Udlejningsbil med automatgear
Fra : Jens Olsen

Dato : 10-04-06 18:28

Er der nogen der kender et sted i Københavnsområdet, hvor man kan leje
en bil med automatgear, uden at det behøver at være en hundedyr
limousine?

Jens

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 10-04-06 20:00

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> wrote in message
> Er der nogen der kender et sted i Københavnsområdet, hvor man kan leje
> en bil med automatgear, uden at det behøver at være en hundedyr
> limousine?
>
> Jens
Kender desværre ikke et sted. Men husk at hvis det er udlændinge du skal
leje bil til - så kan de få det billigere end du kan som dansker. så lejer
de nemlig en af de omtalte valutabiler...

Fra : Jens Olsen

Dato : 10-04-06 21:08

On Mon, 10 Apr 2006 21:00:27 +0200, "Nicolaj Christensen"
<nicfre@fdcevents.dk> wrote:

> [...]
>leje bil til - så kan de få det billigere end du kan som dansker. så lejer
>de nemlig en af de omtalte valutabiler...

Jo tak - jeg har været inde på sådan en side og troede at jeg havde
fundet et uhørt billigt sted, indtil det gik op for mig at det kun var
for udlændinge. Det er såmænd blot undertegnede (forholdvis)
normal-dansker der skal leje en.

Det kan være jeg skal prøve at spørge ovre i forbrugergruppen, da de
fleste i denne gruppe jo nok selv har bil og ikke kender så meget til
udlejningsbiler.

Jens

Jens

Fra : Kaenguru

Dato : 11-04-06 13:06

Man kan godt leje "mindre" biler med automatgear. Europcar tilbyder
Ford Focus, mens Avis har VW Golf med automatgear. Priserne er nok
desværre ikke helt lave, men nok lavere end Mercedes, Audi eller den
slags.

Fra : Jens Olsen

Dato : 11-04-06 13:31

On 11 Apr 2006 05:05:35 -0700, "Kaenguru" <troels_martens@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Ford Focus, mens Avis har VW Golf med automatgear. Priserne er nok
>desværre ikke helt lave, men nok lavere end Mercedes, Audi eller den

Det lyder spændende. Jeg prøver at kontakte dem.

Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-04-06 13:08

Nicolaj Christensen wrote:

> Kender desværre ikke et sted. Men husk at hvis det er udlændinge du skal
> leje bil til - så kan de få det billigere end du kan som dansker. så lejer
> de nemlig en af de omtalte valutabiler...

Hvor kan man finde et firma der udlejer valuta biler?

Fra : Jens Olsen

Dato : 11-04-06 13:32

On 11 Apr 2006 05:08:15 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Hvor kan man finde et firma der udlejer valuta biler?

Her er en:

http://www.danskautorent.com/cars_prices.php?season_id=18

Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-04-06 13:52

Jens Olsen wrote:

> Her er en:
> http://www.danskautorent.com/cars_prices.php?season_id=18

Q. Who can rent Tax-Free cars?
Only persons with a permanent address outside Denmark can rent Tax-Free
cars.

Fedt! Det skal jeg huske næste gang jeg er i Danmark. Så skal der
lejes billig bil!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-04-06 14:13

Lars Hoffmann wrote:

> Fedt! Det skal jeg huske næste gang jeg er i Danmark. Så skal der
> lejes billig bil!

Jamen det bliver jo bedre og bedre - fra deres FAQ:

"If we get notified by the police that you have been caught speeding in
a photo trap we just turn over the Rental agreement to the police and
in most cases it stops there (it is to complicated to try to collect
outside Denmark)."

Jeg tror da vist lige jeg skal lege sådan en bimmer 320 til 3500 på
en uge næste gang jeg besøger familien.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-06 09:59

Det er da egentlig lidt skummelt at de skriver det på den måde i
deres FAQ. Ikke at det ikke er korrekt, desværre, men det lyder sådan
lidt hen i retning af "kør du bare for stærkt, der sker ikke
noget"...

I virkeligheden er det jo også kun fotofælder man kan slippe for som
udlænding. Bliver man stoppet på vejen af en betjent skal der betales
før der fortsættes!