Le Mans - mulighed for billeder
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 05-04-06 22:24

Hej i gruppen.

Ja, ved ikke om det er den rigtige gruppe, men den plejer jo at favne det
meste...

Vi er nogle stykker som gerne vil til Le Mans i år, men er åbenbart lidt
sent ude, for de arrangerede ture (kør-selv) med både FDM og Bilmagasinet er
udsolgt, så vi vil prøve at finde billetter og tribunepladser direkte hos Le
Mans arrangørerne:
http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/accueil.html

Men nu er de bedste tribunepladser jo nok også taget, så vi må nok nøjes med
hvad vi kan få, og så er spørgsmålene til det altvidende panel:

- Hvor gode er mulighederne for at tage gode billeder at både bilerne og
resten af cirkuset og begivenhederne generelt fra de "dårlige" tribuner?
- Er der nogen der kender til særligt gode eller særligt dårlige tribuner i
forhold til fotografering? (f.eks. skulle der jo helst ikke være en rude
imellem tribunen og banen)
- Og i hvilken grad er man bænket til de pladser man har fået? Her tænker
jeg på, om der er mulighed for at komme tættere på banen for at få nogle
gode shots eller om kan bevæge sig rundt til andre lokationer for den bedste
vinkel?

Ja, der er én i flokken, som godt kan lide at tage fede billeder med sit EOS
kamera

På forhånd tak,

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 22:30

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste vinkel?
>
> Ja, der er én i flokken, som godt kan lide at tage fede billeder med sit

Aner ikke en hujende......men ellers kan jeg anbefale www.gptours.dk som
arrangør til Jeres tour. Kan godt at de også har udsolgt i kør selv, men der
er da en del andre muligheder

--
Tom

Fra : Aksel

Dato : 05-04-06 22:55

> [...]
> jeg på, om der er mulighed for at komme tættere på banen for at få nogle
> gode shots eller om kan bevæge sig rundt til andre lokationer for den

Der er egentlig ikke nødvendigt at bestille tribuneplads, banen er så lang
at der er masser af muligheder for at komme tæt på, man er overhovedet ikke
bundet til nogen plads.

Kender du disse sider? især den første har mange gode tips.
http://www.lemanszone.dk/

http://www.racingtours.dk/

http://www.grandprixtours.dk/index.htm

Hilsen Aksel

Fra : KNL DtP

Dato : 06-04-06 10:36

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er nogle stykker som gerne vil til Le Mans i år, men er åbenbart lidt
> sent ude

Ja, det gælder om at være hurtigt ude, hvis man vil være sikker på en plads.

> Men nu er de bedste tribunepladser jo nok også taget, så vi må nok nøjes med
> hvad vi kan få

Efter min mening er tribunepladser ikke værd at betale for. Jo, du er sikret
et sæde og kan sidde ned under løbet, men det er alt for kedeligt og trivielt
at sidde og se så langt et racerløb fra én og samme position.

Ta' hellere og gå rundt på banen (både på ydre- og inderkredsen) og oplev
hvordan banen skifter karakter. Ved at gå rundt får man oplevet meget mere af
racet og stemningen. Det er spændende at se, hvordan bilerne tackler
forskellige svingkombinationer rundt på banen.

> Hvor gode er mulighederne for at tage gode billeder at både bilerne og
> resten af cirkuset og begivenhederne generelt fra de "dårlige" tribuner?

Hvis du tager billeder af en lav racerbil fra et højt placeret punkt, kommer
racerbilen til at se lidt underlig ud. Den mangler det dynamiske look, som du
får ved at være i øjenhøjde med bilen.

Jeg har tit taget lidt billeder fra en fri tribune til torsdagens træning, og
det e naturligvis en fin afvæksling - men jeg ville ikke satse hele min
fotografiske ambition på dennne placering.

Omkring Esset er der meget bedre muligheder for at tage flotte billeder af
bilerne uden hegn. Om natten er pitten oplyst og giver også en flot stemning.
Til fredagens parade i Le Mans-by kan man få et fint billede af stjernekørerne
og et par sjældne superbiler.

Her er et par eksempler af hvad der kom ud af 2005-løbet:
http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=wallpaper&sprog=dk

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 06-04-06 20:08

Tak for jeres svar - det hjalp lidt på overblikket.

(Tror vi dropper tribunerne)

--
Jacob

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-04-06 20:42

> [...]
> bedste vinkel?
>
> Ja, der er én i flokken, som godt kan lide at tage fede billeder med sit

www.lemansarea.dk

-M