Mondeo V6 vs Volvo S40 2.4i.
Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:17

Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6.

Hmmm .... jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han starter
rullende til sidst....:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 16:19

> Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6. Hmmm ....
> jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han starter rullende
> til sidst

Naj, Mondeo'en er jo ikke hurtig....

Fra : MK

Dato : 09-04-06 16:21

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Naj, Mondeo'en er jo ikke hurtig....

UPS - 8,5 sek

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:22

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Naj, Mondeo'en er jo ikke hurtig....

Nææhh ... du har ret ... på papiret 0- 100 km/t på 8,5 sek.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 17:36

BJ skrev:
> "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nææhh ... du har ret ... på papiret 0- 100 km/t på 8,5 sek....

Den gamle model (mk II) som jeg har er faktisk sjovt nok lidt hurtigere
end den nye (mk III) godt nok kun en 2-3 tiendedele

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:36

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den gamle model (mk II) som jeg har er faktisk sjovt nok lidt hurtigere
> end den nye (mk III) godt nok kun en 2-3 tiendedele

Måske den nye har taget på i vægt..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 18:00

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Måske den nye har taget på i vægt..?

Ja det tror jeg helt sikkert også.
Gl. mondeo st.car 1995 1325kg

ny mondeo st.car 2006 1425kg og 1450kg med tomatkasse også bruger den
faktisk over 10sek på 0-100km/t med auto.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 18:34

> [...]

> ny mondeo st.car 2006 1425kg og 1450kg med tomatkasse også bruger den
> faktisk over 10sek på 0-100km/t med auto.

Sedan vejer vist mindre også...;)..:

Gl. sedan: 1.250 kg
Ny sedan: 1.350 kg

Volvo S40: (fra) 1.200 kg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:39

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Den gamle model (mk II) som jeg har er faktisk sjovt nok lidt hurtigere
> end den nye (mk III) godt nok kun en 2-3 tiendedele

Hvordan det?
Det er da samme motor som det har været lige siden 93. En Duratec 2.5 V6
fremstillet i USA som også bruges i Ford Contour.
Det må være frontareal eller cw der gør det

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:43

KLIP

> Hvordan det?
> Det er da samme motor som det har været lige siden 93. En Duratec 2.5 V6
> fremstillet i USA som også bruges i Ford Contour.
> Det må være frontareal eller cw der gør det

Njaaee ... ikke ved den lave hastighed, jeg tror mere på vægtforskel.

Kan du finde noget i dine bøger..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:48

> KLIP

> Njaaee ... ikke ved den lave hastighed, jeg tror mere på vægtforskel.
>
> Kan du finde noget i dine bøger..?

Har ikke noget på den "nye" mondeo...den intresserer mig slet ikke, da jeg
ved med sikkerhed at jeg aldrig kommer til at eje en sådan. Næste bil bliver
et andet mærke...

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:49

KLIP

> Har ikke noget på den "nye" mondeo...den intresserer mig slet ikke, da jeg
> ved med sikkerhed at jeg aldrig kommer til at eje en sådan. Næste bil
> bliver et andet mærke...

Den nye er opgivet til 1.350 kg med man. gear.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 17:51

> Næste bil bliver et andet mærke...

Hvilket?

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:52

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilket?

Porsche (911)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 18:11

> "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Porsche (911)..

skatteministeren har bestemt at den skal være uden for rækkevidde såfremt
den ikke skal være mere end 25 år gammel

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 18:10

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket?

Vakler temmelig meget endnu, men måske audi, bmw eller en aero

Det SKAL i hver fald være noget med ikke mindre end 150 HK og så
sedan/limosine med klima og så må det ikke ruste, være mekanisk
stabil...tja og så er der mange mærker jeg overhovedet ikke ka li' såsom
skoda, kia, hundaj, lada og fiat

--
Tom

Fra : MK

Dato : 09-04-06 18:49

> [...]
> klima og så må det ikke ruste, være mekanisk stabil...tja og så er der
> mange mærker jeg overhovedet ikke ka li' såsom skoda, kia, hundaj, lada og

Så ville jeg vælge en BMW 330i - den rykker pænt, lyder og ser
godt ud go er rustmæssig stabil. Med dit hang til gejl kan den blive
fanastisk flot....

