"Per" <perpunktumladingsnabelaemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44342872$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ok
>
> Afleverede min Sierra st.car til en undervognsbeh. (15 km til centeret)
> Undværer bilen i 2½ døgn - også ok, da det skal gøres ordentligt. Jeg har
> kun bestilt en omgang med undervogn, paneler og vanger, da det må række
> til modellen.
>
> Henter den om fredagen og den lugter dejligt behandlet
>
> Søndag hænger al behandlingen fra tanken og slæber hen ad vejen.
>
> Over med bilen mandag (30km retur) for at vise problemet. - Det er jo ikke
> godt - og det vil de lave om på tanken, da det tilsyneladende kun er der
> problemet er (nej - tanken var ikke utæt
>
> De får bilen et par dage efter om morgenen og jeg kan hente den senere på
> dagen. (låner en bil)
> Alt skulle nu være i skønneste orden. - Men nej.
>
> Jeg er 1½ uge efter nede under bilen for at reparere udstødning, og ser
> flere "helligdage" og igen afskallende behandling flere steder. - ØV!!!
>
> Atter derover for at vise det problem - jo! - de er osse trætte af det. Vi
> kan ikke blive ved med at mødes på den måde!
> De vil nu lave hele behandlingen om. Vaske bilen ned igen og gi' den en
> komplet ny omgang. Fint! - bortset fra at jeg skal undvære familifartøjet
> i næsten 3 døgn igen. Jeg foreslår en komplet omgang med hulrum som
> kompensation for al ulejligheden.. Not a chance!!
>
> Jeg kommer over med bilen i forgårs (har snart ikke tal på for hvilken
> gang jeg er der - enten for at vise et problem eller for at få lavet
> behandling) Låner en gammel salgsbil, hvor også resten af familien kan få
> plads. Den blir startet op med startkabler da den har stået længe. Tilbage
> til min arbejdsplads.... Skal så hjem kl 16 fra arbejde tror jeg da!!!
> Lånebilen er helt tør for strøm...
> Ringer derover og beder dem komme med et batteri eller anden løsning..
> (min datter skal hentes fra dagplejen inden 1630.)
> Der kommer en over og starter bilen med startkabler - fair nok, men kan
> den starte i morgen tidlig spør jeg? Jo det mener han - han har en lader
> med jeg kan sætte på natten over.. - Det kan den så heldigvis, - og den
> kører endnu
> Min kone måtte så hente datteren på cykel, da jeg ikke kunne nå det.
>
> Jeg er bare så uhyre træt af at situationen... ikke en eneste udsigt til
> nogen som helst kompensation for al det bøvl jeg mener at ha haft... Er
> jeg helt galt på den, eller er det normal procedure? har måtte afspadsere
> en del gange for enten at aflever eller hente eller vise. Adskilllige
> køreture frem og tilbage.
> Jeg frygter jo også bare at problemet opstår igen nu når jeg får min bil
> igen på fredag - hvad så? - skal vi stadig ses på den måde.
> Nu er det jo ikke et TV man bare kan aflevere igen og sige nej tak det dur
> ikke til mit behov...
>
> Er jeg bare uheldig - og så'n er det bare. Take it or leave it?
Jeg kan godt forstå dig, det lyder træls. Hvis problemet er løst denne
sidste gang så ville jeg vælge at komme videre og aldrig mere sætte et ben i
deres forretning. Hvis der stadig kommer problemer, så ville jeg spørge hvad
de SÅ vil gøre da deres produkter åbenbart ikke kan hæftne på din bil uvist
af hvilken årsag.
Hvis de ikke tilbyder en løsning du kan acceptere så sig at du vælger at gå
videre med sagen og så gør det også.
Jeg ville kontakte den brancheorganisation som de forhåbentlig er medlem af,
det være sig DAF, Dinitrol, Pava or what ever og forholde sagen for dem,
underbygget med billeder og hvad de vil gøre.
Sker der ikke noget af denne vej så gå videre evt. til FDM såfremt du er
medlem eller læs forbrugerstyrelsens pjece omkring reklamation på
bilreparationer som denne må gå ind under.
--
Tom