/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Data på Citroen??
Fra : Sven


Dato : 14-04-06 13:49

Hej.
min kone har valgt sin "nye" bil i stedet for sin gamle Carina E fra 1994.
Hun er faldet for en Citroen Picasso 2,0 HDI fra 2001. Hvor kan jeg læse om
data på denne bil? HK, moment, vægt størrelse osv osv.
Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne model?

--

mvh
Sven


 
 
Kasper H. Hansen [82~ (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Kasper H. Hansen [82~


Dato : 14-04-06 15:26

> min kone har valgt sin "nye" bil i stedet for sin gamle Carina E fra 1994.
> Hun er faldet for en Citroen Picasso 2,0 HDI fra 2001. Hvor kan jeg læse
> om data på denne bil? HK, moment, vægt størrelse osv osv.
> Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne model?

Data kan du se på biltorvet.dk under Bilguider > Brugtbilguiden
Kan sige at den i ADAC's vejhjælpsstatistik 2005 lå nr. 1 i sin klasse
(altså bedst).

Her er hvad jeg fandt på biltorvet...:


Oprindelig nypris :
259.998 kr.


Karrosseritype :
MPV


Antal døre :
5


Brændstoftype :
D


Geartype :
Man.


Længde :
428 cm


Bredde :
175 cm


Egenvægt :
1275 kg


Påhængsvægt uden påløbsbremse :
700 kg


Påhængsvægt med påløbsbremse :
1300 kg


Tophastighed :
175 km/t


Antal cylindre :
4


Slagvolumen :
1.997 ccm


Effekt :
90 HK


Drejningsmoment :
205 NM


Brændstofforbrug (gns.) :
18,2 km/l




/Kasper Hansen



Lars L. Hansen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 14-04-06 19:23

Kasper H. Hansen [8270] wrote:
>>min kone har valgt sin "nye" bil i stedet for sin gamle Carina E fra 1994.
>>Hun er faldet for en Citroen Picasso 2,0 HDI fra 2001. Hvor kan jeg læse
>>om data på denne bil? HK, moment, vægt størrelse osv osv.
>>Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne model?
>
>
> Data kan du se på biltorvet.dk under Bilguider > Brugtbilguiden
> Kan sige at den i ADAC's vejhjælpsstatistik 2005 lå nr. 1 i sin klasse
> (altså bedst).

Og her er et link til 2004-statistikken - hvor den også lå nummer et:
http://www.adac.de/images/Pannensatistik_2004_tcm8-114605.pdf

Kig under "vans".

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Thomas J. (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 14-04-06 15:28

Den Fri, 14 Apr 2006 14:48:45 +0200 sendte "Sven" <none@com.com>
følgende røgsignaler:

>Hej.
>min kone har valgt sin "nye" bil i stedet for sin gamle Carina E fra 1994.
>Hun er faldet for en Citroen Picasso 2,0 HDI fra 2001. Hvor kan jeg læse om
>data på denne bil? HK, moment, vægt størrelse osv osv.

www.biltorvet.dk --> Bilguiden --> Brugtbilguiden

Dernæst udfylder du kun de ting du ved om den med sikkerhed.

De fleter du ikke kender til lader du bare være (default er nemlig
"ingen valgt"). Og til sidst får du en liste med biler som matcher det
du har svaret på, og et stykke nede på listen dukker der såmænd nogle
Xsara Picasso'er op....
Og så er det bare at klikke på "Modeldata" ud for dén du mener er den
rigtige.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Peter Weis (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 14-04-06 16:23

Sven wrote:
> Hej.
> min kone har valgt sin "nye" bil i stedet for sin gamle Carina E fra
> 1994. Hun er faldet for en Citroen Picasso 2,0 HDI fra 2001. Hvor kan
> jeg læse om data på denne bil? HK, moment, vægt størrelse osv osv.
> Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne model?

Vi er meget glade for vores. God plads (også til bagage), dejligt lys
kabine også for bagsædepassagererne, så der ikke opstår køresyge hos
passagererne. Så vi har kunnet køre betydeligt længere ture i den end vi
kunne i vores Carina, som vi havde inden Picasso'en. Op til 1500 km på
en dag (15 timer) uden særlig træthed.

Motoren er måske ikke hvad man vil kalde livlig, den er også ved af være
nogle generationer gammel, men en behersket chip-tuning kan friske den
lidt op.

Alt i alt er den mere cruiser end sportsvogn.

5 års reparationer har (efter hukommelsen) været:
- mange stenslag på kølerhjelmen. Vi fik den oplakeret i forbindelse med
reparation af en lille hærværks-skade.
- turboslangen er røget af. Bilen kører videre, men meget sløvt og med
megen røg og os. Efter genmontage har der ingen problemer været.
- kølevandsrelæ og termostat er udskiftet. Motoren havde svært ved at
holde sig driftsvarm om vinteren, fik en udpræget turbo-tøven og havde
svært ved at starte når temperaturen røg under -4 grader.
- knækket udstødning. Jeg har i perioder brugt den til kørsel på meget
alternative underlag hvor vognbunden kunne få et stød.

De meget omtalte PSA-relaterede el-problemer har vi været forskånet for,
bortset fra 3-5 tilfælde hvor bilradioen ikke kunne slukkes efter at vi
stoppede motoren.

mvh
Peter

Sven (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 15-04-06 00:49

Tak for alle svarene jeg vil fluks myldre ind på www.biltorvet.dk og
kigge videre.
Jeg har længe været nervøs for, om vores næste bil vil være lige så
driftsikker som Toyota Carina'en har været. Den er en årg 1994, har kørt
180.000 km, og bortset fra alm vedligeholdelse er eneste reservedel nye
bremserør. Bremser, udstødning og kobling er stadig det originale fra den
var ny (bortset fra det mellemrør der blev skiftet på Toyotas regning sidst
i halvfemserne). Ikke en eneste gang i de 12 har den ikke kunnet starte,
eller har kørt dårligt, så næste bil har noget at leve op til

Største "fejl" på Carina'en er, at varme apperatet er for lille. Den er
længe om at varme kabinen op, og det har den været siden den var ny.
--

mvh
Sven


Klaus D. Mikkelsen (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-04-06 06:40

Sven skriver:
>
> Jeg har længe været nervøs for, om vores næste bil vil være lige så
> driftsikker som Toyota Carina'en har været.

Så skal du købe en Toyota eller en Mazda igen.

> Største "fejl" på Carina'en er, at varme apperatet er for lille. Den er
> længe om at varme kabinen op, og det har den været siden den var ny.

Samme vil du opleve med en moderne diesel.
Ikke at apparatet er for lille, men at overskudsvarmen fra motoren er så
lilel at den er utroligt længe om at blive varm.

Min egen Golf V er ~15 km om at nå 90 grader på kølevandet til gengæld
går den også langt på literen. Kørte Hammel - Ebeltoft og retur i går,
med trailer efter bilen. Turen derud var 23,5 km/l med fartpiloten på 80
km/t det meste af vejen og 18,5 km/l hjem med samem hastighed og
traileren fuld af træ.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Sven (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 15-04-06 11:53

>> Største "fejl" på Carina'en er, at varme apperatet er for lille. Den er
>> længe om at varme kabinen op, og det har den været siden den var ny.
>
> Samme vil du opleve med en moderne diesel.
> Ikke at apparatet er for lille, men at overskudsvarmen fra motoren er så
> lilel at den er utroligt længe om at blive varm.
>

Dvs samme problem, men anden "fejl"? Hehe, det bliver fruen ikke glad for.

>> Jeg har længe været nervøs for, om vores næste bil vil være lige så
>> driftsikker som Toyota Carina'en har været.
>
> Så skal du købe en Toyota eller en Mazda igen.
>

Det var også mit bud. Jeg så helst hun havde valgt f.eks en Toyota
SportsVan, men igen er det jo ikke sikkert, at fordi en Carina E er så
driftsikker, at andre modeller inden for samme mærke også vil være det. Jeg
kender dog absolut intet til Citroen (kører selv i Pontiac), og ved derfor
ikke om det er et godt/skidt valg hun har gjort.

> Min egen Golf V er ~15 km om at nå 90 grader på kølevandet til gengæld
> går den også langt på literen. Kørte Hammel - Ebeltoft og retur i går,
> med trailer efter bilen. Turen derud var 23,5 km/l med fartpiloten på 80
> km/t det meste af vejen og 18,5 km/l hjem med samem hastighed og
> traileren fuld af træ.
>
> Klaus

Det er til gengæld noget hun vil synes rigtig godt om. Carina'en gik ca
12-13,5 km/l på en Københavnertur (fra Sydsjælland), hvilket hun gør tit,
da hun går til behandling på Bispebjerg sygehus, og der forventer vi begge,
at denne Citroen Diesel vil køre noget længere pr liter.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om der er cruise control i denne Citroen,
eller om det kun er en lydadvarsel man kan stille til en bestemt hastighed.
Cruise control har jeg haft i mine sidste 3 biler (Camaro, Mustang og nu
Fiero), og det er bestemt ikke noget jeg vil undvære. Hvorfor er det mon så
sjældent på biler der ikke kommer fra USA? Min ældste (Camaro'en) var fra
1979 og den havde det. (Jeg går stærkt ud fra, at Cruise control og
fartpilot er det samme?)

--

mvh
Sven


Peter Weis (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 15-04-06 15:52

Sven wrote:

> Det er til gengæld noget hun vil synes rigtig godt om. Carina'en gik ca
> 12-13,5 km/l på en Københavnertur (fra Sydsjælland), hvilket hun gør
> tit, da hun går til behandling på Bispebjerg sygehus, og der forventer
> vi begge, at denne Citroen Diesel vil køre noget længere pr liter.
> Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om der er cruise control i denne
> Citroen, eller om det kun er en lydadvarsel man kan stille til en
> bestemt hastighed. Cruise control har jeg haft i mine sidste 3 biler
> (Camaro, Mustang og nu Fiero), og det er bestemt ikke noget jeg vil
> undvære. Hvorfor er det mon så sjældent på biler der ikke kommer fra
> USA? Min ældste (Camaro'en) var fra 1979 og den havde det. (Jeg går
> stærkt ud fra, at Cruise control og fartpilot er det samme?)

Min Picasso fra samme årgang har ikke cruise-control.
Afhængigt af kørselsmønster kan I forvente 16 - 18 km/l på langeture.

mvh
Peter

Lars L. Hansen (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 15-04-06 20:41

Sven wrote:
>> Samme vil du opleve med en moderne diesel.
>> Ikke at apparatet er for lille, men at overskudsvarmen fra motoren er så
>> lilel at den er utroligt længe om at blive varm.
>>
>
> Dvs samme problem, men anden "fejl"? Hehe, det bliver fruen ikke glad for.

Så find en Picasso med tilskudsvarmer - så kan man godt holde varmen :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

ena (15-04-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 15-04-06 21:05


Hvorfor er det mon så
> sjældent på biler der ikke kommer fra USA? Min ældste (Camaro'en) var fra
> 1979 og den havde det. (Jeg går stærkt ud fra, at Cruise control og
> fartpilot er det samme?)
>

Det er da ikke sjældent - alle mone biler siden midt halvfemserne har da
haft det (Volvo V40 V70 BMW 320d + endnu en V40)

Mon ikke det er fordi de afsindige Danske afgifter på biler gør at det er
mere sjældent i DK? man skal jo betale en skide fartpilot 3x med de
specielle Danske afgifter - fartpilot er ikke noget specielt amerikansk - de
fleste europæiske biler har/kan fås med det .



Sven (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 16-04-06 20:28

>
> Det er da ikke sjældent - alle mone biler siden midt halvfemserne har da
> haft det (Volvo V40 V70 BMW 320d + endnu en V40)
>


Der er da ikke ret mange modeller hvor det er med som standardudstyr? Måske
Volvo, det ved jeg ikke, men masser af biler er det noget man skal vælge
ekstra. Og som sagt var det alm. standard på min Camaro fra 1979. Den vil du
vel ikke kalde moderne?

> Mon ikke det er fordi de afsindige Danske afgifter på biler gør at det er
> mere sjældent i DK? man skal jo betale en skide fartpilot 3x med de
> specielle Danske afgifter - fartpilot er ikke noget specielt amerikansk -
> de fleste europæiske biler har/kan fås med det .
>

Hvis det er noget, så er det de danske afgifter, men det holder nu heller
ikke helt. Hvis det gjorde, så ville impoterede biler fra Tyskland, Sverige
mv., næsten alle have det. Jeg er godt klar over at man de sidste 5-8 år har
kunnet købe det som ekstraudstyr til mange (men bestemt ikke alle) biler.
Ikke deto mindre er det stadig ca 25 år efter USA på denne detalje
--

mvh
Sven


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste