On Tue, 11 Apr 2006 15:04:14 +0200, "René Larsen"
<dsl177867@vip.cybercity.dk> wrote:
>Hejsa.
>
>Jeg er i gang med at kigge efter brugt Peugeot 406 diesel. Jeg skal køre ca.
>50.000 kilometer om året.
>
>På bilbasen kan jeg se at mange af de biler der udbydes til salg har gået
>helt op til 400.000 km.
>
>Mit spørgsmål er nu: Hvor meget betyder det for en sådan bil at den har kørt
>så mange km (200.000 - 400.00 km)?
Når en bil passerer 200kkm, kommer den pr. definition i
reparationsalderen og kan drille med hvad som helst. Hvis du kan finde
et velplejet eksemplar, der er behandlet ordentligt er tælleren knap
så vigtig - den forkerte ejer og en dieselmaskine holder måske kun
50kkm. Det er ret vigtigt at kende bilens historie, når der er tale om
høje kilometertal - for med dit kørselsbehov kan du jo ikke undvære
bilen ret tit til reparationer.
>
>Jeg er jo ikke interesseret i at samtlige dele skal skiftes efter jeg har
>købt den skiftes pga. slitage?
Hvis du køber en bil med mange km på bagen kan hvad som helst være
slidt fra vandpumpe til hjullejer.
>
>Skal jeg hellere give det mere og købe en der har gået det mindre.
Som nævnt ovenfor er historien vigtig. Undgå tidligere firmaslæder, da
alt for mange brugere af disse er ret ligeglade med, hvordan køretøjet
behandles. I dit tilfælde ville jeg nok også gå efter et lavt kmtal,
hvis ikke prisen på den med mange km er så billig, at der er plads til
en ombytningsmotor og undervognsrenovering i prisen.
>
>Hvad er holdningen blandt kyndige?
Ikke specielt kyndig, men har kørt mange km i gammelt lort. Det hjalp
at skifte bil hvert halve år.
>
>René
>
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
men det er hunden, der er chippet
gad vide om hundekørekortet bliver klippet?