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 18:51

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så ville jeg vælge en BMW 330i - den rykker pænt, lyder og ser
> godt ud go er rustmæssig stabil. Med dit hang til gejl kan den blive
> fanastisk flot....

Er der ikke noget med, han har børn og skal de ikke med (på bagsædet)..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 18:55

> Er der ikke noget med, han har børn og skal de ikke med (på
> bagsædet)..?..;)

Rolig nu, der er mange børnefamilier, der kører 330i.
Evt st car udgaven :)

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 18:57

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu, der er mange børnefamilier, der kører 330i.
> Evt st car udgaven :)

Giver det mere plads på bagsædet..

Nææh, han skal have en 850 eller V70 og så må skatteministeren se, hvor stor
en motor, der kan blive råd til..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 18:59

> Giver det mere plads på bagsædet..

Ja

> Nææh, han skal have en 850 eller V70 og så må skatteministeren se, hvor
> stor en motor, der kan blive råd til..

Evt. en Hyundai Santa Fe, hvor han efterfølgende skiltetuner
ved at frekventere den lokale VAG-handler og køwer nogle
Touareg-skilte

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 19:05

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja

Det tror jeg ikke konen vil synes om..

> Evt. en Hyundai Santa Fe, hvor han efterfølgende skiltetuner
> ved at frekventere den lokale VAG-handler og køwer nogle
> Touareg-skilte

Du er på sporet. Han skal jo have plads til sine "kaffemøller"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:09

> [...]
>
> Så ville jeg vælge en BMW 330i - den rykker pænt, lyder og ser
> godt ud go er rustmæssig stabil. Med dit hang til gejl kan den blive

Jep, den er meget fin

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 16:45

> Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6.

> Hmmm .... jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han
> starter rullende til sidst....:)

Det kan være, han ikke vidste, du kørte om kap med ham.

Spøg til side - hvilke discipliner kørte I..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:47

KLIP

> Spøg til side - hvilke discipliner kørte I..?

Lad mig sige det diplomatisk ... den sædvanlige brian-metode, vi er jo ikke
alene.

Det mærkelig er nu, jo hurtigere, des mere trækker den 5-cylindrede fra den
6-cylindrede.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-04-06 17:15

> Det kan være, han ikke vidste, du kørte om kap med ham.
>
> Spøg til side - hvilke discipliner kørte I..?

Mondeo mod nord, Volvo mod syd.....

Michael

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:21

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mondeo mod nord, Volvo mod syd.....

Hør nu lige her en gang ...... ROTFLMAO

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-04-06 16:53

On Sun, 9 Apr 2006 17:16:50 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6.
>
>Hmmm .... jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han starter
>rullende til sidst....:)

Hmm.. han tænkte på benzinpriserne undervejs.. Sådan en Modeo V6'er
ta'r godt nok meget for sin beherskede ydelse :(

Troede forøvrigt også at en Bora 2,0 kunne trække fra min Fabia 1,4
16V! Men jeg blev også klogere idag :)

/Kent Glerup

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 17:05

Kent Glerup skrev:

> Hmm.. han tænkte på benzinpriserne undervejs.. Sådan en Modeo V6'er
> ta'r godt nok meget for sin beherskede ydelse :(

170hk med en 2,5l motor (non turbo) det er vel ok ?? hvad angår benzin
forbrug skal det jo ikke være en faktor når man vælger sådan en bil, så
skal man købe en Lupo.
> Troede forøvrigt også at en Bora 2,0 kunne trække fra min Fabia 1,4
> 16V! Men jeg blev også klogere idag :)

Ja jeg kørte engang fra en Ferrari i min Mondeo

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:08

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja jeg kørte engang fra en Ferrari i min Mondeo

Faktisk er forskellen på papiret 0,5 sekund fra 0 - 100 km/t til Boraens
fordel...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-04-06 17:07

On Sun, 09 Apr 2006 18:04:38 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

>170hk med en 2,5l motor (non turbo) det er vel ok ?? hvad angår benzin
>forbrug skal det jo ikke være en faktor når man vælger sådan en bil, så
>skal man købe en Lupo.

