Så er leasingidé'en afgørende kommet til D~
Fra : MK

Dato : 08-04-06 04:50

"Alt efter biltype kan en privat bilist spare 1.550 kr. om måneden
ved at lease frem for at eje" -> www.jp.dk/kp/artikel:aid=3666988

"Hvis man leaser, kender man til hver en tid sin månedlige ydelse og
slipper for ubehagelige overraskelse. Service og værkstedsregninger
er indberegnet, og hver tredje eller fjerde år får man skiftet bilen ud
med en helt ny"

"Leasingfirmaet forventer at kunne levere alle gænge typer familiebiler.
Skal bilen på værksted, triller man hen til det lokale, autoriserede og
sender regningen til leasingselskabet"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-06 06:07

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:UpGZf.51554

> [...]
> slipper for ubehagelige overraskelse. Service og værkstedsregninger
> er indberegnet, og hver tredje eller fjerde år får man skiftet bilen ud

Biler er mere driftsikre idag end nogensinde, + div fabrikkers garantier
mere omfattende. Tror kun det er VW& Co. som nøjes med det der er tvunget
til ifht. købeloven + "kulance" - de bestemmer fra sag til sag, hvem der
skal have det ;). Der er kun EN til at betale, intet er gratis, og der
"spilles" på at folkflest ikke ved noget om teknik, biler.
Det er luder-.journalistik, de har haft nogle spalte mm. som skulle fyldes,
så de har trykt det Fleggaard's marketingafd. har sendt ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 06:55

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> til ifht. købeloven + "kulance" - de bestemmer fra sag til sag, hvem der

Nu skal du lige passe på med din VW hetz. VW har 2 års garanti.

Hvilket i øvrigt er langt bedre end flere af de europæsike kollegaer
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9812D900-23FA-4A7B-85B6-CCA0B5492B98/0/4647.pdf

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 09:39

"Klaus D. Mikkelsen" > skrev

> Nu skal du lige passe på med din VW hetz. VW har 2 års garanti.

Garanti og garanti, ifølge dit link er "garantien" ikke godkendt, og det er
heller ikke mærkeligt for den følger ikke lovgivningen.

VW kræver at man har fulgt deres service for overhovedet at tage stilling
til en garantisag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 09:56

alexbo skriver:

> Garanti og garanti, ifølge dit link er "garantien" ikke godkendt, og det er
> heller ikke mærkeligt for den følger ikke lovgivningen.

Hvilken lovgivning ?

> VW kræver at man har fulgt deres service for overhovedet at tage stilling
> til en garantisag.

Der er ændret ved noget af det senere.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 10:34

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Der er ændret ved noget af det senere.

Ikke ifølge
http://www.volkswagen.dk/kundeservice/garanti.asp?Frame=kundeservice&kundepage=reklamation

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 10:47

alexbo skriver:

> Ikke ifølge
> http://www.volkswagen.dk/kundeservice/garanti.asp?Frame=kundeservice&kundepage=reklamation

Okay, det mente jeg ellers - my mistake....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-06 17:19

> Okay, det mente jeg ellers - my mistake....

;)).

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 09:42

"MK" skrev

> "Alt efter biltype kan en privat bilist spare 1.550 kr. om måneden
> ved at lease frem for at eje" -> www.jp.dk/kp/artikel:aid=3666988
> "Hvis man leaser, kender man til hver en tid sin månedlige ydelse

Undtagen lige os der læser dette, for prisen står der ingenting om, og så er
det svært at sammenligne.

mvh
Alex Christensen

Fra : MK

Dato : 08-04-06 10:26

www.fleggaard-leasing.de/Files/Billeder/Ny%20hjside%202005/Privatleasingtilbud_April_2006.pdf

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 10:44

"MK" skrev

> www.fleggaard-leasing.de/Files/Billeder/Ny%20hjside%202005/Privatleasingtilbud_April_2006.pdf

Ganske interessandt, bare underligt at JP så ikke bruger disse tal for at
vise læserne besparelsen.

En familiebil som Ford Focus 1,6 trend vil så vidt jeg kan læse koste
136.000 over 3 år.
Det lyder ikke særlig billigt.
Jeg kan ikke lige se om ejerafgift og forsikring er incl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 10:47

alexbo skriver:

> Jeg kan ikke lige se om ejerafgift og forsikring er incl.

Det plejer det at være, når det er ehvervsbiler....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-04-06 12:59

> Jeg kan ikke lige se om ejerafgift og forsikring er incl.

Det er det ikke

/Caspersen

Fra : JS

Dato : 08-04-06 14:16

C. Caspersen wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det ikke

Er du sikker?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-06 14:32

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Er du sikker?

http://www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=294

Ifølge den side er de ikke inklusiv.

