Radio støj
Fra : Webpoint

Dato : 10-04-06 22:38

Hej

Selv om mit spørgsmål handler om en autoradio som sidder i min campingvogn,
tror jeg at løsningen er ofte forkommen i denne gruppe.

Når radioen er tændt, kan jeg høre støj fra transformatoren i den. Jeg
syntes at kunne huske noget med en jernkerne omkring strømkablerne, men er
jeg helt galt afmacheret ?

Mvh

Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 05:54

Webpoint skriver:

> Når radioen er tændt, kan jeg høre støj fra transformatoren i den. Jeg
> syntes at kunne huske noget med en jernkerne omkring strømkablerne, men er
> jeg helt galt afmacheret ?

Ja, dit problem er at du ikke har en stor nok kondensator efter
transformeren.

Hvor har du transformeren fra ?
Hvilken type ensretning sidder der ?
Hvor stor en kondensator sidder der ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Webpoint

Dato : 11-04-06 07:19

Der sidder ikke noget overhovedet efter strømforsyningen.

Den er sat direkte på 12 v fra den.

Så jeg skal i bilbixen ell. lign og finde hvad ?

Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 07:36

Webpoint skriver:

> Der sidder ikke noget overhovedet efter strømforsyningen.

Hvordan er strømforsyningen, er det blot en transformer eller ???

> Så jeg skal i bilbixen ell. lign og finde hvad ?

Du skal i en elektronikforretning.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut