Bil på gule plader.
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 21:41

Kan nogen fortælle mig hvad det koster årligt for en bil på gule plader dvs.
ud over det en bil på hvide plader koster.

Håber spørgsmålet er forstået.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-04-06 23:10

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

> Kan nogen fortælle mig hvad det koster årligt for en bil på gule plader dvs.
> ud over det en bil på hvide plader koster.
>
> Håber spørgsmålet er forstået.

5.040 kr.

Og det er lige præcist så meget, at jeg har opgivet at købe en bil på
gule plader, selvom den ville opfylde mit behov.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 23:22

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse

> 5.040 kr.
>
> Og det er lige præcist så meget, at jeg har opgivet at købe en bil på
> gule plader, selvom den ville opfylde mit behov.

Hej.

Så køb en der vejer under 2000kg total, og slip med 8-900 kr. !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 19-06-06 22:02

> Hej.
>
> Så køb en der vejer under 2000kg total, og slip med 8-900 kr. !

Fx har jeg en VW Passat 1.9 TDI fra 1999
Den betaler jeg så 900kr for i afgift.
Da jeg så både bruger den privat og til firma så er det så /2 altså
400kr om året.
Den er forresten til salg :)

-Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 00:30

> 5.040 kr.

Hvad dækker det beløb så.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 06:22

kimila wrote:

> Hvad dækker det beløb så.

Tillægsafgift for privatanvendelse af gulepladebil med en totalvægt på over
2.000kg og som er fra ETFER 2. juni 1998...

Dvs. hvis du findes en fra før denne dato, koster den kun vægtafgift. Min
Pajero 3,0 V6 fra 1997 koster fx kun ca. 3000 kr. pr. år i afgift...
Det er sgu da ikke slemt...

Fra : Thomas J.

Dato : 09-04-06 14:46

Den Sun, 9 Apr 2006 07:21:50 +0200 sendte "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> følgende røgsignaler:

>Tillægsafgift for privatanvendelse af gulepladebil med en totalvægt på over
>2.000kg og som er fra ETFER 2. juni 1998...

Hvad skal man i grunden betale hvis man som privatperson leaser en
gulpladevogn ?
Jeg ved at man skal betale grøn ejerafgift (eller rettere vægtafgift,
når vi taler gule plader), men ellers...
For nok bliver bilen anvendt til privatkørsel, men leasingfirmaet der
ejer bilen anvender den jo til erhvervsformål (at lease den ud til
kunden).

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-06 17:27

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev
> Hvad skal man i grunden betale hvis man som privatperson leaser en
> gulpladevogn ?

En del mere end det koster....

> For nok bliver bilen anvendt til privatkørsel, men leasingfirmaet der
> ejer bilen anvender den jo til erhvervsformål (at lease den ud til
> kunden).

Det går nok ikke ind under varetransport.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas J.

Dato : 09-04-06 18:36

Den Sun, 9 Apr 2006 18:26:42 +0200 sendte "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
>skrev
>
>En del mere end det koster....

>Det går nok ikke ind under varetransport.....

Jeg tænkte bare at man som privatperson betaler afgiften som en slags
kompensation for de indtægter som staten går glip af når man kun
betaler 30% afgift.

Og da man som "leaser" ikke er dén der "snyder" staten for afgiften,
burde man vel heller ikke betale "kompensationen".

Nå, jeg vil lede efter noget gulpladedieselagtigt, for jeg savner
noget mere plads i Getz'en og også noget mere "ooompf".

Måske en VW Golf V Plus Van 2,0 TDI DSG Comfortline eller en Toyota
Sportsvan 2,2 D-4D (Alt. RAV4 2,2 D-4D)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-06 20:17

> [...]
>
> Og da man som "leaser" ikke er dén der "snyder" staten for afgiften,
> burde man vel heller ikke betale "kompensationen".

Hvor mange hundrede tusind leasingselskaber mon ikke der ret hurtigt ville
skyde op så?

> Nå, jeg vil lede efter noget gulpladedieselagtigt, for jeg savner
> noget mere plads i Getz'en og også noget mere "ooompf".

Diesel betaler yderligere en højere vægtafgift......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 06:20

kimila skriver:

> Håber spørgsmålet er forstået.

Nu vi er ved gule plader.

Hvilke sådan moderne biler er der på gule plader ???
Kender selv Altea, Xsara Picasso, Sportsvan, Mazda 5 van og
Caddy/Golf+/Touran.

Bilbasen har sådan en "søg i nye biler", men der mangler jeg
van/gulpladebiler....

I eksempelvis Alteaen får jeg jo meget mere bil til 130kkr end i en Fox

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:22

> [...]
> Caddy/Golf+/Touran.
>
> Bilbasen har sådan en "søg i nye biler", men der mangler jeg

Hej.

Toyota har deres Yaris Verso (til lille strafporto) Corolla Verso og Rav 4,
samt LandCruiser modellerne
Subaru har deres Forester
Fiat har Multipla
Honda har deres FR-V og CR-V
Hyundai har Matrix , Tucon, Santa Fe og Terracan

Der er sikkert flere .........

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen