Hvad bør denne reparation koste ?
Fra : sunsite

Dato : 14-04-06 16:51

Mazda 323 årgang 1988:

Afleverede den til eftersyn:

Mekanikeren mente at der skulle

1. Skiftes olie+oliefilter
2. Skiftes tændrør
3. Skiftes udstødning.
4. Ordnes bremser.

Efter et mundtligt overslag på prisen, besluttede vi at nøjes med at lade
mekanikeren ordne bremserne idet vi selv kan klare olieskift +
tændrørsskift. Udstødningen overlader vi indtil videre til Vorherre.

Så mekanikeren lavede:

nye bremseskiver
nye bremseklodser
nye bremsecylindere
1 sæt nye bremsebakker.
og skiftede bremsevæske.

Vi fik en regning som vi trods alt studsede lidt over.

Kan nogen give et bud på hvad dette arbejde burde koste ?
Overvej herunder hvor lang tid mekanikeren bør bruge på det, herunder det
eftersyn hvor han konstaterede manglerne.
Reparationen inkluderede de forskellige nye bremsedele.

Vi fortæller jer endnu ikke hvad det reelt kostede og hvor lang tid
mekanikeren brugte. På den måde får vi ikke forudindtagede bud.. Hvis der
kommer nogle svar , vil vi til sidst afsløre den reelle udgift til gavn for
alle.

Tak for hjælpen !

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 17:05

On Fri, 14 Apr 2006 17:51:10 +0200, "sunsite"
<ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> wrote:

<...>

>Så mekanikeren lavede:
>
>nye bremseskiver
>nye bremseklodser
>nye bremsecylindere
>1 sæt nye bremsebakker.
>og skiftede bremsevæske.
>
>Vi fik en regning som vi trods alt studsede lidt over.

Hvis i havde købt det hele hos Thansen er der stumper for knap en
tusse. Men originale Mazda-stumper er sikkert dyrere, og det er mange
ting, der skal laves og måske lidt besværligt, så 4-5 timer lyder ikke
usandsynligt, så en samlet regning på 3-4000 ex moms ville ikke
overraske mig, selv om jeg nok ville studse over den.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-04-06 17:17

> Overvej herunder hvor lang tid mekanikeren bør bruge på det, herunder det
> eftersyn hvor han konstaterede manglerne.

Jeg gætter på det tager ca. 5 timer at lave.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 17:19

"sunsite" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan nogen give et bud på hvad dette arbejde burde koste ?
> Overvej herunder hvor lang tid mekanikeren bør bruge på det, herunder det

2 stk bremseskiver á 159,-
1 sæt bremsebakker á 119,-
2 stk hjulcylindre á 79,-
1 sæt bremseklodser 109,-
1 L bremsevæske DOT 4 á 49,-

Reservedele = 753 Kr incl moms (thansen)

Skift af klodser = 30 min
Skift af bremsebakker = 60 min
Skift af hjulcylindre = 60 min
Udluftning af bremsesystem = 20 min

Samlet tid = 170 min afrundes til 3 timer

Timepris = 600 Kr

Samlet timepris = 1800 Kr

Total pris = 2553,00 Kr

Dertil kommer lidt småtteri såsom hjælpematerialer og miljøomkostninger så

ca. 2.600 Kr for at få lavet dine bremser er mit bud (v. uoriginale dele)

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-06 17:30

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>ca. 2.600 Kr for at få lavet dine bremser er mit bud

Du glemte vist moms ?
--
jan@stevns.net

Fra : John Sahl

Dato : 14-04-06 17:32

jan@stevns.net wrote:

> Du glemte vist moms ?

Og det berømte miljøtillæg!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 17:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Du glemte vist moms ?

næh, den er medregnet, selv om man ikke bruger sådan noget i jylland

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 14-04-06 17:41

"sunsite" skrev

> nye bremseskiver
> nye bremseklodser
> nye bremsecylindere
> 1 sæt nye bremsebakker.
> og skiftede bremsevæske.

