Ekstraudstyrspriser
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-04-06 15:02

Sad lige og kiggede lidt på Audi A6 3.0 tdi, og faldt over
ekstraudstyrssiden.

http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/ekstraudstyr/default.asp?model=A6&type=Limousine

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, hvad sker der for de priser, 22k for et
anhængertræk, de må satme ikke spise så meget narko når de designer biler :)

Jacob

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-06 15:13

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
>
> DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, hvad sker der for de priser, 22k for et
> anhængertræk, de må satme ikke spise så meget narko når de designer

Jeg synes generelt, at det er nogle temmeligt høje udstyrspriser de her (men
de er jo langt fra de eneste).
Det skyldes jo nok mest de høje afgifter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-04-06 19:03

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, hvad sker der for de priser, 22k for et
> anhængertræk, de må satme ikke spise så meget narko når de designer biler
> :)

Et ord: "afgift". Også derfor du ofte vil kunne finde "tilbud" på
eftermontering af ekstraudstyr. Så er der nemlig ikke pålagt moms og 180%
afgift på en bilradio eller deslignende...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-04-06 20:54

> Et ord: "afgift". Også derfor du ofte vil kunne finde "tilbud" på
> eftermontering af ekstraudstyr. Så er der nemlig ikke pålagt moms og 180%
> afgift på en bilradio eller deslignende...

Det er nu ikke kun afgifter der gør det - hvis du kigger på de to fætre Golf
V og Octavia II, så koster en gan Xenon lygter et par og 20 tusinde til
Golfen, og 10 tusinde til Octaviaen. Jeg ville blive meget overrasket hvis
der er den store forskel rent mekanisk og elektrisk på de to løsninger.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 22:17

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> 20 tusinde til Golfen, og 10 tusinde til Octaviaen. Jeg ville blive
> meget overrasket hvis der er den store forskel rent mekanisk og

Ja Skoda har vel overtaget de gamle VW-maskiner til at producere udstyret
på. Eller de har ikke haft udgifter til udvikling. De går blot ned på
VW-lageret og ta'r hvad de kan bruge. Og sætter et Skod(a) mærkat på
bagefter hehe

/Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 22:19

"Peter S." skriver:

> De går blot ned på
> VW-lageret og ta'r hvad de kan bruge. Og sætter et Skod(a) mærkat på
> bagefter hehe

Du tager fejl, stumperne står der VW på. At sætte en mærkat på koster
penge

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Du tager fejl, stumperne står der VW på. At sætte en mærkat på koster
> penge

Næppe ligeså meget som det koster at udvikle produkterne. Skoda er jo VAG's
billigmærke, så derfor duer det selvfølgelig ikke at prissætte Xenon lygter
til 20.000 kr.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 22:20

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
>
> DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, hvad sker der for de priser, 22k for et
> anhængertræk, de må satme ikke spise så meget narko når de designer

Ja 2/3 er afgift når det er fabriksmonteret udstyr. Og på de nye biler kan
det være et problem at eftermontere sådan noget som et anhængertræk pga.
ledningsnet. VW i Flensborg havde da lidt kvaler med en Golf V da den kom
frem, og de brugte så mange timer på eftermonteringen, at ejeren ligeså godt
kunna ha fået bilen leveret med skidtet på.
Men har man råd til en ny A6 3,0 TDI så har man sgu da også råd til et
angængertræk. Jeeezu....
Men ja, det er dyrt og kun 1/3 værd.

/Peter

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:26

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men har man råd til en ny A6 3,0 TDI så har man sgu da også råd til et
> angængertræk. Jeeezu....

Folk der har penge, rutter ikke med dem.

Det er derfor de har penge. ....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:17

BJ wrote:
> Folk der har penge, rutter ikke med dem.
> Det er derfor de har penge. ....

Man køber en fabriksny Audi A6 3,0 TDI og sætter en campingvign til 200.000
kr. efter. Og så piver man over prisen på anhængertrækket? Øhhh.....

/Peter

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 19:20

> [...]

> Man køber en fabriksny Audi A6 3,0 TDI og sætter en campingvign til
> 200.000 kr. efter. Og så piver man over prisen på anhængertrækket?

Grunden til man kan købe den, er nøje omgang med pengene, så alt i alt har
du ikke forstået, hvad jeg mener.

Det er detaljerne, der betyder noget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:16

BJ wrote:
> Grunden til man kan købe den, er nøje omgang med pengene, så alt i
> alt har du ikke forstået, hvad jeg mener.
>
> Det er detaljerne, der betyder noget.

Hvis et anhængertræk virkelig er et must, så er der jo ikke så meget at
diskutere end at slippe slanterne? Om man er sparsommelig eller ej.

Og det er måske tvivlsomt om man er SÅ sparsommelig hvis man vælger en A6
3,0 TDI. En A4 med 2,0 TDI er længe nok til de fleste. Ydelsen, afskrivning,
forsikring, ejerafgift og muligvis service er dyrere på en A6 end på en A4.
Det var detaljerne der betød noget, ik'?

/Peter

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 22:18

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var detaljerne der betød noget, ik'?

Bliv du i troen, så stabler jeg mine penge, ik´!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:21

BJ wrote:
> Bliv du i troen, så stabler jeg mine penge, ik´!

Hehe, I know what you mean... don't worry...

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 22:23

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

KLIP