Dæktryk på 225/40/R18
Fra : Henrik Møller

Dato : 09-04-06 17:17

Jeg har lige fået sat nye fælge på Seat'en, og ville egentlig gerne vide
hvad korrekt dæktryk på disse dæk er?

Har tidligere læst mig frem til at dæktrykket skal være højere med
lavprofil-dæk. (Bilen kører som standard på 195/65/R15)

- Henrik Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 09-04-06 17:37

> Jeg har lige fået sat nye fælge på Seat'en, og ville egentlig gerne vide
> hvad korrekt dæktryk på disse dæk er?

Jeg ved ikke hvad korrekt dæktryk er. Men jeg ved at min 215/35-18 skal have
mindst 3bar. Så du skal vel have ca. det samme i?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 09-04-06 22:47

Henrik Møller wrote:

> Har tidligere læst mig frem til at dæktrykket skal være højere med
> lavprofil-dæk. (Bilen kører som standard på 195/65/R15)

Se fx

http://www.conti-luftdruck.de/index.php?gelesen=1

Knus
Regnar