Fjernstart ? Skal - skal ikke ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 06:54

G'morgen i hytterne

Se - nu gik lørdagen jo med at kravle rundt i containeren, og
demontere den gamle tyverialarm, for fruen havde købt sig en ny

(den gamle var 1: defekt, 2 manglede fjernstyringer)

Hold op noget klyt, at dechiffrere hvordan man havde lavet det, og
koblet startspærre, og jeg ved ikke hvad .... Den gode ting, er dat
det var proffesionelle, der havde lavet det, så det var da umorderligt
nydeligt udført.

Jeg kunne ikke have lavet det pænere selv !

Jeg havde nu foretrukket den originale kinesiske installationsguide,
frem for en maskineoversat engels version - for slet ikke at tale om
det pinglige forsøg på at lave en dansk version

Nuvel - til sagen :

Sådan en dims kan også fjernstarte bilen

og her knækker filmen for mig - Jeg har masser af gode argumenter,
til at *det* vil jeg satme (pardon my french!) ikek installere - men
hun er stædig.

Mit scenarie er :

a) den står i gear - og en af ungerne klåger sig
b) skidtet laver en fejl

Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i
hovedet på hende

--
jan@stevns.net

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 07:04

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> b) skidtet laver en fejl
>

> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i

a) Nu ved jeg ikke hvilken alarm det er du har, men dem jeg sælger/montere
har en sikkerhed indbygget, således at de kun kan starte, hvis bilen står i
frigear. Det sker ved, at bilen fortsætter med at køre indtil alle døre er
lukket, og man tilkobler alarmen. Dermed ved alarmen at bilen står i
frigear. Man kan selvfølgelig snyde den ved at blive siddende i bilen og
efterfølgende sætte den i gear eller lign., men hvis man ikke gør det, så er
der ingen problemer...

b) Fejl kan altid ske - hele din tændingslås kan kortslutte og selv starte
bilen...

Jeg synes det er dejligt, at man kan starte bilen indefra huset - specielt
en kold vinter eller en varm sommer - så kan AC lige køle bilen ned...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 07:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>a) Nu ved jeg ikke hvilken alarm det er du har,

Hun har købt en der står Thor på - model nummeret har jeg glemt

> [...]
>med at køre indtil alle døre er lukket, og man tilkobler alarmen. Dermed ved

Mjoehhhhh .... alene det, er i mine øjne ikke sikkert nok - den
mindste at tøserne tiltror jeg alt muligt sjovt, så mit mindste krav,
er noget føler på gearkassen, der fortæller at den nu også er i
frigear

>....>der ingen problemer...

Børn du - børn ...............

>b) Fejl kan altid ske - hele din tændingslås kan kortslutte og selv starte
>bilen...

Se - det har jeg så tilgode at opleve

>Jeg synes det er dejligt, at man kan starte bilen indefra huset - specielt
>en kold vinter eller en varm sommer - så kan AC lige køle bilen ned...

Jeg kan følge dig - men også forudse et kedeligt uheld
--
jan@stevns.net

Fra : MK

Dato : 09-04-06 07:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kan følge dig - men også forudse et kedeligt uheld

Det samme gør sig gældende på landevejen - at under de og de
forhold kan der muligvis ske et alvorligt uheld. Alligevel kører du
der dagligt.

Montér et par følere som skitseret og kom videre

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 07:54

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Det samme gør sig gældende på landevejen - at under de og de
>forhold kan der muligvis ske et alvorligt uheld. Alligevel kører du
>der dagligt.

Det gør jeg da - men jeg prøver sandeligt også at aflæse de risici
der er og handle derefter.

>Montér et par følere som skitseret og kom videre

Det kræver nok lidt mere ovetalelse end bare det ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:05

jan@stevns.net skriver:

> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i
> hovedet på hende

Spørg hende, hvad hun har at bruge det til.

Er det for at varme bilen op, kan du jo spørge hende om den ikke bruger
benzin nok i forvejen. Her er et oliefyr at foretrække, det laver _kun_
varme og skla ike bruge en masse energi på at dreje en motor.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:16

> jan@stevns.net skriver:

> Spørg hende, hvad hun har at bruge det til.

blærerøvseffekten stimuleres ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 08:29

"Olesen" <n/a> skrev :

>blærerøvseffekten stimuleres ?

Lige det - er ikke tilfældet ;) Hun er om nogen da fuldstændigt
ligeglad, med hvad andre tror, tænker , synes ...

beviset er ligefor : mig ! <<grin.wav>>

--
jan@stevns.net

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 08:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Spørg hende, hvad hun har at bruge det til.

Det har jeg da gjort ;) - fordi den kan...............

(du kender ordene - ikk ?)

>Er det for at varme bilen op, kan du jo spørge hende om den ikke bruger
>benzin nok i forvejen. Her er et oliefyr at foretrække, det laver _kun_
>varme og skla ike bruge en masse energi på at dreje en motor.

Ihhh altså ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-04-06 09:44

On Sun, 09 Apr 2006 09:27:54 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Det har jeg da gjort ;) - fordi den kan...............

Sæt den til hornet istedet for starteren, så kan hun lege med det. Kan
jo være praktisk når man ikke lige kan huske hvor på Bilkas
parkeringsplads man nu holder.

At lad bilen stå og tøffe i tomgang er i mere end et minut er i visse
politikredse forbudt, så man har ikke nødvendigvis noget at bruge det
til hvis man bor et sådan sted.
At det så også forurener mere er en anden snak med masser af "tro" i.