Skiver, klodser, bakker, cylindersæt til 250 kr stk. 1250 kr.
For at skifte skiverne skal hele hjulophænget af, så 2 t. pr forhjul
baghjul 1 t. pr side
synskontrol og udluftning 2 t.

så 1250 kr. og 8 t.@ 450 kr.
små 5.000 kr. plus moms.

mvh
Alex Christensen

Fra : Steen Andersen

Dato : 15-04-06 10:57

..

> Skiver, klodser, bakker, cylindersæt til 250 kr stk. 1250 kr.
> For at skifte skiverne skal hele hjulophænget af, så 2 t. pr forhjul
> baghjul 1 t. pr side
> synskontrol og udluftning 2 t.

Yes, det er et frygteligt arbejde at skifte skiver på så´n en model......jeg
har tidligere brugt mere end 2 timer pr. side på sådan én. Der er mange
drille-potentialer.

-Steen

Fra : Møller

Dato : 14-04-06 20:37

"sunsite" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> wrote in message
> Mazda 323 årgang 1988:
>
> Afleverede den til eftersyn:

> Udstødningen overlader vi indtil videre til Vorherre.

Hvad er hans timepris.
Kan den klares over kirkeskatten?
Tager han helligdagstillæg en langfredag

Møller

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-04-06 23:30

4800,- incl alt er budet herfra.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Sorensen

Dato : 15-04-06 08:33

ca 4500 incl moms og jeg regner med ca 4-5 timer. Og der er ingen mekaniker
med med æren i behold, som bruger Thansen stumper til en kundebil. Det tror
jeg simpelthen ikke på. Hans nettopris er jo nok også lidt lavere end prisen
på thansen stumper og der er jo ingen mekanikerrabat hos dem.

Fra : sunsite

Dato : 15-04-06 11:11

Så kommer løsningen på Påskegåden
TAK for hjælpen og alle jeres bud. Jeg tror vi alle kan blive klogere på
denne måde.

Prisen blev 4.112 kr. incl. moms.

2 bremseskiver à 325= 650
1 sæt bremseklodser à 225=225
2 bremsecylindre à 215=430
1 sæt bremsebakker: 322
1 bremsevæske: 37
4 arbejdstimer à 395: 1580
1 Miljøafgift: 12

Subtotal: 3.256
Materialeforbrug 33,28
Moms: 25 %: 822,32

I alt: 4.111,60

Denne pris ligger faktisk lunt i svinget når man sammenligner med de mange
bud der har været her i nyhedsgruppen. TAK for hjælpen. Det ser altså ikke
ud til at vi er blevet taget specielt ved næsen.

Eneste anke er at bilen blev købt for 7.000 kr i december, og derfor virker
4.000 som lidt meget at bruge på den. Måske et discountværksted kunne have
brugt uoriginale dele. Uanset hvad, så har vi nu en fornuftig bil til
11.000, så det går nok altsammen.

Måske vi tager en tur til Polen og giver den en rustoverhaling til sommer...
Så bliver den rigtig flot, og så skifter vi også benzintanken som helst ikke
skal fyldes mere en ½, og andre småting.

Fortsat god påskebryg.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 12:06

> [...]
> sommer... Så bliver den rigtig flot, og så skifter vi også benzintanken
> som helst ikke skal fyldes mere en ½, og andre småting.

hehe, nok er de billige i polen, men gratis arbejder de heller ikke mere, så
det kan nemt blive dyrt i polen også

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 15-04-06 15:54

"sunsite" skrev

> Denne pris ligger faktisk lunt i svinget når man sammenligner med de mange
> bud der har været her i nyhedsgruppen. TAK for hjælpen. Det ser altså ikke
> ud til at vi er blevet taget specielt ved næsen.

Det er et meget lavt tidsforbrug for bremser hele vejen rundt, plus et
synstjek.
Jeg er ved at tro du har en 89ér og ikke en 88èr.
Den har udvendige forskiver, det er meget nemmere end de indvendige på 88
modellen.

mvh
Alex Christensen