Hvor langt rækker politiets fartmålere ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-06 18:02

Er der nogen der ved på hvor lang afstand politiet kan måle fart med
deres laser fartmålere ? Jeg er ikke i tvivl om at når man ser dem så
er det for sent at sætte farten ned - ikke at det er et problem - men
hvor langt væk kan de egentlig måle ?

Både i går og i dag har jeg set dem på en af motorvejsbroerne på E20 -
sjovt som folk kører pænt når de er kørt forbi sådan en kontrol :)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Michael D Clarke

Dato : 12-04-06 19:15

afhængig af hvilken "laser gun" de har, så har de mulighed for at "skyde"
dig på 1km afstand, men holder sig nok under de 500m pga af trafik og vejr
forhold, plus de skal kunne sigte på dig kun og ikke andre.
Altså...du kan ikke nå at gøre noget. Laser detektor i ruden virker, men du
skal stadig reagere på bippet før du afslører din fart.....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-06 19:29

Michael D Clarke formulated the question :
> afhængig af hvilken "laser gun" de har, så har de mulighed for at "skyde" dig
> på 1km afstand, men holder sig nok under de 500m pga af trafik og vejr
> forhold, plus de skal kunne sigte på dig kun og ikke andre.

500m er også rigeligt til at man ikke når at se dem før det er for sent
- de er faktisk utroligt gode til at gemme sig og en "lille mand med en
treben" overser man nemt.

> Altså...du kan ikke nå at gøre noget. Laser detektor i ruden virker, men du
> skal stadig reagere på bippet før du afslører din fart.....

Altså en katastrofeopbremsning eller hva ?

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-04-06 08:02

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> deres laser fartmålere ? Jeg er ikke i tvivl om at når man ser dem så
> er det for sent at sætte farten ned - ikke at det er et problem - men

Mener vi er nede i få hundrede meter...

Jeg blev stoppet for nogle år siden, hvor jeg fik at vide, at jeg var målt
til 115 km/T ude på X meter, men den måtte han ikke bruge, da jeg var for
langt ude. Hans anden måling var på ca. 95 km/t - jeg havde set ham og nåede
at bremse...

At de har fået mere avanceret udstyr siden kan selvfølgelig ikke
udelukkes...

Fra : OZ7PUS

Dato : 13-04-06 12:19

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by."

Kan han se dig kan han måle dig .. også selv om det er et par KM

Noget andet er at polisen kun "skyder" på 4-500meters afstand for at være
sikre .. Men det er jo stadig nok til at man ikke lige ligger mærke til dem

OZ3BTO