Jeg lånte engang en første generations Mondeo V6. Jeg havde ærlig talt
forventet noget mere bundtræk af en 2,5 maskine, og har stadig traumer
efter benzinregningen... Men at maskinen går aldeles sukkersødt skal
der ikke herske nogen tvivl om! Den er krafte.... i balance den
maskine

>Ja jeg kørte engang fra en Ferrari i min Mondeo

Altid en dejlig historie at kunne diske op med!!

/Kent Glerup

Fra : Broegger

Dato : 09-04-06 17:28

Kent Glerup <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev

> [...]
> efter benzinregningen... Men at maskinen går aldeles sukkersødt skal
> der ikke herske nogen tvivl om! Den er krafte.... i balance den

Enig, jeg drømmer stadig om min gl. mondeo ind imellem. Men det var også
som firmabil, så der skulle ALTID tankes på en Kbh / Arh retur tur. Den
gik sjældent mere end 500 km på en tank!
Men der sker ikke meget før den passerer 4000 rpm.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 09-04-06 17:08

Martin Vollert wrote:

> 170hk med en 2,5l motor (non turbo) det er vel ok ?? hvad angår benzin
> forbrug skal det jo ikke være en faktor når man vælger sådan en bil, så
> skal man købe en Lupo.

Det er jo snyd at sammenligne sådan! - En lupo kan jo køre helt uden
benzin! (Ihvertfald 3L udgaven)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Brian

Dato : 09-04-06 17:07

Kent Glerup wrote:

> Troede forøvrigt også at en Bora 2,0 kunne trække fra min Fabia 1,4
> 16V! Men jeg blev også klogere idag :)

Er 2.0'erne i Bora'erne ikke også en urimelig gammel sag ?

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-04-06 17:09

On Sun, 9 Apr 2006 18:06:35 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Er 2.0'erne i Bora'erne ikke også en urimelig gammel sag ?

Tjow.. 2,0 115HK...
Jeg havde klart problemer hvis han fangede mig under 4500 rpm.. Men
derover var det ekstremt lige!
Pænt nok af en 1,4'er, ikke?!?

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 09-04-06 17:26

Kent Glerup wrote:

> Tjow.. 2,0 115HK...
> Jeg havde klart problemer hvis han fangede mig under 4500 rpm.. Men
> derover var det ekstremt lige!
> Pænt nok af en 1,4'er, ikke?!?

Absolut - min bedstefar har lige skiftet hans Getz ud med en Fabia Combi
med 1,4 motoren med 101 Hk. Den skal have lidt omdrejninger, men
den er absolut ikke helt ueffen.

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 17:01

BJ skrev:
> Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6.
>
> Hmmm .... jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han starter
> rullende til sidst....:)

Jamen den skulle jo også gerne være hurtigere.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:02

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen den skulle jo også gerne være hurtigere.

Jeg kendte ikke de nøjagtige specs på Mondeoen før jeg kom hjem igen.

Måske er det derfor Ford har lagt en Volvo-motor i Focus ST..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 17:06

BJ skrev:
> [...]
>>

> Jeg kendte ikke de nøjagtige specs på Mondeoen før jeg kom hjem igen.
>
> Måske er det derfor Ford har lagt en Volvo-motor i Focus ST..

Nææ det er fordi Ford EJER Volvo, så en Volvo er jo ret faktisk en Ford
med et andet navn.
Ta den.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:11

KLIP

> Nææ det er fordi Ford EJER Volvo, så en Volvo er jo ret faktisk en Ford
> med et andet navn.

Jep, hvilket er sket indenfor de senere åringer.

At Ford så har valgt at tage det bedste fra Volvo og bygge ind i en
Ford-potte som nu laves på fælles platform/er med endda andre store mærker,
er en helt anden sag.

> Ta den.

Ta du den ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:30

> [...]
>
> At Ford så har valgt at tage det bedste fra Volvo og bygge ind i en
> Ford-potte som nu laves på fælles platform/er med endda andre store

Ja det kan undre at ford stopper noget gammelt traktor-teknologi i sofus i
stedet for en cosworth motor

Ta' den

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:31

KLIP

> Ja det kan undre at ford stopper noget gammelt traktor-teknologi i sofus i
> stedet for en cosworth motor

Det lort kan heller ikke holde, bare spørg Thomas K.

