele som bliver smurt ved daglig brug. De har en kraftig tendens til
at sidde fast når man tager bilen i brug igen...
F.eks. Bagklap, låse, motorhjelm, katastrofeblink, bagrudevarmer, pibende
blæser, viskere, sprinkler kontakt.
Bare for at nævne et par ting som jeg har været irriteret over...

mvh
Kåre

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-06 12:02

> [...]

>små forhanldere/private) - mine spørgsmål er således:
>1: Hvad dækker leveringsomkostninger hos en forhandler?

en ekstra avance på bilen, samt et par nummerplader monteret

>2: En bil kan stå uden plader - men kan samtidig være nysynet - hvordan
>hænger det sammen? - er forsikringen blot afmeldt?

Den er synet - ikke andet. Der behøver ikke være forsikring på en
uindregistreret bil

>3: Hvis jeg køber en bil uden plader, som i "2", og selv /indregistering og
>andre udgifter - hvad vil det koste og er det nok blot at gå på
>politistationen og få det ordet? (skal man igennem andre instancer?)

Du kontakter et forsikrings-selskab, får et forsikringsbevis, som du
medbringer på motorkontoret - slipper omkring de 1200 kroner, og kan
køre i bilen

--
jan@stevns.net

Fra : Anden

Dato : 16-04-06 12:28

Tak for hjælpen

Mvh.
Anders

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 16-04-06 17:55

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> en ekstra avance på bilen, samt et par nummerplader monteret

Kan da også være tur til syshal, tur på motorkontor, en hurtig pudsning, tid
til udfyldelse af papirer & anden administration og sikkert flere andre
småting,
som man ikke får ved et afhentningstilbud.

Bo