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-04-06 14:32

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du sikker?

Ja

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-04-06 21:44

On Sat, 08 Apr 2006 09:25:55 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>www.fleggaard-leasing.de/Files/Billeder/Ny%20hjside%202005/Privatleasingtilbud_April_2006.pdf

Det kan ikke være mange penge de satser, når de ikke engang kan købe
Adobe Acrobat til at lave den PDF med. Istedet har de en der lægger en
reklame i bunden af alle sider. En kende useriøst, synes jeg.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-06 22:18

on 08-04-2006, Nicolai Lang supposed :
> Det kan ikke være mange penge de satser, når de ikke engang kan købe
> Adobe Acrobat til at lave den PDF med. Istedet har de en der lægger en
> reklame i bunden af alle sider. En kende useriøst, synes jeg.

Hvorfor købe Adobes møgdyre produkt når du kan opstille et regneark i
OpenOffice og eksportere til PDF format ? det koster gratis...

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-04-06 10:12

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Leasingfirmaet forventer at kunne levere alle gænge typer familiebiler.
> Skal bilen på værksted, triller man hen til det lokale, autoriserede og

Til de her priser
http://www.fleggaard-leasing.de/Files/Billeder/Ny%20hjside%202005/Privatleasingtilbud_April_2006.pdf
skal jeg dælme ikke nyde noget af at lease istedet for at eje.

Jeg tror nu nok jeg kan få en spritny Alfa 159 til under 6700kr i måneden +
en engangsydelse på næsten 42kkr hos min bank. Den har 2 års garanti, og
hvis jeg sælger den efter 2 år er tabet nok ikke alverden, jeg skal betale
benz/service ja, men det gør jeg glædeligt for at det er min egen bil, maks
20000km om året, den holder heller ikke hos mig.

Mvh
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 10:28

Jacob Rungwald skriver:

> Til de her priser
> http://www.fleggaard-leasing.de/Files/Billeder/Ny%20hjside%202005/Privatleasingtilbud_April_2006.pdf
> skal jeg dælme ikke nyde noget af at lease istedet for at eje.

Tjek lige VW fox:
20000 i "udbetaling" + 1995 kr/md i 4 år = en slutpris på 95760 kr

Køber du samme bil hos VW koster den 143kkr og en serviceaftale med
60000 km i løbet af de 4 år, som hos leasingselskabet, bliver det til
201,25 om året (prisen for en Lupo og en Polo, Fox er ikke i den
officielle prisliste) eller 9660 i løbet af de 4 år. Eller en slutpris
på 153 kkr

Mon ikke en Fox er 60kkr værd om 4 år ??

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 11:23

> Tjek lige VW fox:
> 20000 i "udbetaling" + 1995 kr/md i 4 år = en slutpris på 95760 kr

"Når man leaser, skal man betale en engangsydelse der svarer til 10 pct.
af bilens danske nypris. Beløbet modregnes i den månedlige leje, som
typisk løber i 36 eller 48 måneder og er derfor ikke at betragte som et
depositum"

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 12:48

"MK" skrev

> [...]
> af bilens danske nypris. Beløbet modregnes i den månedlige leje, som
> typisk løber i 36 eller 48 måneder og er derfor ikke at betragte som et

Det havde også været bedre hvis det var et depositum, så fik man det
tilbage.
Når Fleggård skriver mdr. ydelse, så er jeg sikker på at det er med
førstegangsydelsen fratrukket.
Han skriver ikke større beløb end nødvendigt.
Mener du at den mdr. ydelse er mindre end angivet?

mvh
Alex Christensen

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:00

> Det havde også været bedre hvis det var et depositum, så fik man det
> tilbage.

He he - gør man vel ogsåhvis det modregnes i den månedlige ydelse?

> Når Fleggård skriver mdr. ydelse, så er jeg sikker på at det er med
> førstegangsydelsen fratrukket.

Her er et eksempelpå, hvad der menes
www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=286

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 13:18

"MK" > skrev

> Her er et eksempelpå, hvad der menes
> www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=286

Det passer så til gengæld ikke med prislisten.

mvh
Alex Christensen

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:32

> Det passer så til gengæld ikke med prislisten.

Jow - hvis du lægger leasingudgift og engangsydelse sammen
får du den pris, der er nævnt i prislisten...

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 13:58

"MK" skrev

> Jow - hvis du lægger leasingudgift og engangsydelse sammen
> får du den pris, der er nævnt i prislisten...

Ikke med min regnemaskine, men det er sådan set heller ikke så interessant.