> Ta' den

LOL...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:36

> KLIP

> Det lort kan heller ikke holde, bare spørg Thomas K.

Han VAR advaret
Cosworth har da fået rimelig styr på det i f1 så mon ikke de kan mere end
for 15 år siden

Tom

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:41

KLIP

> Cosworth har da fået rimelig styr på det i f1 så mon ikke de kan mere end
> for 15 år siden

På racerbanen, jow, jeg har ingen anelse ude i "det virkelige liv".

Måske navnet nu skal dedikeres til racerbanen eller benyttes til Fords
R-versioner på lige fod med Volvos R-XXXX.

Når den nye Mondeo osv. osv. rammer markederne, lige som Volvos S60, V70,
S80, V90 osv.osv. skal dette være med til skelne i mellem "noget".

Jeg ved det ikke, men kunne være et bud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 17:32

BJ skrev:

> Ta du den ...

Ha ha.
ja ok

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:33

> Var lige ude at trille lidt i landskabet og mødte en Mondeo V6.
>
> Hmmm .... jeg troede sådan en kunne følge med.. og så endda når han
> starter rullende til sidst....:)

Enten har den været med tomatkasse eller også har han ikke gidet

Det var vel heller ikke en ST200?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:34

KLIP

> Enten har den været med tomatkasse eller også har han ikke gidet

Ikke tomatkasser, har hev og slev i olierørepinden og jow, han gad..

> Det var vel heller ikke en ST200?

Nope, en normal 170 Hk´s sedan af nyeste model.

Han bør heller ikke på papiret kunne følge med og jeg tror faktisk heller
ikke i mellemaccelration.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 10-04-06 07:42

Nu vi snakker om at løbe fra. Så løb jeg da fornylig fra en Golf 5 1.6 i min
Volvo 850 2.5 20V. Og jeg har tomatkasse ! Og her var man heller ikke i
tvivl om han ville ! Har også en Golf 3 GTI på min liste ! :D

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-06 07:43

Peter Frost - Gregand skriver:

> Nu vi snakker om at løbe fra. Så løb jeg da fornylig fra en Golf 5 1.6 i min
> Volvo 850 2.5 20V.

Hvor svært kan det også være ??
Selv min Golf V "dieseltramper" burde kunen gøre det. Den har bedre
0-100 tid end dem med den gamle 1,6'er. Den gamle 1,6'er har 102 HK og
FSI'en skal have 98 oktan for at yde de 115 hk den er specificeret til.
Gad vide, hvor mange der hælder den slags på ????

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 10-04-06 08:46

"Klaus D. Mikkelsen" skrev:
> [...]
> FSI'en skal have 98 oktan for at yde de 115 hk den er specificeret til.
> Gad vide, hvor mange der hælder den slags på ????

Jeg syntes faktisk der er ret svært, specielt med tomatgear, man kæmper jo,
med at skulle koble ud, være sikker på den er i gear, lige overveje at give
masser gas, og så koble til igen ;) :p

Nej det gjas, klampen i bund, og der ud af... Grunden til jeg skrev det, var
der, var en der snakkede om 1.4 Skoda vs. V6 mondeo... ikke :) :p

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-04-06 09:59

>Nej det gjas, klampen i bund, og der ud af... Grunden til jeg skrev det, var
>der, var en der snakkede om 1.4 Skoda vs. V6 mondeo... ikke :) :p

Rolig nu!

Min Fabia skal da vist ha' både æter i tanken og en kompressor foran,
for at følge en Mondeo V6!

/Kent Glerup

Fra : Bjørn

Dato : 10-04-06 10:08

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vi snakker om at løbe fra. Så løb jeg da fornylig fra en Golf 5 1.6 i
> min Volvo 850 2.5 20V. Og jeg har tomatkasse ! Og her var man heller ikke
> i tvivl om han ville ! Har også en Golf 3 GTI på min liste ! :D

Golf 3 GTi har i de fleste tilfælde heller ikke mere end 115hk :)

Vi skal op og snakke VR6, før dét er noget ved...
- sådan en har jeg (også) på min liste ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Broegger

Dato : 10-04-06 12:35

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev

> Vi skal op og snakke VR6, før dét er noget ved...
> - sådan en har jeg (også) på min liste ;)

I Doskland "nakkede" jeg en Aston Martin.

