fejl på ABS på Opel Astra
Fra : Robin Hood

Dato : 10-04-06 19:43

Hej i gruppen

Jeg håber virkelig på noget hjælp her, da jeg synes jeg har prøvet alt og
snart brugt alle mine penge!

Jeg har en Opel Astra 1.6 st. car (75HK) fra 1997 og den er blevet indkaldt
til syn

Da ABS lampen tit har lyst og bremsepedalen sparket igen, når jeg har kørt i
bilen har bilen været hos mekaniker for at få dette problem afhjulpet.

1. computeren bliver aflæst og fortæller at det er føleren på højre baghjul
det er galt med
2. føleren bliver skiftet men fejlen er der stadigvæk
3. den ene krans på venstre forhjul er knækket og blever repareret dvs.
svejset, renset og monteret igen
4. krans på højre forhjul bliver efterset og renset

MEN... lampen begynder stadigvæk at lyse når man kører i bilen. Nogle gange
næsten med det samme og andre gange når man har kørt i et stykke tid. Nogle
gange når man bremser og andre gange uden man rører ved bremsen. Nogle gange
sparker pedalen også igen selvom man bremser meget let og kører meget
langsomt

Er der noget jeg overser?

Mvh
Robin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-06 19:53

Robin Hood skriver:

> [...]
> 2. føleren bliver skiftet men fejlen er der stadigvæk
> 3. den ene krans på venstre forhjul er knækket og blever repareret dvs.

Og den er helt lige nu ?

> 4. krans på højre forhjul bliver efterset og renset

Hvad med kransen på højre baghjul ?

Hvad siger fejludlæsningerne nu ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Robin Hood

Dato : 10-04-06 20:06

> Og den er helt lige nu ?

Det ved jeg ikke om den er - men det siger mekanikeren god for og at den er
iorden

> Hvad med kransen på højre baghjul ?

Det er den vi har skiftet, da føleren på baghjulene sidder sammen med
kransen som sidder indvendigt dvs. man skifter det hele på én gang (en
klump)

> Hvad siger fejludlæsningerne nu ?

Har ikke haft den til aflæsning, da det også koster penge! men der er jo
ikke nogen vej udenom

Fra : Michael D Clarke

Dato : 11-04-06 22:14

Du Robin in the Hood!!!
Der hvor du sidder og køre bilen, lige til venstre for din venstre fod, bag
beklædning, sidder der en modul, her sidder der også en motherfucker af et
stik. Tag den af rens den for rust og ir, og montere den igen.....poof,
fejlen er væk.