/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Benzin på dieselbil ..... dumrian ....
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-06 14:17

ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....

Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt nærig
og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i en
kilomet og pludselig går bilen i stå! Tænker ikke over det, holder midt i et
kryds så jeg starter og kører videre ..... køre kun 100 m så går den ud
igen! Triller ind til siden, og prøver at starte igen .... kører 100 m og
den går i stå igen ..... så undre jg mig, og kommer til at tænke tilbage
........ Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ...... PIS!
Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
dom.
Håber det kan klares med bare at tømme tanken og til nåd skifte nogle
filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
motoren!!!!!
Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........

nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?

Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km. starte
bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så let????

Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....



 
 
ena (12-04-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 12-04-06 14:21

Nej motoren skal nok overleve - men højtrykspumpe og dyser kan være revet
sammen - nu er det en VW så hvis det er en pumpe dysse så er det hele
dysse/pumpeunitten for hver cylinder der river sammen - det kan blive dyrt -
men selve motoren har ikke tages skade - det er pumpe og dysser der tager
skade da benzinen ikke kan smørre sådan som dieselen kan


"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
news:443cfddf$0$27595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
> Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
> begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt
> nærig og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i
> en kilomet og pludselig går bilen i stå! Tænker ikke over det, holder midt
> i et kryds så jeg starter og kører videre ..... køre kun 100 m så går den
> ud igen! Triller ind til siden, og prøver at starte igen .... kører 100 m
> og den går i stå igen ..... så undre jg mig, og kommer til at tænke
> tilbage ....... Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ......
> PIS!
> Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
> dom.
> Håber det kan klares med bare at tømme tanken og til nåd skifte nogle
> filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
> motoren!!!!!
> Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........
>
> nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?
>
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så
> let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....
>



Thomas J. (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 12-04-06 14:47

Den Wed, 12 Apr 2006 15:17:19 +0200 sendte "M&G" <MichaelATodc.dk>
følgende røgsignaler:

>ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
>Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
>begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt nærig
>og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på.

Hmmm....hvis du var så nærig som du skriver, hvorfor sparede du så
ikke de ekstra penge ved at tanke diesel?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Broegger (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 12-04-06 14:58

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev news:5q0q32ds10ndu3l3frtjjkvhvams4kv2d0@4ax.com:

>>Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da
>>Brændstofslampen begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og
>>tanker. Var lidt nærig og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9
>>liter på.
>
> Hmmm....hvis du var så nærig som du skriver, hvorfor sparede du så
> ikke de ekstra penge ved at tanke diesel?

Øv. Nu kom der kaffe på min skærm

Men sur oplevelse, det kan altså betale sig at være SUPER nærig!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Klaus G. (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-04-06 15:19

> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
Min makker gjorde det på firmabilen, en MB Sprinter 213CDI. Det var vel
30liter diesel, og 50liter benzin. Den kørte 40km på motorvej, før den gik i
stå, og så var den ikke til at starte igen.

Der var ikke sket noget, ud over systemet lige skulle tømmes, så det var jo
heldigt nok :)

Har så hørt at nogle toyota modeller overhovedet ikke tåler noget som helst,
så det er vist lidt forskelligt fra bil til bil.

Men jeg krydser ihvertfald fingre for dig.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Anders Sørensen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Sørensen


Dato : 14-04-06 22:48

Den Wed, 12 Apr 2006 16:18:47 +0200, skrev "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com>:

>> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>Min makker gjorde det på firmabilen, en MB Sprinter 213CDI. Det var vel
>30liter diesel, og 50liter benzin. Den kørte 40km på motorvej, før den gik i
>stå, og så var den ikke til at starte igen.
>
>Der var ikke sket noget, ud over systemet lige skulle tømmes, så det var jo
>heldigt nok :)
>
>Har så hørt at nogle toyota modeller overhovedet ikke tåler noget som helst,
>så det er vist lidt forskelligt fra bil til bil.

Det må vel svare til at køre den tør=ingen smøring til pumpe og dyser.
Toyota siger at hjemmeplejen jævnligt kører deres Yaris Verso 1.4 D-4D
tør. Der bliver bare hældt diesel på igen og så afsted. Så de kan
åbenbart godt tåle det.

--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Preben Riis Sørensen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 14-04-06 23:22


"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev
> Toyota siger at hjemmeplejen jævnligt kører deres Yaris Verso 1.4 D-4D
> tør. Der bliver bare hældt diesel på igen og så afsted. Så de kan
> åbenbart godt tåle det.

Stopper vel elektronisk? Så sker der jo ikke noget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ukendt (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-06 15:29

> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
> Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
> begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt
> nærig og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i
> en kilomet og pludselig går bilen i stå! Tænker ikke over det, holder midt
> i et kryds så jeg starter og kører videre ..... køre kun 100 m så går den
> ud igen! Triller ind til siden, og prøver at starte igen .... kører 100 m
> og den går i stå igen ..... så undre jg mig, og kommer til at tænke
> tilbage ....... Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ......
> PIS!
> Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
> dom.
> Håber det kan klares med bare at tømme tanken og til nåd skifte nogle
> filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
> motoren!!!!!
> Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........
>
> nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?
>
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så
> let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....

Min far kom til det engang at komme diesel på en benzin bil, en volvo 142
fra 1970.

Han havde fyldt ca 15 liter på men opdagede det så og fylte den så helt op
med benzin, den osede en del men holdt ellers mange år efter det uheld.

Men det er nok noget andet når man kommer benzin på en diesel bil.

Håber ikke for dig at regningen bliver for stor, held og lykke og god påske.

--

Mvh

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk



Andersen [3650] (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 12-04-06 15:57

"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
news:443cfddf$0$27595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så
> let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....
>
Nu kan der åbenbart ikke gives et entydigt svar, så jeg tror vi er
nogle stykker der spændt afventer resultatet.
Lad os høre dommen, når værkstedet har lavet den.
God påske i mellemtiden.



Ukendt (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-06 17:05

Andersen [3650] wrote:
> Nu kan der åbenbart ikke gives et entydigt svar, så jeg tror vi er
> nogle stykker der spændt afventer resultatet.
> Lad os høre dommen, når værkstedet har lavet den.
> God påske i mellemtiden.

Ja, og værkstedet ved det måske heller ikke med 100% sikkerhed?
Det er da at håbe at de først prøver at tømme systemet, og ser om den kan
startes inden de skifter hele indsprøjningssystemet ud.

Jeg er også spændt på hvad resultatet bliver. Men mon ikke man kan Google
sig frem til nogle folk som har været ligeså uheldige som M&G?

Måske www.vagcars.dk ved noget mere. I deres forum evt.

/Peter



Kim (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 12-04-06 17:09


"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
news:443cfddf$0$27595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
> Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
> begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt
> nærig og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i
> en kilomet og pludselig går bilen i stå! Tænker ikke over det, holder midt
> i et kryds så jeg starter og kører videre ..... køre kun 100 m så går den
> ud igen! Triller ind til siden, og prøver at starte igen .... kører 100 m
> og den går i stå igen ..... så undre jg mig, og kommer til at tænke
> tilbage ....... Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ......
> PIS!
> Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
> dom.
> Håber det kan klares med bare at tømme tanken og til nåd skifte nogle
> filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
> motoren!!!!!
> Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........
>
> nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?
>
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så
> let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....
>
Jeg har prøvet det samme i min Polo 9N 1,9 TDI PD jeg kørte nok med 65%
benzin og den kørte da også fint den 1ste km, derefter skulle jeg holde ved
en vejkryds og den gik i stå , jeg fik derefter den startet igen og fik kørt
ca 9 km. til næste by og skulle standse igen , her gik den igen i stå og var
herefter umulig at få liv i igen, jeg fik den så bugseret hjem og opdagede
også at det lugtede af benzin fra tanken, den blev så suget tom og jeg fik
den fyldt med diesel igen , jeg fik den startet op igen , og den har gået
fint siden , så for mig skete der intet. Det er lidt ærgerlig at de ikke
hurtig kunne tømme din tank ,og så bare fylde den op med ny diesel evt.
tilsat lidt totaktsolie , så tror jeg den snurrer igen.
Mvh. Kim



OZ7PUS (12-04-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 12-04-06 17:12


