Fiesta - underlig tomgang
Fra : Jens

Dato : 04-04-06 10:56

Hej i gruppen.

Min Fiesta (1998, 1.25l Zetec S) er begyndt at opføre sig underligt !
Hvis jeg kommer kørende og f.eks. skal stoppe for rødt sker følgende :
Jeg kobler ud, og lader bilen trille - omdrejningerne falder til ca. 1200 og
begynder så lige så stille at stige igen til ca. 3000. Når jeg så holder
helt stille falder omdr. tilbage til de 1200 et øjeblik, og falder så til
ca. 900. Samme sker hvis jeg kobler ud, sætter i frigear og kobler til igen.
Hvis jeg derimod "rykker" bilen ud af gear UDEN at koble ud, stiger omdr.
til ca. 3000 UDEN at falde til de 1200. Hvis jeg nu trykker koblingen ned
falder omdr. (1200) og stiger til 3000......
Håber ovenstående er forståeligt.....

Hvad kan der være galt ?

Jens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-04-06 19:26

Jens wrote:
> [...]
> ud af gear UDEN at koble ud, stiger omdr. til ca. 3000 UDEN at falde
> til de 1200. Hvis jeg nu trykker koblingen ned falder omdr. (1200) og

Måske er det tomgangsventilen eller gasspjældspotentiometret.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport