Billigfaelge.dk
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 22:31

Det kan blive FOR BILLIGT at købe fælge og dæk på internettet.

Læs mere på http://www.netadressen.dk/billigfaelge

og undgå firmaet Billigfaelge.dk!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-04-06 22:51

Den 10-04-06 23.31 skrev Allan Schmidt følgende:

> og undgå firmaet Billigfaelge.dk!

Hvad skal vi så gøre, hvis vi vil undgå indlæg, der ikke hører hjemme i
en eller flere nyhedsgrupper?

Du læner dig for øvrigt op ad en anmeldelse for bagvaskelse ved at kalde
ham svindler.

FUT: news:dk.admin.netikette - det betyder, at svar på dette indlæg
dirigeres om til netikettegruppen, hvor vi kan debatere reglerne for de
forskellige grupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Hans Jensen

Dato : 10-04-06 23:30

"Allan Schmidt" <allan.schmidt(snabela)aktant.com> skrev i en meddelelse
> Det kan blive FOR BILLIGT at købe fælge og dæk på internettet.
>
> Læs mere på http://www.netadressen.dk/billigfaelge
>
> og undgå firmaet Billigfaelge.dk!

Aldrig forudbetale ved køb på nettet.

Mvh Hans

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-04-06 14:48

"Hans Jensen" <ask@me.dk> wrote in message

> Aldrig forudbetale ved køb på nettet.

Enig og firmaet kender heller intet til loven om returret.. de tilbyder 8
dage.. flot..

Fra : Highserver

Dato : 11-04-06 06:48

Kan godt forstå dig, men du du hænger hans datter og kone ud, mht. til
søgeord.
Har de fortjent det?

Hilsen Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 06:52

Highserver skriver:

> Kan godt forstå dig, men du du hænger hans datter og kone ud, mht. til
> søgeord.

Hvor usmageligt.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Timo Jensen

Dato : 26-04-06 18:54

"Highserver" <jakob.stahl@tdcadsl.FALSKTEXT.dk> wrote in message
> Kan godt forstå dig, men du du hænger hans datter og kone ud, mht. til
> søgeord.
> Har de fortjent det?
Den gode nyhed er at søgeord mm. er lavet så tilpas dårligt, at siden får en
meget lav ranking i søgemaskiner.

--
Timo Jensen.
Nyhed: Patenteret produkt mod arveligt betinget håtab på shoppen. Kig ind.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 06:52

Allan Schmidt skriver:

> Det kan blive FOR BILLIGT at købe fælge og dæk på internettet.

Politianmeld da manden...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-06 09:16

Den 11-04-06 07.52 skrev Klaus D. Mikkelsen følgende:
> Allan Schmidt skriver:
>
> Politianmeld da manden...

For hvad? Umiddelbart ser det ud til, at Allan har det største problem
med hensyn til lovgivningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 09:38

> For hvad? Umiddelbart ser det ud til, at Allan har det største problem med
> hensyn til lovgivningen.

Hvad dælen bygger du det på? Det syntes jeg er helt ude i hampen..
Hvis der er dokumentation for en indbetaling og ikke for leverance, så er
det intet galt i at kalde manden for en svindler..
At han sætter kone og datter til at svare telefonen er vildt langt ude -
sikke en opdragelse den datter får... tsk tsk

Men lektien er: ALDRIG forudbetale med mindre man har en adresse på manden.
Jeg ville aldrig spilde tid på politiet, men opsøge manden (men nu har jeg
også størrelsen med mig

TBJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-06 09:59

Den 11-04-06 10.38 skrev TBJ følgende:

> Hvad dælen bygger du det på?

Lovene. For at der kan være tale om bedrageri (som er lovens ord for
svindel) kræves det blandt andet, at der har været hensigt til at
bedrage. Det er næppe tilfældet her.

Juragruppens OSS giver en meget fin gennemgang af krav, der skal være
opfyldt, før der kan være tale om bedrageri:
http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#4.4

> Hvis der er dokumentation for en indbetaling og ikke for leverance, så er
> det intet galt i at kalde manden for en svindler..

Jo, for det er bagvaskelse, medmindre ovenstående krav er opfyldt. Den
relevante paragraf i Straffeloven:
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller
handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et
forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres
agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

> Men lektien er: ALDRIG forudbetale med mindre man har en adresse på manden.

Jeg vil endda sige: ALDRIG forudbetale, medmindre man er villig til at
miste pengene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 13:57

> Lovene. For at der kan være tale om bedrageri (som er lovens ord for
> svindel) kræves det blandt andet, at der har været hensigt til at bedrage.
> Det er næppe tilfældet her.

For det første han har jo ikke anklaget ham for bedrageri - svindel OG
bedrag hedder det jo som sagt, altså er det ikke det samme: )
Dernæst mener jeg faktisk at forudsætningen alligevel er på plads, idet
manden ikke svarer på henvendelser, og bare kommer med dårlige
undskyldninger. Med det lange tidsforløb vil jeg godt konkludere at manden
er en fupmager... Hvis han havde bare lidt ærlighed i livet, ville han da
have tilbagebetalt med en undskyldning i en fart. At han "nu har pengene"
tyder da også på at manden har brugt penge, som ikke var hans at bruge...
hvis det er tilfældet, så er han også en tyv...

> Jeg vil endda sige: ALDRIG forudbetale, medmindre man er villig til at
> miste pengene.

Tjae... jeg har haft et enkelt møde med en der mente han kunne undlade at
sende de varer der var betalt for - se han betalte for km fra Aalborg til
Århus af statens km takst og gav mig varerne...
Loven giver kun ringe beskyttelse når forbrugere handler med forbrugere - og
Århus politi var ikke så villige til at assistere, så kørte jeg selv en
tur....

Mvh Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-06 14:20

Den 11-04-06 14.57 skrev TBJ følgende:

> For det første han har jo ikke anklaget ham for bedrageri - svindel OG
> bedrag hedder det jo som sagt, altså er det ikke det samme: )

Juridisk er det det samme. Man kan ikke blive dømt for svindel, man
bliver dømt for bedrag.

> Dernæst mener jeg faktisk at forudsætningen alligevel er på plads, idet
> manden ikke svarer på henvendelser, og bare kommer med dårlige
> undskyldninger.

Hvis ikke han fra starten har tænkt sig at snyde, så er der ikke tale om
bedrag. Selvfølgelig må han ikke beholde pengene, men det er en sag
mellem de to parter, ikke en sag for politiet. Det er heller ikke
tyveri, Allan har jo pengene til gode, han har bare problemer med at få dem.

Jeg sætter FUT til juragruppen ( news:dk.videnskab.jura ), da debatten
hører hjemme der. Og jeg vil samtidig lige undskylde, at jeg glemte at
sætte FUT i mit forrige indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Timo Jensen

Dato : 26-04-06 18:57

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message
> Dernæst mener jeg faktisk at forudsætningen alligevel er på plads, idet manden
> ikke svarer på henvendelser, og bare kommer med dårlige undskyldninger.
Har du tænkt på at det kan være han bliver kimet ned flere gange om dagen af den
samme utilfredse kunde?
Der er (næsten) altid to sider af en sag.
Derfor er en politianmeldelse meget bedre end anklager på nettet.

Og så bør diskussionen ikke foregå i dk.erhverv.direkte-salg, med mindre fælgene
er købt vioa MLM, men der er vis tikke tilfældet

Fra : Kelter

Dato : 11-04-06 07:04

Tak for advarslen!

mvh
John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-04-06 07:30

Kelter wrote:

> Tak for advarslen!

Tja. Specielt denne del gør mig bekymret:
"08/03/2006: Modtager mail fra Lars Nørbæk Jensen om at at nu kan han
betale.".

Har han brugt de penge, som der oprindeligt er betalt, siden han "nu" kan
betale...
Det tyder jo på, at han er ved at køre firmaet ned...

--
Mvh. Morten Fruergaard -

Fra : Timo Jensen

Dato : 26-04-06 18:59

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> betale...
> Det tyder jo på, at han er ved at køre firmaet ned...
Det kan også være han har sendt pengene til en leverandør, der nu har returneret
dem.
Hvem ved? Ingen, så pas på med at dømme, uden at kende facts.

--
Timo
Gratis sign-up: http://www.ezinfocenter.com/306497/FREE

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-04-06 21:36

Timo Jensen wrote:
> [...]
> message news:443b4ce7$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan også være han har sendt pengene til en leverandør, der nu har

Hm. Dvs. du mener, at han forudbetaler sine fælge - jeg tvivler.

Fra : Timo Jensen

Dato : 01-05-06 20:16

> Hm. Dvs. du mener, at han forudbetaler sine fælge - jeg tvivler.
Det gør jeg egentlig også, men vi kan ikke vide det, og kan derfor heller ikke
tilalde os at dømme. Blot det jeg mente...
EOD herfra. Emnet er off-topic i alle brugte grupper..

--
Timo Jensen
Helt nyt katalog. Se varerne på : Aloe-Shop Danmark http://drikkegel.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 07:54

tak

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-04-06 10:36

"Allan Schmidt" <allan.schmidt(snabela)aktant.com> skrev i en meddelelse
> Det kan blive FOR BILLIGT at købe fælge og dæk på internettet.

> [...]

Lader jo til du har adr. osv. på manden .. Opsøg ham dog og introducer ham
for fætter alubat

Havde lidt samme problem med en anden netshop og knapt 8.000kr .. Dem fandt
ham MEGET hurtig da vi stod 2 mand på adressen og ville have kr. eller vare

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 19:17

Hej, tak for alle svar på min posting og undskyld hvis der ikke er blevet
postet de rigtige steder. Mit eneste formål var at advare andre imod dette
firma. Jeg vil ikke gå ind i de juridiske spidsfindigheder ved hverken siden
jeg har sat op og dens indhold eller "handelen" blot kort informere om, at
sagen naturligvis er sendt til inkasso og at de lovmæssige muligheder
naturligvis benyttes fuldt ud. Selvtægt er selvgølgelig ikke noget man må!

Lad mig slutte af med at minde de juridisk kyndige blandt jer om, at
bad-guys også læser nyhedsgrupper så hvad enten jeres råd og/eller meninger
er rigtige eller forkerte så misbruges de flittigt og myter om hvad man
kan/ikke kan florerer på denne basis. Lige som man ikke skal forudbetale for
varer, så skal man nok heller ikke hente sine juridiske råd fra nettet!

Alle der har kommenteret min naivitet ved at forudbetale for en vare har
selvfølgelig ret. Jeg lod mig desværre overbevise af god service og en pris
der var rigtig god uden at være for god. Men husk, at det ikke retfærdiggør
den adfærd jeg oplever fra Billigfaelge.dk. En handel er en handel der hvor
jeg kommer fra og som sådan kommer den her også til at blive afsluttet!

Tak for jeres opmærksomhed,
Hilsen Allan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-06 19:44

Den 11-04-06 20.17 skrev Allan Schmidt følgende:

> [...]
> er rigtige eller forkerte så misbruges de flittigt og myter om hvad man

Det var faktisk ment som en hjælp til dig. Det er surt at have penge ude
og svømme, men det er altså endnu mere surt, hvis man samtidig bliver
slæbt i retten og dømt for bagvaskelse med tilhørende bøde og betaling
af advokatomkostninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 19:56

Allan Schmidt wrote:
> Det kan blive FOR BILLIGT at købe fælge og dæk på internettet.
> Læs mere på http://www.netadressen.dk/billigfaelge
> og undgå firmaet Billigfaelge.dk!

Tak for advarslen. Jeg synes det er iorden at du skriver som du gør.
Sig til hvis du mangler nogen der skal tage med op og tale ham til fornuft.

MVH Peter

Fra : BjarneJ

Dato : 18-04-06 23:00

Jeg hører jo så også til de letnarrede.... Jeg har lavet den samme
dumhed - betalt forud til Billigfaelge.dk, for 2 uger siden, og jag kan
se ad der stadig bruges samme taktik - først god service - derefter
tavshed og ingen varer. Hvad gør man så ???

BjarneJ

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-04-06 05:29

BjarneJ wrote:
> [...]
> kan se ad der stadig bruges samme taktik - først god service -
> derefter tavshed og ingen varer. Hvad gør man så ???

Handler et andet sted næste gang?

Fra : jfo

Dato : 19-04-06 12:41

> [...]
>se ad der stadig bruges samme taktik - først god service - derefter
>tavshed og ingen varer. Hvad gør man så ???

Hvis du betalte med med dankort er der noget med at banken har noget ansvar
overfor dig.
Prøv at høre dem ad.

jfo

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 07:32

"BjarneJ" <bjarne@aalbaekhus.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Da det er forbudt at opfordre til ulovligheder, har jeg kun et enkelt
forslag: meld grisen til politiet

Find andre der er blevet snydt også og lav en samlet anmeldelse. Kontakt
også forbrugerprogrammer...

Mvh Tommy

Fra : ZaKian

Dato : 21-04-06 13:12

[...]