"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
news:443cfddf$0$27595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
> Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
> begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt
> nærig og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i
> en kilomet og pludselig går bilen i stå! Tænker ikke over det, holder midt
> i et kryds så jeg starter og kører videre ..... køre kun 100 m så går den
> ud igen! Triller ind til siden, og prøver at starte igen .... kører 100 m
> og den går i stå igen ..... så undre jg mig, og kommer til at tænke
> tilbage ....... Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ......
> PIS!
> Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
> dom.
> Håber det kan klares med bare at tømme tanken og
til nåd skifte nogle
> filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
> motoren!!!!!
> Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........
>
> nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?
>
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så
> let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....
>


Starter lige med at give dig en dummeflad *KLASK*

Vi har prøvet samme nummer med en taxa .. Den blev dog IKKE startet igen 1.
gang den gik ud da føren kom i tanke om hvad der var galt
Det var også en 1.9TDIer (Passat) og der skulle systemet bare tømmes så
kørte den igen

OZ3BTO



Henning (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-04-06 20:48

On Wed, 12 Apr 2006 15:17:19 +0200, "M&G" <MichaelATodc.dk> wrote:

>ja, jeg ved det godt, grin bare ... men det er nu ikke så sjovt ....
>
>Jeg var ude at køre i da i min WV Touran 1.9 Diesel, da Brændstofslampen
>begynder at lyse, så jeg kører hurtigt ind til OK og tanker. Var lidt nærig
>og da prisen var lidt høj simder jeg kun 9 liter på. Køre så vider i en

Nordpå, hvor det bliver rigtig koldt, er det normalt at blande benzin
i dieselen for at sænke frysepunktet. Hvis du bare fylder op med
diesel - der kan vel være 50 liter - så burde du kunne køre igen uden
problemer?

Andreas M. Hansen (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 12-04-06 20:55

> Nordpå, hvor det bliver rigtig koldt, er det normalt at blande benzin
> i dieselen for at sænke frysepunktet. Hvis du bare fylder op med
> diesel - der kan vel være 50 liter - så burde du kunne køre igen uden
> problemer?

Det var vidst noget man gjorde i gamle dage, det er helt sikkert ikke benzin
der er blandet i den vinterdiesel de sælger nord for polarcirklen om
vinteren.

mvh

Andreas M. Hansen


Telemand (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Telemand


Dato : 12-04-06 23:16

Som gammel taxi-vognmand, må jeg tilslutte mig dette råd.
Omkring 89-90 havde jeg både Passat og VW Bus, der kørte som taxi.
I instruktiosbogen stod der direkte som tilrådelig i vinterkørsel med hård
frost, at man kunne tilsætte op til 25-30% benzin i dieselolien. Ved også at
Falck brugte det i deres sygetransporter dengang.
Derfor undrer det mig at værkstedet du satte den ind på, ikke blot råder til
at fylde den op med diesel.
Som der bliver oplyst er det jo ikke mange liter der er kommet i, så det
skulle nemt kunne ordnes på den måde.
Telemand

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:443d5b0d$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Nordpå, hvor det bliver rigtig koldt, er det normalt at blande benzin
>> i dieselen for at sænke frysepunktet. Hvis du bare fylder op med
>> diesel - der kan vel være 50 liter - så burde du kunne køre igen uden
>> problemer?
>
> Det var vidst noget man gjorde i gamle dage, det er helt sikkert ikke
> benzin der er blandet i den vinterdiesel de sælger nord for polarcirklen
> om vinteren.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen



Jens Vejmand & Holge~ (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Jens Vejmand & Holge~


Dato : 13-04-06 09:17

Han skal jo lige have den til en tankstation


"Telemand" <skipper@nospamit.dk> skrev i en meddelelse
news:443d7c0a$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Som gammel taxi-vognmand, må jeg tilslutte mig dette råd.
> Omkring 89-90 havde jeg både Passat og VW Bus, der kørte som taxi.
> I instruktiosbogen stod der direkte som tilrådelig i vinterkørsel med hård
> frost, at man kunne tilsætte op til 25-30% benzin i dieselolien. Ved også
> at Falck brugte det i deres sygetransporter dengang.
> Derfor undrer det mig at værkstedet du satte den ind på, ikke blot råder
> til at fylde den op med diesel.
> Som der bliver oplyst er det jo ikke mange liter der er kommet i, så det
> skulle nemt kunne ordnes på den måde.
> Telemand
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:443d5b0d$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Nordpå, hvor det bliver rigtig koldt, er det normalt at blande benzin
>>> i dieselen for at sænke frysepunktet. Hvis du bare fylder op med
>>> diesel - der kan vel være 50 liter - så burde du kunne køre igen uden
>>> problemer?
>>
>> Det var vidst noget man gjorde i gamle dage, det er helt sikkert ikke
>> benzin der er blandet i den vinterdiesel de sælger nord for polarcirklen
>> om vinteren.
>>
>> mvh
>>
>> Andreas M. Hansen
>
>



