BMW E46 Pærekontrol lyser konstant
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 03-04-06 20:01

Hejsa

Jeg oplevede lige her til aften at infocenteret fortæller mig at der er gået
en eller anden pære i begge baglygter, alle pærer virker dog det er checket,
hvad kan de så være ? Pærekontrollen går ikke ud selvom jeg har "genstartet"
bilen.

Er er nogen der har nogle kloge bud ?

Jacob

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-04-06 20:15

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh
> Jacob
>
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Nu ved jeg ikke hvor klogt et bud det er, men prøv at tænd lyset inden du
starter bilen. Jeg havde præcis samme oplevelse med en E30, den var
importeret fra Tyskland og havde derfor noget hjemmestrikket lavet ved lyset
således det var tændt når den startede, men det påvirkede ikke checket som
troede lyset ikke virkede.

vh
Bjarne Haug
E36 325i

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-04-06 07:36

"Bjarne Haug" <vesterport@gmail.com> wrote in message

> [...]
> importeret fra Tyskland og havde derfor noget hjemmestrikket lavet ved
> lyset således det var tændt når den startede, men det påvirkede ikke

Der er kørelys på bilen, så lyset er altid tændt når jeg starter bilen, jeg
har prøvet at slukke det inden jeg tænder lyset, og checklamperne kommer
først når jeg tænder lyset igen.

Fra : MK

Dato : 03-04-06 20:29

> [...]

> checket, hvad kan de så være ? Pærekontrollen går ikke ud selvom jeg har
> "genstartet" bilen. Er er nogen der har nogle kloge bud ?

Bremselys?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-04-06 07:36

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Bremselys?

Nope, virker fint :)

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-04-06 21:21

Har du fået monteret hængertræk?

Det kunne være at der er noget galt med stikket, hvis det i øvrigt er
monteret korrekt.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-04-06 07:37

<MikLarsen@gmail.com> wrote in message
>Har du fået monteret hængertræk?

>Det kunne være at der er noget galt med stikket, hvis det i øvrigt er
>monteret korrekt.

Intet anhængertræk til mig, der er ikke lavet nogle ændringer på bilen. Jeg
har dog skiftet pærer her på det sidste, det er dog 1 måneds tid siden, kan
de monstro blive "dårlige" så der ikke er samme modstand i dem ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 07:45

> [...]
> gået en eller anden pære i begge baglygter, alle pærer virker dog det er
> checket, hvad kan de så være ? Pærekontrollen går ikke ud selvom jeg har

E30'erens check kontrol skaber sig når dets batteri er løbet tør (eller er
det speedometeret) nu kommer jeg da lige i tvivl... hehe prøv at høe bmw om
der er batteri i eller kig i dit ETK hvis du har det...

Mvh
Morten

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-04-06 10:09

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote in message
> [...]
> gået en eller anden pære i begge baglygter, alle pærer virker dog det er
> checket, hvad kan de så være ? Pærekontrollen går ikke ud selvom jeg har

Så blev det mysterie løst :)

Jeg kørte ud til BMW og spurgte værkføren derude, hans første 2 ord var
"nummerplade belysning" :) Og rigtigt nok var der ikke lys i nogle af dem,
jeg ville skifte pære og opdagede at det hele var totalt iret/kortsluttet,
så et styks ny nummerplade liste bestilt, man kan desværre ikke få
pæresoklerne som reservedele :(

Tak for de gode bud.

Mvh
Jacob