--
Hilsen Thomas, der kørte forbi en parkeret Aston Martin.

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 16:21

> I Doskland "nakkede" jeg en Aston Martin.

Det er nu meget realistisk, at Bjørn kan køre fra en VR6 - specielt på
motorvejen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 18:49

> Det er nu meget realistisk, at Bjørn kan køre fra en VR6 - specielt på
> motorvejen.

Ja vi kan jo alle have en dårlig dag

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 18:53

> Ja vi kan jo alle have en dårlig dag

Ja, på en god dag, ville han jorde den totalt..

Bare spørg Martin (eller hvad han nu hedder), der kører Audi S4 (250 hk), og
som mødte Bjørn på motorvejen ved Biler i Bella.

Eller Henrik B, der kører med 235 hk.

Ingen af den kan siges, at de var hurtigere end Bjørn. Det gik vist
nogenlunde lige op.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 10-04-06 18:52

Tom wrote:

> Ja vi kan jo alle have en dårlig dag

Du kender fornemmelsen ?
Bilen ser vild ud, men der sker ikke det store...

/Brian

Fra : MK

Dato : 10-04-06 18:56

> Bilen ser vild ud, men der sker ikke det store

Hallo ! - det er sgu da en 1,8 !

Fra : Brian

Dato : 10-04-06 18:59

MK wrote:

> Hallo ! - det er sgu da en 1,8 !

Hvis den da ikke er kørt så godt til, at det er blevet en 1,9'er

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 19:03

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hallo ! - det er sgu da en 1,8 !

nemlig mondeo'n sætter selv de mest potente biler på plads. Ja man fristetes
til at kalde den en ulv i fåreklæder

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 10-04-06 19:05

Tom wrote:

> nemlig mondeo'n sætter selv de mest potente biler på plads. Ja man
> fristetes til at kalde den en ulv i fåreklæder

I dit tilfælde, er det vel et får i ulveklæder ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 19:10

> I dit tilfælde, er det vel et får i ulveklæder ?

hov hov, man KAN faktisk ved at skrue motoren op på 4.000 RPM og slippe
koblingen hurtigt, frembringe et mikroskopisk lille piv fra forhjulene på
tøj vej, så kom ikke her og og nedgør de kogere som sådan en mondeo trækker
med sit voldsomme motoroverskud

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 20:04

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hallo ! - det er sgu da en 1,8 !

Golf 3 GTi er nu 2-liters :)

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 18:59

KLIP

> Ja vi kan jo alle have en dårlig dag

Hvad vejer Bjørns Vectra kontra VR6 (Saab og S4)..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 19:49

> Hvad vejer Bjørns Vectra kontra VR6 (Saab og S4)..?

Den vejer 1225 kg, tror jeg. En lille smule mindre end din Volvo, og meget
mindre end min kommende Vectra.

Du kan jo prøve at lægge arm med Bjørns mindre.

I kunne jo prøve både acceleration og topspeed, og jeg ved, at Bjørn altid
er frisk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 20:14

> I kunne jo prøve både acceleration og topspeed, og jeg ved, at Bjørn altid
> er frisk.

Lige nu er jeg så godt nok en anelse træt :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 20:17

> Lige nu er jeg så godt nok en anelse træt :)

Godt der er en dag i morgen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 20:47

KLIP

> Godt der er en dag i morgen.

Der er vi på arbejde.

Jeg kører til Frankrig på søndag, så han er velkommen til at hægte sig
på..;)

PS: Kan han være med Thomas´s hedengangne Cosworth..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 20:50

> Jeg kører til Frankrig på søndag

Hva' sker der?

> PS: Kan han være med Thomas´s hedengangne Cosworth..?

Get real, mand !

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:01

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva' sker der?

Skal til management meeting i uge 16.

> Get real, mand !

??? ... jeg havde da ingen problemer i sin tid på vej til grillfest hos vor
kære synderjyee.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 21:05

> ??? ... jeg havde da ingen problemer i sin tid på vej til grillfest hos
> vor kære synderjyee.

Da Thomas kørte med 330 ægte hestekræfter på en almindelig gearkassen var
den meget, meget hurtig.