Hvad jeg finder en smule interessant er bemærkningen i det viste eksempel.
" Skattefradrag er for renten på det danske banklån, som kunden typisk
optager for at betale registreringsafgiften i forbindelse med
leasingaftalen."

For mig ser det ud som om at det er kunden der betaler lægger pengene ud for
reg.afgiften.
Jeg har nederst indsat det afsnit fra registeringsafgiftloven
jeg regner med at Fleggård benytter sig af.

Det interessante er i den forbindelse at reg.afgiften for hele perioden skal
falde på een gang.

mvh
Alex Christensen

E.1.4.8 Udenlandske leasingkøretøjer
§ 3b ToldSkat kan efter ansøgning meddele tilladelse til, at afgiften
af registreringspligtige leasingkøretøjer, der registreres med henblik på
tidsbegrænset anvendelse her i landet, kun betales for den tidsbegrænsede
leasingperiode, når

a.. motorkøretøjet tilhører en virksomhed eller et fast driftssted,
der er beliggende i udlandet, og
b.. køretøjet i en tidsbegrænset periode leases til en person, der
er bosiddende her i landet i henhold til en skriftlig aftale.
Det er en betingelse, at der på ansøgningstidspunktet foreligger en
tidsbegrænset leasingkontrakt mellem den udenlandske virksomhed eller
driftssted og den person eller virksomhed, der ønsker at lease
motorkøretøjet.

Ansøgningen skal afgives af enten den udenlandske leasingvirksomhed
eller den person, som leaser køretøjet.

Der skal udfærdiges en skriftlig leasingkontrakt for leasingkøretøjer,
der skal afgiftsberigtiges efter ordningen. Kontrakten skal omhandle
køretøjet i den skikkelse, hvori det skal leases, og indeholde nærmere
oplysninger til identifikation af køretøjet, navn og adresse på den
udenlandske leasingvirksomhed og leasé, samt lejebeløbet. Leasingkontrakten
skal indeholde en præcis angivelse af leasingperioden. Samtlige brugere skal
fremgå af leasingkontrakten. Kontrakten skal være bilagt specifikation af
bilens beskaffenhed og udstyr.

Registreringspligten og derved afgiftspligten indtræder den dato, hvor
køretøjet tages i anvendelse her i landet af en herboende.

De udenlandsk ejede leasingbiler skal i alle tilfælde indregistreres
på danske nummerplader. Det betyder, at der skal betales vægtafgift og grøn
ejerafgift mv. efter gældende regler.

For at kunne omfattes af ordningen skal den pågældende virksomhed have
hjemsted i udlandet eller være en virksomhed med fast driftssted i udlandet.
Virksomheden skal således drives af en fysisk eller juridisk person, der er
skattemæssigt hjemmehørende i en fremmed stat. Hvorvidt det er tilfældet,
afgøres efter en almindelige regel eller en dobbeltbeskatningsoverenskomst.
Fast driftssted fastlægges på grundlag af definitionen i OECD's
modeloverenskomst til undgåelse af dobbeltbeskatning.

Afgiftens betaling
§ 3b, stk. 2 Afgiften opkræves for hele kontraktperiodens varighed.
Afgiften beregnes på grundlag af køretøjets afgiftspligtige værdi, der
fastsættes ved vurdering (evt. standardpris for fabriksnye køretøjer) efter
lovgivningens almindelige bestemmelser.

For køretøjer der er mellem 0 og 3 måneder gamle regnet fra første
registrerings- eller ibrugtagningstidspunkt, uanset om det er i Danmark
eller udlandet, udgør afgiften 2 pct. af den beregnede registreringsafgift
pr. påbegyndt måned efter første registrerings- eller ibrugtagningstidspunkt
i de første 3 måneder, og 1 pct. af den beregnede registreringsafgift pr.
påbegyndt måned for de efterfølgende måneder.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-06 14:01

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> He he - gør man vel ogsåhvis det modregnes i den månedlige ydelse?

> Her er et eksempelpå, hvad der menes
> www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=286

Hvis jeg forstår det regnestykke rigtigt betaler man 134640 i leasingydelse
i 48måneder og står tilbage med 0,- kr efter de 48 måneder.

Derimod hvis man ejer skidtet betaler man 209328.

Eje 371.406,00-209328 = 162078 - en 4 år gammel bil har næppe halveret sin
værdi og skal man ud at købe ny bil er der altid rabat at hente (ikke mindst
de 6% i rente - det er nu i den peprede ende).

Jeg ved godt det er uden service og dæk - men jeg har godt nok svært ved at
se fidusen. For i mine øjne er vi tæt på break even og så vil jeg hellere
eje min bil.

http://www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=294
_________
Forsikring og afgifter

Er der forsikring indeholdt i leasingaftalen ?

Nej, du skal selv sørge for, at bilen er forsikret med kaskodækning.

Dækker min leasingaftale grøn ejerafgift ?

Nej, du skal selv afholde grøn ejerafgift.
___________

Når det ikke engang er inklusiv forsikring kan jeg slet ikke se fidusen.

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 14:13

"Dennis Pedersen" skrev i

> Hvis jeg forstår det regnestykke rigtigt betaler man 134640 i
> leasingydelse
> i 48måneder

Plus de første 35.000 kr
Den mdr. ydelse i eksemplet er "netto",
i prislisten er den tilsyneladende "brutto", ellers passer tallene slet
ikke.
Den pågældende Toyota står i prislisten til 33.839 engangsydelse og 3709 pr.
mdr.
3709 i 48 mdr. vil være 178032 i samlet ydelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-06 14:28

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
pr.
> mdr.
> 3709 i 48 mdr. vil være 178032 i samlet ydelse.

Ja så går fidusen da fuldstændig af det.
Men det er ikke ligefrem let at gennemskue. Umiddelbart er den eneste måde
de kan få kunden i biksen på er dem der vil spille safe spil og have alt
fastlagt nøje i et budget. Der skulle ihvertfald være en væsentlig
besparelse før jeg overhovedet ville overveje det.

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4437ba72$0$47026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> fastlagt nøje i et budget. Der skulle ihvertfald være en væsentlig
> besparelse før jeg overhovedet ville overveje det.

Citat fra artiklen: "Det kræver en mentalitetsændring..."

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 14:34

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Citat fra artiklen: "Det kræver en mentalitetsændring..."

Det har vi ikke mentalitet til at eksperimentere med, så det lader vi
kjøwenhavnerne om at gøre forsøget med.

Én hest i stalden er bedre end 10 på naboens mark..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:50

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det har vi ikke mentalitet til at eksperimentere med, så det lader vi
> kjøwenhavnerne om at gøre forsøget med.

Så bor Fleggård dælme det forkerte sted, du

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:07

KLIP

> Så bor Fleggård dælme det forkerte sted, du

Hvis man gennemgår tråden med en tættekam, er det så ikke det resultat også
du kommer til..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man gennemgår tråden med en tættekam, er det så ikke det resultat
> også du kommer til..?

Nu er min kære kone i byen, hvorfor kammen ikke er at finde;
men det var da dælme noget af en bemærkning, du fik fyret af
dér

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 15:20

MK skriver:

> Så bor Fleggård dælme det forkerte sted, du

Næh, kender jeg ham ret scorer han kassen på alt det han laver.

Der er vel "Kjuwenhaunere" nok der vil lease...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:33

> Næh, kender jeg ham ret scorer han kassen på alt det han laver.

Som med pølsevognssagen?

> Der er vel "Kjuwenhaunere" nok der vil lease...

Sikkert - a' wed' e...

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:39

KLIP

> Næh, kender jeg ham ret scorer han kassen på alt det han laver.

Jeg kender den gamle og ja, han tjener penge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 08-04-06 18:26

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Der er vel "Kjuwenhaunere" nok der vil lease...

Jamen de læser jo ikke JP.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-06 18:58

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:4437f236$0$67264

> Jamen de læser jo ikke JP.

Flegaard må ha' nogle imamer på sagen ;).

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-06 14:50

> [...]
> meddelelse news:4437ba72$0$47026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Citat fra artiklen: "Det kræver en mentalitetsændring..."

Jeg er skam også villig til at ændre min mentallitet mod behørig betaling :)
Den store økonomiske gevinst de gerne vil have det til at se ud til man får
har jeg lidt svært ved at finde ihvertfald :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 13:26

MK skriver:

> [...]
> af bilens danske nypris. Beløbet modregnes i den månedlige leje, som
> typisk løber i 36 eller 48 måneder og er derfor ikke at betragte som et

Jeg går da ud fra at de 20kkr er modregnet i prisen på 1995/md.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-04-06 10:15

> [...]
>
> "Leasingfirmaet forventer at kunne levere alle gænge typer familiebiler.
> Skal bilen på værksted, triller man hen til det lokale, autoriserede og

Kiggede lige i listen lidt mere, en Audi A6 limo 3.0tdi, koster 534000kr i
leje for de 48 måneder man har den i, det er dælme da en afskrivning der vil
noget. Man smider vel sådan set en halv mill væk på 4 år eller hvad ? Ja,
det kan godt være det er mig der ikke har fattet en brik, men det giver da
ingen mening !