Jeg forstår ikke at nogen kan finde på at monterer noget sådan på en
bil, men flere unge mennesker har belært mig om at det er smart, og
det i sig selv er argument nok. Hvis man kan så skal man !

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 09-04-06 09:59

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg forstår ikke at nogen kan finde på at monterer noget sådan på en
>bil, men flere unge mennesker har belært mig om at det er smart, og
>det i sig selv er argument nok.

For mig er det argument nok for at lade være

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-06 11:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> bruger benzin nok i forvejen. Her er et oliefyr at foretrække, det
> laver _kun_ varme og skla ike bruge en masse energi på at dreje en

Og en motor _har_ jo ikke godt af at køre varm i tomgang...

Ikke desto mindre bliver Vectra'ens på et tidspunkt opgraderet til én med
motorstart... ;)

--
mvh H3nrik!

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-06 11:33

H3nrik V! wrote:

> Og en motor _har_ jo ikke godt af at køre varm i tomgang...

Næste issue er - om motoren ved start kommer højt nok op i rpm til at slukke
ladelampen... Det er heller ikke smart hvis den står og forbruger strøm på
dén konto...

--
mvh H3nrik!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 11:41

H3nrik V! wrote:

> Næste issue er - om motoren ved start kommer højt nok op i rpm til at
> slukke ladelampen... Det er heller ikke smart hvis den står og
> forbruger strøm på dén konto...

Har aldrig haft problem på dén konto...

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:46

> [...]
> b) skidtet laver en fejl
>

> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i

Hvis bilen ER startet og man med søvn i øjnene sætter sig ind og sætter
nøglen i tændingslåsen så er første bevægelse måske at dreje nøglen og
forsøge at starte en motor der allerede kører...Så kommer Jan på arbejde med
at skifte starter og andet
Min alarm har også fjernstart men jeg har valgt ikke at bruge det, da der
også skulle noget specielt elektronik til at omgå nøglens startspærre PARTS
og så fordi jeg skulle fedte rundt med ekstra ledninger til en
frigearskontakt

--
Tom

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-06 11:21

Tom wrote:

> [...]
> nøglen og forsøge at starte en motor der allerede kører...Så kommer
> Jan på arbejde med at skifte starter og andet

Mener at de fleste med fjernstart stopper når man slår alarmen fra og åbner
dørerene - også for at forhindre, at man kører uden at sætte nøglen i og
derved deaktiverer ratlåsen... Det er dæleme noget hø at køre med, hvis den
ikke er slået fra...

--
mvh H3nrik!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 11:40

H3nrik V! wrote:

> [...]
> åbner dørerene - også for at forhindre, at man kører uden at sætte
> nøglen i og derved deaktiverer ratlåsen... Det er dæleme noget hø at

Vores gør ikke...
Men hvis man slipper håndbremsen/trykker på bremsen, så stopper den...
Og det synes jeg er nok....

Fra : alexbo

Dato : 09-04-06 08:43

<jan@stevns.net> skrev
> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i hovedet
> på hende

Næh, hvis hun vil have det, så skal hun have det.

Sæt en kontakt på gearforbindelsen, og et relæ styret af
håndbremsekontakten til at sikre at den kun kan starte med håndbremsen
trukket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 11:08

alexbo wrote:
> [...]
>
> Sæt en kontakt på gearforbindelsen, og et relæ styret af
> håndbremsekontakten til at sikre at den kun kan starte med håndbremsen

Det sidste burde den have indbygget...
Det vores vores i hvert fald og er en god sikkerhed...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-04-06 14:34

> [...]

> b) skidtet laver en fejl
>

> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i

Har containeren plørekasse?

Hvis nej, så kunne jeg ikke drømme om at montere sligt udstyr,
uden også at montere noget der med sikkerhed kunne aflæse om bilen stod i
frigear.
Læs: Montere en række switche på gearkassen eller gearstang.
Allerede her knækker filmen vist for de store masser (incl. mig!).

Hvis kassen derimod er med pløre, så er det jo simpelt!

Så løsningen er følgende:
Du går ud og køber en ny alarm, uden fjernstart.
Den der Thor bliver afmonteret.
Den nye bliver monteret i containeren.
Thor finder et nyt hjem i Spirillen.

Så er alle vist glade

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 15:00

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Thor finder et nyt hjem i Spirillen.

>Så er alle vist glade

Ahem - Spirilen kører skam med pløreturbine.... ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-04-06 15:10

> Ahem - Spirilen kører skam med pløreturbine.... ;)

Netop derfor er det oplagt at montere en alarm med fjernstart.

Btw. prøv at forestille dig følgende scenarie:
En suspekt person lusker sig hen til Spirillen.
Personen finder 'værktøjet' frem.
Spirillen starter med dens hule brøl!

Nærmeste tøjbutik kommer til at sælge mange par underhylere

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-04-06 13:13

jan@stevns.net wrote:

> Giv mig lige en bunke yderligere (gode) argumenter jeg kan smide i
> hovedet på hende

Hun kan ikke selv installere det, vel?

Så nægt at gøre det. F.eks. "Den slags kommer ikke i en bil, jeg har
ansvaret for" og tag balladen. Det går over efter et par dage eller
fem

Ebbe - der netop har afværget købet af en uendelig grim loftslampe
på den måde.