Opel kadød Caravan, igen igen
Fra : Basse

Dato : 14-04-06 17:04

Jeg havde eller forsvoret at jeg skulle have en Kadett inden for dørene
igen, men måske alligevel. Konen har nemlig lige slæbt en venindes bil med
hjem og spurgt om hun ikke må beholde den. "I followed me home, can i keep
it?" var ordene

Nuvel; Den er i umanerlig pæn stand. Udover at den lækker olie som en gammel
Norton, har minus 4 uger til syn, skal have komplette bremser, trækaksler og
nye gasfjedre i bagklappen.
Jeg tror det er en tysk-import, for der er også en masse original udstyr. I
den retning er den ikke så ringe endda. Og så har den lige det der gør
lillekonen forelsket... Den er VIOLET metallic med flip-flop effekt i
LYSERØD..... aaaaaargh!

Motorer til kadød'er er jo nemme at finde, men konen vil have sat
automatgear i den.

Så var det jeg tænkte at spørge: Hvor gode er de automatkasser der sad på
1,3 kadød'erne? Jeg har aldrig været i nærheden af en Kadød med automat så
jeg ville lige høre om nogen kender dem.

Hygge,
Basse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-06 17:11

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev :

>Motorer til kadød'er er jo nemme at finde, men konen vil have sat
>automatgear i den.

Glem det, med mindre du har en komplet kadett automatik at hapse
stumper fra ;)

Du skal bl.a. hitte en konsol til pedalerne , og noget til gearstang
m.n.

kasserne er såmænd ok ...
--
jan@stevns.net

Fra : Basse

Dato : 14-04-06 19:03

On 14-Apr-2006, jan@stevns.net wrote:

> Glem det, med mindre du har en komplet kadett automatik at hapse
> stumper fra ;)

Sådan en har jeg selvfølgelig på hånden ellers havde jeg skam sagt nej til
projektet allerede. Min hugger har en jeg kan få hjem og strippe.
Jeg er bare ikke sikker på at sådan en gearkasse "er til noget" i det hele
taget.

Hygge,
Basse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-06 20:51

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev :

>Jeg er bare ikke sikker på at sådan en gearkasse "er til noget" i det hele
>taget.

Bliver det ikke mest "hendes" problem ?
--
jan@stevns.net

Fra : Basse

Dato : 14-04-06 21:15

> Bliver det ikke mest "hendes" problem ?
> --

Jeg synes hun har en udpræget evne til at gøre den slags til mine problemer
På den anden side; med hendes forstand på biler kan jeg jo bare give
farven skylden, hehehe.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-06 22:01

> [...]

>Jeg synes hun har en udpræget evne til at gøre den slags til mine problemer
> På den anden side; med hendes forstand på biler kan jeg jo bare give

Kender det kun alt for godt - på den Previa *hun* lige har fået - er
det pludseligt mit problem, at bremserne er begyndt at skure ....

tsk tsk ....
--
jan@stevns.net

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-06 18:16

Basse skrev:

> Så var det jeg tænkte at spørge: Hvor gode er de automatkasser der
> sad på 1,3 kadød'erne? Jeg har aldrig været i nærheden af en Kadød
> med automat så jeg ville lige høre om nogen kender dem.

Har prøvet en 1,6'er - dét var on/off / man var ikke i tvivl om hvornår den
skiftede

Holdbarheden kender jeg ikke.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Basse

Dato : 14-04-06 19:07

On 14-Apr-2006, "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Har prøvet en 1,6'er - dét var on/off / man var ikke i tvivl om hvornår
> den
> skiftede
>
> Holdbarheden kender jeg ikke.
> --

Oki, det vil sige at den er nogenlunde som lillekonens Golf II ?
Den har hun da lært at leve med

Hygge,
Basse

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-06 19:22

Basse skrev:

> Oki, det vil sige at den er nogenlunde som lillekonens Golf II ?
> Den har hun da lært at leve med

Nå, okay

Held og lykke med projektet - overvejede det ofte da jeg kørte Kadett GSi

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-06 22:45

Basse skriver:

> Motorer til kadød'er er jo nemme at finde, men konen vil have sat
> automatgear i den.

Den årgang "kadød" er med "plørehjul" i "tomatkassen". Det vil sige at
den stjæler en masse effekt, som der i forvejen ikek er for meget af i
en 1,3'er....

0-50 bliver med afrivningskalender. I lyskrydsene vil dem bagved dytte
af hende, fordi hun ikek kommer i gang.

Fordelen er at husk skal være umådeligt heldig for at få en fartbøde.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Basse

Dato : 14-04-06 23:32

On 14-Apr-2006, "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>
wrote:

> Den årgang "kadød" er med "plørehjul" i "tomatkassen". Det vil sige at
> den stjæler en masse effekt, som der i forvejen ikek er for meget af i
> en 1,3'er....

Jeg havde selv en 1,3'er i nogle år, det var ikke just nogen racerbil husker
jeg. Hvis det er meget sløvere med automat så er det nok ikke noget for
konen med blyfoden. På den anden side så er den her jo metallic VIOLET, det
giver da et par km på toppen, ikk?

> 0-50 bliver med afrivningskalender. I lyskrydsene vil dem bagved dytte
> af hende, fordi hun ikek kommer i gang.

Det vil svi', for det passer ikke just til hendes kørestil

> Fordelen er at husk skal være umådeligt heldig for at få en fartbøde.

Tjaa, nu betaler hun da selv sine bøder, så det kommer ikke mig til gode.

Hygge,
Basse