Mvh
Jacob

Fra : Martin

Dato : 08-04-06 10:28

> [...]
> vil noget. Man smider vel sådan set en halv mill væk på 4 år eller hvad ?
> Ja, det kan godt være det er mig der ikke har fattet en brik, men det

annoncen er ment på folk som jan W nielsen og MK

de læser at det er et godt tilbud og så slår de til med det samme,lige som
tilbudsjægerne i butikkerne,mange jeg snakker med siger at "de har så mange
gode tilbud i føtex,bilka og kvickly" ja..... men køber man kun tilbudene ?
hvor er besparelsen så henne? det forstår de ikke rigtigt :)

Martin

Fra : MK

Dato : 08-04-06 11:17

?

> [...]
> mange gode tilbud i føtex,bilka og kvickly" ja..... men køber man kun
> tilbudene ? hvor er besparelsen så henne? det forstår de ikke rigtigt :)

Jeg har overhovedet ikke taget stilling til noget som helst. Jeg linker
blot til en mulighed, der nu er dukket op. Jeg bor slet ikke i DK og
kører derfor i biler uden afgift. Det giver et noget andet regnestykke,
doh !

Spis lige brød til...

Fra : MK

Dato : 08-04-06 10:30

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil noget. Man smider vel sådan set en halv mill væk på 4 år eller hvad ?
> Ja, det kan godt være det er mig der ikke har fattet en brik, men det

Prisen indeholder alle de udgifter, du måtte have til sommer- og vinterdæk
inkl.
stålfælge, fuld service og vedligehold/reparationer. Prøv at regne det ud i
pe-
rioden for din BMW - og reducer dit eksempel med beløbet.

Afskrivningsmæssigt er en dyr bil hårdere ramt end en 250.000 kr's udgave.
Diesel eller ej...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-04-06 10:50

On Sat, 08 Apr 2006 03:50:12 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>"Alt efter biltype kan en privat bilist spare 1.550 kr. om måneden
>ved at lease frem for at eje" -> www.jp.dk/kp/artikel:aid=3666988

Jeg er næsten sikker på, at den artikel der er genbrug. Jeg synes jeg
kan huske den, sågar med samme ordlyd. Anyways, Fleggaard
Privatleasing har været drøftet her i gruppen før, og jeg lave i den
forbindelse et lile eksempel. Det "genudsendes" her:

Der er tale om en Skoda Fabia Combi 1,4 16V (benzin). Med metallak,
aircon og fartpilot koster sådan en fyr kr. 186.000 kr. som vejledende
udsalgspris.

Skoda tilbyder at finansiere bilen med 21 % i udtaling (39.762,-) og
med en ydelse på kr. 2928 pr. måned inkl. moms. i 60 måneder.

Fleggaard tilbyder mig at lease bilen, hvor jeg skal smide 22870,- i
"ekstraordinær første leasingydelse" og derefter skal jeg hver måned
betale 3071,- inkl. tysk moms i leasing ydelse. Dette ved 36 måneders
kontrakt, og med 20.000 km om året.

For sammenligningens skyld, skal man som ejer af bilen selv afholde
udgifter til service og dæk. Det er inkluderet i leasing.

Men med sådanne priser fra Fleggaard, så tror jeg de får mere end
almindeligt svært ved at få ret mange kunder i butikken. Jovidst skal
man punge ud med mindre udbetaling ved leasing, men omvendt står man
med et stort, rundt 0, når man afleverer bilen efter de 36 mdr. Hvis
vi siger, at sådan en Skoda afskrives med 30% over de 3 år, så er den
alligevel ca. kr. 130.000 værd når man afleverer den.

Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanker om en situation, hvor det vil
være økonomisk fordelagtigt at lease ved Fleggaard.
--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Basil

Dato : 08-04-06 11:11

Hans Pedersen kom med følgende:

> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanker om en situation, hvor det vil
> være økonomisk fordelagtigt at lease ved Fleggaard.

Jeg kan heller ikke se fordelen, men stod der ikke at lejen stille og
roligt trækkes af indskuddet, derfor det ikke skulle betragtes som et
depositum ?
Kai

Fra : MK

Dato : 08-04-06 11:22

Fra : Basil

Dato : 08-04-06 11:27

MK frembragte:
> [...]
> af bilens danske nypris. Beløbet modregnes i den månedlige leje, som
> typisk løber i 36 eller 48 måneder og er derfor ikke at betragte som et

Så har jeg ret ?
Det giver jo et andet regnestykke.
Kai

Fra : MK

Dato : 08-04-06 11:35

> Så har jeg ret ?
> Det giver jo et andet regnestykke.

Præcis - folk spurter derud af og læser kun halvdelen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-04-06 12:36

> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Præcis - folk spurter derud af og læser kun halvdelen

Jeg havde skam tænkt over at førstegangsydelsen var med i prisen, f.eks på
den store Audi, der vil man stadig stå efter 4 år med et rundt 0, men
samtidigt have givet fleggaard over ½ mill kr i leje af deres bil, det er
totalt sindsygt i mine øjne. Audien koster ca 780kkr fra ny af. Man betaler
534672kr til fleggard, det er en forskel på ca 245328kr, mon ikke Audien er
det værd efter 4 år ? Og ja jeg ved godt at dæk/service er med i prisen hos
fleggaard, men dæk i en 4 års periode til sådan en koster vel 20-30k og
service 40-50k ? lad os sige 100k for service på den, så har du betalt 880k
for din Audi, og så er forskellen på 345kkr som man har sparet,men man har
så ingen bil efter 4 år.

Mvh
Jacob

Fra : Ricky

Dato : 08-04-06 12:41

MK wrote:
> [...]
>
> "Leasingfirmaet forventer at kunne levere alle gænge typer familiebiler.
> Skal bilen på værksted, triller man hen til det lokale, autoriserede og

Tja....Det er over et ½ år siden dette var en nyhed....

....og det er stadigvæk ikke en god forretning for langt de fleste....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-06 16:12

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse

> Tja....Det er over et ½ år siden dette var en nyhed....

Og meget belejligt var der et indlæg her i NG, som nu, det er ikke 1. gang
den kommer til torvs ;).

> ...og det er stadigvæk ikke en god forretning for langt de fleste....

Det er ikke en god forretning for andre end Flegaard.

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:01

Her er udregningen: www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=286

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 14:22

> "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Her er udregningen: www.fleggaard-leasing.de/Default.asp?ID=286

Føj for katten da, hvor det er dyrt
Min mondeo købte jeg da den var 3 år gammel....1.900 i ydelse, fleggaard vil
have omkring 3 gange så meget for en ny moderne mondeo...shyt så kan jeg nu
sagtens nøjes med mindre..... 6.000 kr i leasing det er da helt vildt.

Desuden er der mangler i deres billiste den springer lige fra Peugeot til
Renault

Men nå, så kan jeg jo glæde mig over at selv en swift er dyrere end min
mondeo

--
Tom

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:26

> [...]
> vil have omkring 3 gange så meget for en ny moderne mondeo...shyt så kan
> jeg nu sagtens nøjes med mindre..... 6.000 kr i leasing det er da helt

I vanlig stil sammenligner du æbler og bananer.
En brugt Mondeo ift. en ny bil?

> Men nå, så kan jeg jo glæde mig over at selv en swift er dyrere end min
> mondeo

Jow jow...

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 14:31

> I vanlig stil sammenligner du æbler og bananer.
> En brugt Mondeo ift. en ny bil?

Jep, fordi selv en ny bil er brugt i samme sekund at der er trillet over
kantstenen
3 gange så meget for at holde en ny bil der alligevel hurtigt bliver brugt,
er godt nok temmelig dyrt.

> Jow jow...

gad vide hvorfor man ikke kan lease brugte biler

--
Tom

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:51

> gad vide hvorfor man ikke kan lease brugte biler

Det er for usikkert...

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:08

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er for usikkert...

Nåda..!!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:15

> Nåda..!!!

Jeg tror, det er for usikkert ift. en privat leasingaftale, hvor der bliver
kigget på hver en krone. Det er jo langt fra den samme situation med
en firmaslæde, der jo betales/finansieres vha. fradrag og andre skatte-
mæssieg tiltag. LOL

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:19

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror, det er for usikkert ift. en privat leasingaftale, hvor der
> bliver
> kigget på hver en krone.

Jeg tror ikke, du kan/må binde en forbruger op på samme måde (brugt bil) og
derfor skal potten være ny.

Forbrugere har det jo med at rende fra deres forpligtelser, når krybben
tømmes....

> Det er jo langt fra den samme situation med
> en firmaslæde, der jo betales/finansieres vha. fradrag og andre skatte-
> mæssieg tiltag.

Jeg tror mere du skal hæfte dig ved .... _den betales_....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-06 15:11

Tom wrote:

> gad vide hvorfor man ikke kan lease brugte biler

Det kan man også som firma/erhvervs biler, men jeg ved dog ikke om det er
muligt til private.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas H.

Dato : 08-04-06 14:33

> [...]
>
> "Leasingfirmaet forventer at kunne levere alle gænge typer familiebiler.
> Skal bilen på værksted, triller man hen til det lokale, autoriserede og

De kan komme igen når når EU tvinger Danmark til at tillade, at lease på
tyske eller svenske plader!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-04-06 14:53

On Sat, 8 Apr 2006 15:33:25 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

>De kan komme igen når når EU tvinger Danmark til at tillade, at lease på
>tyske eller svenske plader!

Det er da tilladt.
Det ligge lidt mere træls med at benytte det leasede køretøj i Danmark
når man har fast bopæl i Danmark.

/Hans

Fra : Thomas H.

Dato : 08-04-06 16:27

> Det er da tilladt.
> Det ligge lidt mere træls med at benytte det leasede køretøj i Danmark
> når man har fast bopæl i Danmark.

Jo joo

Fra : MK

Dato : 09-04-06 09:44

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Alt efter biltype kan en privat bilist spare 1.550 kr. om måneden
> ved at lease frem for at eje" -> www.jp.dk/kp/artikel:aid=3666988

Til alle skeptikerne kan jeg nu nævne - jeg fik lige en JP Lørdag mellem
hænderne - at Fleggårds leasingtilbud er udarbejdet i samråd med FDM.
De har nemlig tilrettet leasingaftalen iht. FDM's anbefalinger !!!

Den eneste ulempe er utidig afbrydelse af aftalen - men det kan sam-
menlignes med at skulle sælge en ny bil i ren handel (dyrt i begge
tilfælde).
FDM godkender denne leasingform, der er billigere end at eje !

På den måde kommer vi til at følge resten af Europa, hvor 85% af hus-
standene i England har leasede biler, ligesom det er tilfældet med 50%
i tyskland...

Fra : Brian

Dato : 09-04-06 10:47

MK wrote:

> På den måde kommer vi til at følge resten af Europa, hvor 85% af hus-
> standene i England har leasede biler, ligesom det er tilfældet med 50%
> i tyskland...

Det lyder som meget høje procenter. Jeg ved at tyskerne sender deres
gamle biler hertil landet, men hvad gør de i England ? De har jo sat
alt det sjove i konens side...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 10:47

Brian skriver:

> Det lyder som meget høje procenter.

Jeps, resten af tyskerne kører i tidligere leasede biler.....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : alexbo

Dato : 09-04-06 12:06

"Brian" skrev

> Det lyder som meget høje procenter.

Ja de grebet ud af den blå luft.
Der er da ingen der tror at de millioner af gamle Morris`er, Austin´s og
hvad der ellers kører rundt på engelske veje skulle være leaset.
At Europa så er andet end Tyskland og England er noget helt andet,
det hele giver et indtryk af en karl smart reklame, hvor det gælder om at
overdrive mest muligt, i håb om at nogen bider på.

Et af problemerne med Fleggård´s leasing er at ifølge reg.afgiftloven, skal
alle brugere være påført leasingkontrakten.
Fleggård siger ganske vist, at alle i husstanden må køre bilen, og også en
nabo der lige skal ned efter cigaretter må låne den.
Men det er lejeren der står til ansvar for lovgivningen, ikke Fleggård.
Men det betyder helt klart at et ikke hjemmeboende barn ikke må låne bilen
til en ferie.

Jeg undrer mig forøvrigt stadig over afsnittet i Fleggård´s eksempel, med at
det er lejeren der skal betale reg.afgiften.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 12:20

> "Brian" skrev

> Ja de grebet ud af den blå luft.
> Der er da ingen der tror at de millioner af gamle Morris`er, Austin´s og
> hvad der ellers kører rundt på engelske veje skulle være leaset.

hmm jeg var i england for 2 uger siden. Jeg kan ikke mindes at have set bare
en eneste morris eller austin. Derimod var der masser af nye moderne
biler...typisk Renault, Nissan diverse riskogere.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 09-04-06 15:12

> hmm jeg var i england for 2 uger siden. Jeg kan ikke mindes at have set
> bare en eneste morris eller austin.

Nej - og folk stormer bare derud af uden på nogen at sanse eller vurderer
havd fan der bliver skrevet. Det kunne jo tænkes, at der var tale om et
procenttal ift. nyindregistreringer...

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 15:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej - og folk stormer bare derud af uden på nogen at sanse eller vurderer
> havd fan der bliver skrevet. Det kunne jo tænkes, at der var tale om et
> procenttal ift. nyindregistreringer...

Hvad havde du forventet, det er de samme som ikke ønsker
registreringsafgiften afskaffet uden fuld kompensation..)

Er Sverige ikke alle mødres moder, når talen falder på leasing..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 15:58

> Hvad havde du forventet, det er de samme som ikke ønsker
> registreringsafgiften afskaffet uden fuld kompensation..)