Bilen vejer vel ½ ton mindre end din, den har flere gear, bedre traktion, og
ikke en effektdræbende pløretubine.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:06

KLIP

> Da Thomas kørte med 330 ægte hestekræfter på en almindelig gearkassen var
> den meget, meget hurtig.

Det er så lang tid efter grillfesten, kan jeg forstå.

> Bilen vejer vel ½ ton mindre end din, den har flere gear, bedre traktion,
> og ikke en effektdræbende pløretubine.

I det trim, ville jeg ikke have en chance.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 21:06

> Skal til management meeting i uge 16.

Lækkert - hvor?

> ??? ... jeg havde da ingen problemer i sin tid på vej til grillfest hos
> vor kære synderjyee.

Nej, men senere fik den stage 2 tuning, så effekten røg op på 300 hk.
Husker stadig da vi fulgte en 911 turbo som en skygge på vej til Nür-
burgring og fik thumbs up af chaufføren !

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 21:11

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lækkert - hvor?

Frankrig :)

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:11

I Nazelles Négron og vi bor i Amboise: http://www.amboise-valdeloire.com/

> Nej, men senere fik den stage 2 tuning, så effekten røg op på 300 hk.
> Husker stadig da vi fulgte en 911 turbo som en skygge på vej til Nür-
> burgring og fik thumbs up af chaufføren !

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 19:58

> Hvad vejer Bjørns Vectra kontra VR6 (Saab og S4)..?

Den vejer 1225 kg, tror jeg - en lille smule mindre end din Volvo, og meget
mindre end min kommende Vectra.

Du kan jo prøve at lægge arm med Bjørns 12 år gamle Vectra - den er original
i motoren, og den vejer ikke så meget mindre end din Volvo.

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 20:50

KLIP

> I kunne jo prøve både acceleration og topspeed, og jeg ved, at Bjørn altid
> er frisk.

Jeg kan tage dem begge med, så får vi afgjort med forfærdelige masse på én
og samme gang..

Kommer Bjørn på disse kanter, skal han være så hjertelig velkommen, hvis han
da ellers kan holde sig vågen i så lang tid..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 20:55

> Kommer Bjørn på disse kanter, skal han være så hjertelig velkommen, hvis
> han da ellers kan holde sig vågen i så lang tid..

Jeg kører lige forbi onsdag, torsdag, søndag og mandag i påsken :)

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:02

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kører lige forbi onsdag, torsdag, søndag og mandag i påsken :)

Kig du bare forbi, men fandme ikke samtlige dage..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 21:10

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kig du bare forbi, men fandme ikke samtlige dage..

Hvis jeg vinder onsdag, skal jeg nok lade være med at komme forbi de andre
dage

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:13

KLIP

> Hvis jeg vinder onsdag, skal jeg nok lade være med at komme forbi de andre
> dage

Oki doki..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 21:24

> Oki doki..

To biler med hver 170 hk - næææsten samme vægt og standard motor.

Vectra' en stpr til at være lidt hurtigere i accelerationen, og jeg siger jo
ofte, at Opel er relativt konservative i deres opgivelser - men det vil vi
se mere til de kommende dage.

Vi glæder os til at høre resultatet -

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:45

KLIP

> [...]
> jo ofte, at Opel er relativt konservative i deres opgivelser - men det vil

Det stemmer jo ikke overens med Bjørns opgivelser.

> Vi glæder os til at høre resultatet -

Vi gør det på søndag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 21:30

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Oki doki..

Søndag er dog nok den af dagene jeg har mest tid til at lege :)

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 21:44

KLIP

> Søndag er dog nok den af dagene jeg har mest tid til at lege :)

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 20:10

> KLIP

> Hvad vejer Bjørns Vectra kontra VR6 (Saab og S4)..?

Umiddelbart det samme som Golfen, måske en anelse mere...

Mindre end Saab og S4 - men har så også hhv 50 og 65hk mindre :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-06 16:20

> Nu vi snakker om at løbe fra. Så løb jeg da fornylig fra en Golf 5 1.6 i
> min Volvo 850 2.5 20V. Og jeg har tomatkasse !

Hvor svært kan det være - den har ca 100 heste - du har 170.

--
/Jan W Nielsen