H3nrik V! (13-04-2006)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 13-04-06 09:35

"Telemand" <skipper@nospamit.dk> skrev i en meddelelse
news:443d7c0a$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Som gammel taxi-vognmand, må jeg tilslutte mig dette råd.
> Omkring 89-90 havde jeg både Passat og VW Bus, der kørte som taxi.
> I instruktiosbogen stod der direkte som tilrådelig i vinterkørsel med
> hård frost, at man kunne tilsætte op til 25-30% benzin i dieselolien.
> Ved også at Falck brugte det i deres sygetransporter dengang.
> Derfor undrer det mig at værkstedet du satte den ind på, ikke blot
> råder til at fylde den op med diesel.
> Som der bliver oplyst er det jo ikke mange liter der er kommet i, så
> det skulle nemt kunne ordnes på den måde.
> Telemand

Mon ikke der er en forskel til dagens dieselmotorer, hvor pumperne kører med
et væsentligt højere tryk end motorerne anno '90? Som jeg læser det her i
tråden er det jo umiddelbart pumperne, der vil tage skade.

--
mvh H3nrik!

http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471



ena (13-04-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 13-04-06 13:05


"H3nrik V!" <NO_vernerbo_SPAM@hotmail_PLEASE.com> skrev i en meddelelse
news:443e0d1b$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Telemand" <skipper@nospamit.dk> skrev i en meddelelse
> news:443d7c0a$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>> Som gammel taxi-vognmand, må jeg tilslutte mig dette råd.
>> Omkring 89-90 havde jeg både Passat og VW Bus, der kørte som taxi.
>> I instruktiosbogen stod der direkte som tilrådelig i vinterkørsel med
>> hård frost, at man kunne tilsætte op til 25-30% benzin i dieselolien.
>> Ved også at Falck brugte det i deres sygetransporter dengang.
>> Derfor undrer det mig at værkstedet du satte den ind på, ikke blot
>> råder til at fylde den op med diesel.
>> Som der bliver oplyst er det jo ikke mange liter der er kommet i, så
>> det skulle nemt kunne ordnes på den måde.
>> Telemand
>
> Mon ikke der er en forskel til dagens dieselmotorer, hvor pumperne kører
> med et væsentligt højere tryk end motorerne anno '90? Som jeg læser det
> her i tråden er det jo umiddelbart pumperne, der vil tage skade.
>
> --
> mvh H3nrik!
>
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471
>

Jo der er stor forskel fra før til nu, trykket var på de gamle forkammer
dieseler der var almindelige op til midt halvfemserne var ca 300 bar idag
kører man med tryk på mellem 1600 og 2500 Bar - pumpen der skal producere
trykket er meget mere følsom og som sagt så rivr pumperne (eller
enhedsinjektorene som sidder på VW`s pumpe/dyse motorer) sammen ved
iblanding af benzin.

Vinterdiesel er ikke tilsat benzin - den er tilsat additiver for at være
frostsikret - ved ekstreme kuldegrader bruges noget der hedder polar
diesel - jeg har lugtet til det og vil mene det er et petroliumsprodukt af
en eller anden art (lugter som kerosin eller petrolium - ikke diesel)

Men en endelig diagnose kan først stilles efter man har tømt systemet og
genfyldt med diesel - måske har indsprøjtningsanlægget overlevet måske ikke.

Jeg ser af og til MAN lastvognsmotorer (som jeg arbejder på dagligt) hvor
pumpen er totalt ødelagt - som regel pga. vand eller andre urenheder, første
tegn er som regel at filtrene er fyldt med mikroskopiske spåner - når det
ses så er der kun en vej - ny pumpe og injektorer (eller rettere renoverede)
og en rensning af hele brændstofsystemet og tank.