:)

> Er Sverige ikke alle mødres moder, når talen falder på leasing..?

Jeg har oprettet en tråd "et sted" tidligere dag, men ingen har endnu svaret

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:18

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har oprettet en tråd "et sted" tidligere dag, men ingen har endnu
> svaret

Det "sted" er så ikke her..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 16:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det "sted" er så ikke her..;)

Nej da - hér er ikke så mange, som bor i Sverige

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:25

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej da - hér er ikke så mange, som bor i Sverige

De´ ve´ dunte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 04:55

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De´ ve´ dunte

I princippet jow :)

Nuvel - det gav ikke mange hits, men svaret var, at det var
kun kendt ifm. firmabiler. Privatleasing = ukendt...

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 10:03

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nuvel - det gav ikke mange hits, men svaret var, at det var
> kun kendt ifm. firmabiler. Privatleasing = ukendt...

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 09-04-06 15:50

MK wrote:

> Nej - og folk stormer bare derud af uden på nogen at sanse eller
> vurderer havd fan der bliver skrevet. Det kunne jo tænkes, at der var
> tale om et procenttal ift. nyindregistreringer...

Hvad mener du at jeg har fejlvurderet ?

Du skriver da rimelig tydeligt at 85% af hustandene i England har
leasede bil(er). Jeg undrede mig bare over, hvad de gør af alle de
biler de får i overskud...

/Brian

Fra : MK

Dato : 09-04-06 15:55

> Hvad mener du at jeg har fejlvurderet ? Du skriver da rimelig tydeligt at
> 85% af hustandene i England har
> leasede bil(er). Jeg undrede mig bare over, hvad de gør af alle de
> biler de får i overskud...

Jeg citerer blot avisen - efterfølgende skriver jeg, hvad der kunne
tænkes at ligge bag. Ikke andet...

Fra : Brian

Dato : 09-04-06 16:01

MK wrote:

> Jeg citerer blot avisen - efterfølgende skriver jeg, hvad der kunne
> tænkes at ligge bag. Ikke andet...

Så er den ged jo barberet, det lignede bare et surt opstød...

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 09-04-06 10:46

"MK" skrev

> Til alle skeptikerne kan jeg nu nævne - jeg fik lige en JP Lørdag mellem
> hænderne - at Fleggårds leasingtilbud er udarbejdet i samråd med FDM.
> De har nemlig tilrettet leasingaftalen iht. FDM's anbefalinger !!!

Ja det er fint, der findes også brugtvognshajer der skilter med "medlem af
FDM"
At FDM har påpeget nogle fejl, måske ligefrem noget ulovligt i det første
leasingtilbud fra Fleggård. og at de derefter har rettet dette betyder ikke
at det hele er i samråd med FDM.

> FDM godkender denne leasingform, der er billigere end at eje !
At FDM måske har godkendt aftalen som lovlig, betyder jo ikke at de
anbefaler den som fordelagtig.
Eller er det din påstand at FDM siger det er billigere at lease end at eje?

Fra Berlingske.dk

"FDMs kritiske øjne
FDM ser dog dybest set kritisk på, at private leaser bil. Årsagen er, at
ingen love - hverken på forbruger- eller kreditaftaleområdet - klokkeklart
dækker den private leaser ind.

FDMs juridiske chef, Lars Ellegaard, mener, at Fleggaard har lavet et stykke
seriøst arbejde for at rette leasingaftalerne til, så de rammer den private
bilejer bedst muligt.

»Men i den sidste ende kan det være lidt svært at overskue, hvad det her
egentlig koster. FDMs interesse er, at danske bilejere - eller skal vi i det
her tilfælde sige danske bilister - skal komme til deres biler på den
billigst mulige facon,« siger Lars Ellegaard.

Han nævner også retten til at reklamere over fejl i forhold til en leaset
bil, som et tegn på, Fleggaard har lagt sig i selen.

Normalt er det leasingselskaberne, som har reklamationsretten til en bil,
fordi selskaberne står som ejer. Retten kan derfor normalt ikke overføres
til en privatperson.

»Fleggaard siger i sin kontrakt, at den private kunde har fuld
reklamationsret, som om kunden selv ejer bilen. Men det kan være usikkert,
hvad der ifølge loven ligger i den formulering,« siger Lars Ellegaard."

mvh
Alex Christensen

Fra : MK

Dato : 09-04-06 11:13

> Eller er det din påstand, at FDM siger, det er billigere at lease end at
> eje?

Ikke min påstand, men et citat fra FDMs juridiske chef, Lars Ellegaard

> Fra Berlingske.dk
<clip af en helt masse>

Interessant !