|
| Motor på Ford p100? Fra : T |
Dato : 09-04-06 20:56 |
|
Hej
Er løbet over en Ford P100 pickup Turbo diesel, som jeg har mulighed
for at købe. Og har så søgt lidt mere om disse modeller, og Den blå
avis. Men det virker som om det er en ringe motor der sidder i, da
mange annoncer skriver ny motor i, og nogle erstattet med en Peugeot
motor i.
Og er det ikke samme motor som er i en Ford Sierra og dem er der jo
mange af.
Så hvorfor virker Ford P100 motorne som dårlige med relativ kort
levetid?
MVH
Torben
| |
Michael D Clarke (10-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael D Clarke |
Dato : 10-04-06 06:25 |
|
Jeg kender én med denne model. Han har skiftet motor 2x nu. Lige pludselig
begynder den at æde olie. Den første motor havde dog kørt 400.000km, den
anden motor havde kun kørt 30.000km efter renovation, her havde den slidt
stempelringene istykker.
Jeg tror også der er nogle som er uheldige, fordi der køre mange rundt som
aldrig har haft bøvl med deres maskine.
"T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
news:dapi325pfpoooiea10es623asv0i08sqon@4ax.com...
> Hej
>
> Er løbet over en Ford P100 pickup Turbo diesel, som jeg har mulighed
> for at købe. Og har så søgt lidt mere om disse modeller, og Den blå
> avis. Men det virker som om det er en ringe motor der sidder i, da
> mange annoncer skriver ny motor i, og nogle erstattet med en Peugeot
> motor i.
> Og er det ikke samme motor som er i en Ford Sierra og dem er der jo
> mange af.
> Så hvorfor virker Ford P100 motorne som dårlige med relativ kort
> levetid?
>
> MVH
>
> Torben
| |
T (10-04-2006)
| Kommentar Fra : T |
Dato : 10-04-06 08:54 |
|
On Mon, 10 Apr 2006 07:24:44 +0200, "Michael D Clarke"
<clarke_dk@hotmail.com> wrote:
>Jeg kender én med denne model. Han har skiftet motor 2x nu. Lige pludselig
>begynder den at æde olie. Den første motor havde dog kørt 400.000km, den
>anden motor havde kun kørt 30.000km efter renovation, her havde den slidt
>stempelringene istykker.
>Jeg tror også der er nogle som er uheldige, fordi der køre mange rundt som
>aldrig har haft bøvl med deres maskine.
>
>
OK tak. Så skulle man tro det kommer an på olien, og hvordan man
kører motoren. Altså om fx motoren skal være varm først i næsten
tomgang før man kører, eller om motor er bedst til lange ture, istedet
for korte ture.
Men ham du kender har jo nok haft samme kørestil, så en dårlig
serieproduktion af stempelringe, er meget muligt. Det skulle man bare
kunne vide hvilken type der sidder i, før man køber.
For en rep. af motor koster alligevel en del, bare for et par stempel
ringe.
Torben
| |
T (10-04-2006)
| Kommentar Fra : T |
Dato : 10-04-06 21:00 |
|
fik også at vide idag at benzinmodellerne er gode nok.
Det er dieselmotorne der driller, og især turbo modellerne, da de
bliver utætte og bruger olie, det går så ud over motoren.
Torben
| |
MK (10-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 10-04-06 21:09 |
|
"T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
news:97el32tjhhkj0hrhaju8neaciu97u29klv@4ax.com...
> fik også at vide idag at benzinmodellerne er gode nok.
> Det er dieselmotorne der driller, og især turbo modellerne, da de
> bliver utætte og bruger olie, det går så ud over motoren.
Hold fingrene langt væk fra sån en vogn - den er jo
utrolig ringe i opbygning, teknik og ikke mindst rustmæssigt
| |
T (11-04-2006)
| Kommentar Fra : T |
Dato : 11-04-06 22:35 |
|
On Mon, 10 Apr 2006 20:09:23 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:
>
>"T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
>news:97el32tjhhkj0hrhaju8neaciu97u29klv@4ax.com...
>
>> fik også at vide idag at benzinmodellerne er gode nok.
>> Det er dieselmotorne der driller, og især turbo modellerne, da de
>> bliver utætte og bruger olie, det går så ud over motoren.
>
>Hold fingrene langt væk fra sån en vogn - den er jo
>utrolig ringe i opbygning, teknik og ikke mindst rustmæssigt
>
Ok har forstået udskabet
Så mere på den praktiske anvendelighed i første omgang, fremfor motor
og teknik. Nogle er dog stadig rimelig pæne i lakken.
Ser efter en anden bil med lignende pickup lad og helst turbo diesel.
Tak for svarene
Torben
| |
|
|