Andreas M. Hansen (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 13-04-06 14:46

> Vinterdiesel er ikke tilsat benzin - den er tilsat additiver for at være
> frostsikret - ved ekstreme kuldegrader bruges noget der hedder polar
> diesel - jeg har lugtet til det og vil mene det er et petroliumsprodukt af
> en eller anden art (lugter som kerosin eller petrolium - ikke diesel)
>

Nemlig !

mvh

Andreas M. Hansen


Ukendt (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-06 15:54

Min mor siger altid at heldet føgler de dumme!

Min dejlige mekaniker lavede lidt overarbejde, og tømte systemet og rensede
det hele. Dyserne holdt og pumpen også ..... de ville være røget før
motoren.
Kom diesel på og nu kører den!!!!!

Intet at høre på motorlyden og gangen i den.
Måtte slippe med 1600kr. med buksering, hvilket jeg syndes er vildt billigt,
i forhold tila t det var sen eftermiddag før påske og han lavde overarbejde
......

Har lært noget.... forhåbenlig husker jeg det så næste gang....

M&G



Morten Fruergaard (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-04-06 16:19

M&G wrote:
> Min mor siger altid at heldet føgler de dumme!
>
> Min dejlige mekaniker lavede lidt overarbejde, og tømte systemet og
> rensede det hele. Dyserne holdt og pumpen også ..... de ville være
> røget før motoren.
> Kom diesel på og nu kører den!!!!!
>
> Intet at høre på motorlyden og gangen i den.
> Måtte slippe med 1600kr. med buksering, hvilket jeg syndes er vildt
> billigt, i forhold tila t det var sen eftermiddag før påske og han
> lavde overarbejde .....
>
> Har lært noget.... forhåbenlig husker jeg det så næste gang....

Tillykke med det...

Husk det så i fremtiden, ik...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Møller (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 13-04-06 23:12


"M&G" <MichaelATodc.dk> wrote in message
news:443e6600$0$27625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min mor siger altid at heldet føgler de dumme!

Hold da kæft hvor må du være heldig.
Kan vi få de 7 rigtige til på lørdag

PS Der var da vist rent held med bilen

Møller



Basse (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 13-04-06 16:06


On 12-Apr-2006, "M&G" <MichaelATodc.dk> wrote:

> ....... Jeg kom Oktan 95 på min dejlige nye dieselbil ...... PIS!
> Nu holder bilen så på værksted, og må vente til efter påske for at få en
> dom.
> Håber det kan klares med bare at tømme tanken og til nåd skifte nogle
> filtere, men frygter lidt at dyserne også skal skiftes og måske endda hele
>
> motoren!!!!!
> Har tjekket med Kasko forsikringen - de dækker ikke ........
>
> nogen har har nogen erfaring med hvor slemt ejg har ødelagt min bil?
>
> Det var ca. 5 liter diesel på, kom 10 liter benzin på og kørte 1 km.
> starte
> bilen fire gange. Kanjeg virkelig havde brændt min motor af så let????
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu ...


Bare rolig, fyld op med diesel-suppe, så kører den igen, HELT uden
problemer! Motoren har bare haft lidt svært ved at tænde med så meget benzin
i suppen. Der er HELT sikkert ikke sket noget med kværnen.

Hvis værkstedet gør andet end : Aftapning, udluftning og genopfyldning så
kald dem nogle skvadderhoveder og nægt at betale andet end du synes
rimeligt.

Hygge, Basse

Ukendt (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-06 19:04


"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:443e68c3$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Bare rolig, fyld op med diesel-suppe, så kører den igen, HELT uden
> problemer! Motoren har bare haft lidt svært ved at tænde med så meget
> benzin
> i suppen. Der er HELT sikkert ikke sket noget med kværnen.
>
> Hvis værkstedet gør andet end : Aftapning, udluftning og genopfyldning så
> kald dem nogle skvadderhoveder og nægt at betale andet end du synes
> rimeligt.

Er det noget du har prøvet?
Jeg tænker på at der er faktisk temmelig meget benzin i hele rørføring så
jeg kunne forestille mig at det gavner nada bare at hælde diesel i tanken
når rør og pumpe er fyldt med benzin....

--
Tom



Kim (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 13-04-06 21:00


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:443e92ab$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:443e68c3$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Bare rolig, fyld op med diesel-suppe, så kører den igen, HELT uden
>> problemer! Motoren har bare haft lidt svært ved at tænde med så meget
>> benzin
>> i suppen. Der er HELT sikkert ikke sket noget med kværnen.
>>
>> Hvis værkstedet gør andet end : Aftapning, udluftning og genopfyldning så
>> kald dem nogle skvadderhoveder og nægt at betale andet end du synes
>> rimeligt.
>
> Er det noget du har prøvet?
> Jeg tænker på at der er faktisk temmelig meget benzin i hele rørføring så
> jeg kunne forestille mig at det gavner nada bare at hælde diesel i tanken
> når rør og pumpe er fyldt med benzin....
>
> --
> Tom

Mon ikke det er nok lige at tømme brændstof filteret og fylde det op med
diesel , den smule der er i røret er hurtig væk , når der er startet op



Ukendt (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-06 21:12


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:443eadb2$0$38691$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:443e92ab$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:443e68c3$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>> Bare rolig, fyld op med diesel-suppe, så kører den igen, HELT uden
>>> problemer! Motoren har bare haft lidt svært ved at tænde med så meget
>>> benzin
>>> i suppen. Der er HELT sikkert ikke sket noget med kværnen.
>>>
>>> Hvis værkstedet gør andet end : Aftapning, udluftning og genopfyldning
>>> så
>>> kald dem nogle skvadderhoveder og nægt at betale andet end du synes
>>> rimeligt.
>>
>> Er det noget du har prøvet?
>> Jeg tænker på at der er faktisk temmelig meget benzin i hele rørføring så
>> jeg kunne forestille mig at det gavner nada bare at hælde diesel i tanken
>> når rør og pumpe er fyldt med benzin....
>>
>> --
>> Tom
>
> Mon ikke det er nok lige at tømme brændstof filteret og fylde det op med
> diesel , den smule der er i røret er hurtig væk , når der er startet op

Det er det jeg spørger om, jeg kører jo ikke selv på olie (og er vågen når
jeg tanker)
)

Men på min benziner er der i hvert fald mindst 0.5 til 1 L i systemet. Alere
i brændstof filteret under bilen er der temmelig meget væske.

--
Tom



Basse (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 14-04-06 19:24


On 13-Apr-2006, "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Er det noget du har prøvet?
> Jeg tænker på at der er faktisk temmelig meget benzin i hele rørføring så
> jeg kunne forestille mig at det gavner nada bare at hælde diesel i tanken
> når rør og pumpe er fyldt med benzin....

ehhh jo, her er det jeg får røde ører...
Jeg lavede nummeret på min King Cab

Bundproppen ud, 20 l diesel på, skrue den glemte bundprop i igen, ned efter
endnu 20 liter diesel, op med måsen af dytten for at tømme slanger, tømme
filter, udlufte og så kørte den igen. Det i pumpen åd den efter et minuts
snurren på starteren.
Så du har ret, enten tømmer man vha. udluftningspumpen eller også holder man
på i MEGET lang tid på starteren

Hygge,
Basse

PS Min kære fader hældte godt og vel 20 liter diesel i Roverens (65 liter)
tank engang da han ikke var opmærksom. Han fyldte bare resten op med super
og lod den køre.... "Hva' faen, der er jo 8 cylindre, så der er nok en der
tænder, ikk?"

Klaus D. Mikkelsen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-04-06 22:29

M&G skriver:
>
> Hjælp og svar søges ........ grine af det kan jeg ikke endnu .....

Du er ikke den enste. En kammerats far har lige fået en zafira 1,9
diesel. Han gjorde det samme, men ekspedienten i butikken fik ham
stoppet da hun fortalte at han havde tanket benzin (det bør nævnes at
det er hans første diesel). Falcke hentede bilen, kørte den på værksted,
der tømte ud.

Intet var ødelagt.


Okay, min kammerat ridstede så lige den ene fordør i dag på den. Nu er
bilen jo også 10.000 km "gammel", så det er vel på tide....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste