privatleasing
Fra : Bagmanden

Dato : 13-04-06 22:17

I dag så jeg Toyota reklamerede med et stort banner med
muligheden for at privatlease biler hos dem.

På deres hjemmeside er der ikke detaljer andet end at man kan
lease og at træerne vokser ind i himlen!

Mercedes og BMW tilbyder også en leasingmulighed, men jeg synes
at der bl.a. er en tvivlsfaktor ved den forventede restgæld efter
36 mdr., modellerne pris/udstyr og en lidt uklar formulering
omkring servicens omfang og pris.

Er der nogen af jer ærede NG´er der har mere viden og lyst til at
dele ud af denne!?

--
F.B.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-04-06 08:37

On Thu, 13 Apr 2006 23:17:11 +0200, "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen af jer ærede NG´er der har mere viden og lyst til at
>dele ud af denne!?

Jeps. Det er ALT for dyrt!

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Home of Oneside and BBC Webgallery

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 14-04-06 09:26

> Er der nogen af jer ærede NG´er der har mere viden og lyst til at dele ud
> af denne!?

Jeg kender ikke til decideret privatleasing, da jeg kun har prøvet at lease
igennem mit firma. Der er fordele og ulemper ved det. Den store fordel er at
du har samme udgift hver måned, ligegyldigt hvad der sker med bilen. Der er
dog lige et par forudsætninger for dette:

- Du skal vide ret præcist hvor langt du kører årligt. Hvis du kører længere
end aftalt koster det tit en strafafgift pr. kilometer. Dette kan sagtens
være over 1 kr. pr. kilometer. Har du på den anden side kørt mindre end hvad
du har opgivet, får du ikke penge retur.

- Du skal være sikker på at du ønsker at have bilen i den aftalte tid.
Skulle du lige pludselig ikke have brug for bilen, kan det være MEGET dyrt
at komme af med den i utide.

- Bilen skal holdes i helt original stand (det behøver ikke være et
problem). Hvis du f.eks. ønsker at skifte fælge/anlæg/chip tune, skal du
have dette godkendt af leasingselskabet, da de står for restværdien. Iøvrigt
bliver disse dele rent pricipielt deres. Du kan selvfølgelig sætte bilen i
original stand inden du afleverer den, og lade være med at informere dem om
ændringerne.

Det sagt, så var jeg meget tilfreds med AutoLease.dk hvor jeg leasede min
C3 - der har aldrig været problemer. Og da jeg stod efter 1. år i
leasingperioden og gerne ville købe bilen ud af aftalen, fik jeg lov at
slippe til "matematisk restgæld" - altså det jeg manglede at betale af på
bilen. Det var også en ren fornøjelse at have serviceaftale - aldrig har jeg
oplevet så god værkstedsservice. Måske fordi de selv kunne bestemme hvor
meget de ville tjene (Citroen Danmark skulle jo betale).

Når du nu undersøger dette privatleasing, så prøv dog at tage et kig på
Fleggaards privatleasing - det er et relativt nyt koncept, men skulle være
noget billigere pga. tysk moms. Det har været lidt i medierne for nyeligt.

/Kasper Hansen

Fra : Thomas J.

Dato : 14-04-06 09:59

Den Thu, 13 Apr 2006 23:17:11 +0200 sendte "Bagmanden"
<zillyink@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>I dag så jeg Toyota reklamerede med et stort banner med
>muligheden for at privatlease biler hos dem.
>
>På deres hjemmeside er der ikke detaljer andet end at man kan
>lease og at træerne vokser ind i himlen!

Kig på www.djarlo.dk og se eksempler. Om det så er fælles priser for
hele landet dikteret af Toyota eller om det er specifikt for den
forhandler, ved jeg så ikke.
Men mon ikke at de giver et godt praj.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-04-06 11:35

> Kig på www.djarlo.dk og se eksempler. Om det så er fælles priser for
> hele landet dikteret af Toyota eller om det er specifikt for den
> forhandler, ved jeg så ikke.
> Men mon ikke at de giver et godt praj.

Generelle priser. De kan forhandles lidt.

Morgan