Km på literen ved ny bil
Fra : Ole Jensen

Dato : 10-04-06 21:06

Nu har der før været spørgsmål her i gruppen angående benzinforbruget på
nye biler, og jeg har også før set spørgsmål om det i bilspalterne i
flere aviser.

Men nu spørger jeg her om der er nogen der har egne erfaringer.

Kører en bil kortere på literen når den er ny, og bliver forbruget bedre
når den er kørt til?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-06 22:22

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev>
> Men nu spørger jeg her om der er nogen der har egne erfaringer.
>
> Kører en bil kortere på literen når den er ny, og bliver forbruget bedre
> når den er kørt til?

Min diesel blev ikke væsentlig bedre, næsten umåleligt bedre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : bibob

Dato : 10-04-06 22:46

On Mon, 10 Apr 2006 22:05:37 +0200, newsplus@website.dk (Ole Jensen)
wrote:

>Kører en bil kortere på literen når den er ny, og bliver forbruget bedre
>når den er kørt til?

Jeg vil blot bidrage med disse erfaringer:

Mine to fabriksnye Skoda Fabia'ers kørecomputer viste at forbruget i
tomgang i det første korte stykke tid var på 0,7 l pr time. Senere
viste den 0,6 for at slutte ved 0,5.

Så er spørgsmålet bare hvor meget man kan stole på en kørecomputer.

bibob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-06 23:32

"bibob" <bibob@spurv.dk> skrev > Mine to fabriksnye Skoda Fabia'ers
kørecomputer viste at forbruget i
> tomgang i det første korte stykke tid var på 0,7 l pr time. Senere
> viste den 0,6 for at slutte ved 0,5.

Den skal såmænd nok passe, men tomgangsforbedringen er nok ikke lig med at
blandet kørsel også er forbedret ligeså meget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KASO

Dato : 11-04-06 08:52

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men nu spørger jeg her om der er nogen der har egne erfaringer.
>
> Kører en bil kortere på literen når den er ny, og bliver forbruget bedre

Ja - og ja!