"Mirakel middel"?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-04-06 22:54

Hej.

Jeg var en tur omkring MB for at få skiftet en viskerbladet. De fik mig
prakket et eller andet middel på ærmet. Det eneste jeg skal, er at proppe
det i tanken og fylde op med diesel. Derefter vil jeg efter en uges tid,
kunne mærke en "blødere" gang samt "flere HK". Der var to slags af mixturen,
jeg fik den koncentrerede. Bilen er en 2002 MB E220 CDi. (chippet til 170).
Er jeg blevet snydt så det driver, eller er der noget om snakken?

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-04-06 23:26

> [...]
> mixturen, jeg fik den koncentrerede. Bilen er en 2002 MB E220 CDi.
> (chippet til 170). Er jeg blevet snydt så det driver, eller er der noget

Hvis det er Bell Add de har prakket dig på, så har du "fåt naw dæ rykkæ".
Det dur bare og er løsningen til en gammel tilsodet taxa.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 07:36

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:44304f60$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis det er Bell Add de har prakket dig på, så har du "fåt naw dæ rykkæ".
> Det dur bare og er løsningen til en gammel tilsodet taxa.

Det gør "vandkuren" også, og til en helt anden pris.

MVH Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-06 08:39

> Det gør "vandkuren" også, og til en helt anden pris.

På en diesel ?? - det vil jeg dælme gerne se dig gøre...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 09:58

> På en diesel ?? - det vil jeg dælme gerne se dig gøre...

Det er da flintrende ligegyldigt om det er benzin eller diesel.

Har brugt "kuren" gennem de sidste +40 år på begge motortyper, lige fra små
bilmotorer til skibsmotorer på 2000 HK.

MVH Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-06 10:57

> Det er da flintrende ligegyldigt om det er benzin eller diesel.
>
> Har brugt "kuren" gennem de sidste +40 år på begge motortyper, lige fra
> små bilmotorer til skibsmotorer på 2000 HK.

Så lærte jeg noget nyt igen, jeg troede fuldt og fast at det kun var noget
man kunne bruge på en gammel tilkokset benziner !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 17:06

> Så lærte jeg noget nyt igen, jeg troede fuldt og fast at det kun var noget
> man kunne bruge på en gammel tilkokset benziner !

Lidt interessant Andreas, hvad har fået dig til at tro det kun var benzin'r
der kunne profittere af "kuren".

MVH Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-06 20:28

> Lidt interessant Andreas, hvad har fået dig til at tro det kun var
> benzin'r der kunne profittere af "kuren".

Jeg havde en ide om at den højere kompression i en diesel ikke gik så godt i
spænd med vand - samt hele dieselprincippet, hvor antændelsen af
brændstoffet foregår som resultat af opvarmningen af luften på grund af
kompressionen.
Men det er altsammen noget som er opstået i min teoretiskt tænkende
elektroingeniørhjerne - jeg har desuden aldrig haft en benziner som var
så tilkokset at den havde behov for en vandkur, så det hele er som sagt ene
og alene teoretiske overvejelser.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-04-06 11:05

On Mon, 3 Apr 2006 10:57:43 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<spam@fighter.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det er da flintrende ligegyldigt om det er benzin eller diesel.
>
>Har brugt "kuren" gennem de sidste +40 år på begge motortyper, lige fra små

Det er sikkert også ganske glimrende til at rense
forbrændingskammeret.

På diesel'erne kan der jo så også være en stor fordel i at få dyserne
renset, hvilket jeg tvivler på at "vandkuren" kan klare.

/Kent Glerup

Fra : Michael

Dato : 03-04-06 12:58

Er der en som gider forklare "vandkuren" ?

Pft   Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 14:09

"Michael" <michael@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der en som gider forklare "vandkuren" ?

Du får sikkert en bedre forklaring af en anden, men det er noget med at man
skal hælde en smule vand (dansk vand?) ind i indsugning mens motoren kører
med ~2000RPM. Det renser åbenbart systemet :)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 16:10

"Michael" <michael@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der en som gider forklare "vandkuren" ?

Naturligvis Michael.

Der er ikke noget hokus pokus i vandkuren.

Når motoren suger vandet ind på cylindertoppen vil vandet via flow og vacum
forstøve

Når vandet kommer ind i cylinderen suger eventuelle koksaflejringer vandet
til sig, ved opsugningen af vandet "vokser" og afkøles koksaflejringerne,
herved springer de af cylindervæggene, nærmest som en støvsky, ligeledes
sker det i en "kokset/sur" turbo, reaktionevnen på turboen er mærkbar efter
kuren hvis den har været "kokset".

Mange tror det skal være danskvand p.g.a. kulsyren heri, det er ganske
unødvendigt at "ofre" god danskvand på dette projekt, postevand er fuldt ud
så godt, det er jo ikke tilsætningen i vandet der gør "miraklet", men
derimod vand.

Du starter med at køre en tur så motoren bliver gennemvarm, når den er det
tager du luftfilterindsatsen af, kører motoren op på 2000-3000 omdr., nu
hælder du vandet ned ved indsugningsrøret/slangen, du vil se at vandet
bliver suget ind, motoren går ned i omdrejninger, det er ganske mormalt, giv
den så tilpas mængde vand så den bibeholder omdrejninger lidt over tomgang
(1200-1500 omdr.).

Til en normal bilmotor bruges 1-1½ liter vand.

PS.:En anden nævner snavsede dyser, men det er en hel anden historie. Min
erfaring er at her hjælper ingen mirakelkur, hvis dyser ikke er i orden skal
de af og checkes, og evt. skiftes. Det eneste sted disse postulerede
mirakelkure gør godt er på sælgers økonomi, og ja - jeg har indtil dato ikke
haft problemer med overskud på økonomien, så det bliver ikke ved mig de
scorer kassen ;-(

MVH Hans

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 03-04-06 16:45

> Til en normal bilmotor bruges 1-1½ liter vand.

Uha, det lyder ellers noget vovet at hælde 1½ vand "ned i motoren" Jeg
tør det i hvert fald ikke...

--
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 16:54

Jacob Buus Smidt skriver:

> Uha, det lyder ellers noget vovet at hælde 1½ vand "ned i motoren" Jeg
> tør det i hvert fald ikke...

Jeg har nu også kun hørt om 1/4 liters der sprayes forbi indsugningen,
så de selv tager det.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 17:03

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, det lyder ellers noget vovet at hælde 1½ vand "ned i motoren" Jeg
> tør det i hvert fald ikke...

Ingen tvinger dig, du er formentlig et taknemmeligt offer for diverse mere
eller mindre hæderligere handelsmænd (læs plattenslagere).

Skal jeg opfatte du udsagn sådan at du mener at jeg taler usandt, hvilket du
jo er i din gode ret til.

Lidt sjovt at tænke på at det lige bestemt er den slags der altid kommer
hylende "jeg er blevet snydt", når du har købt noget virkningsløst bras.

Når jeg fortæller at den "kur" har jeg selv anvendt gennem +40 år på alle
slags motorer op til skibsmotoranlæg med +2000 HK., ja - (tør du i hvert
fald ikke) stole på mig, bevars jeg har det udmærket med det, - jeg
fortsætter som hidtil.

PS.:Har aldrig haft motorharveri, bank under bordet..

MVH Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-06 17:35

"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen tvinger dig, du er formentlig et taknemmeligt offer for diverse mere
> eller mindre hæderligere handelsmænd (læs plattenslagere).

Hov, plattenslagere?. Hvis det virker er de jo ikke plattenslagere?.

> Skal jeg opfatte du udsagn sådan at du mener at jeg taler usandt, hvilket
> du jo er i din gode ret til.

Aha, for de nogen tvivler på dine udsagn, er andre plattenslagere?.

> PS.:Har aldrig haft motorharveri, bank under bordet..

Din danskvandskur virker, den er bare hård ved toppakningen :(, "synger"
den på sidste vers, kan den knække. Og hvis du staller den med vand i
cylindrene, har du et problem ;). Jeg har hidtil altid kørt med Biltemas
injektor-rens i tanke, med god effekt, men har en grum mistanke om at det er
petroleum&acetone, så nu vil jeg prøve den rene vare. Fortsættelse følger.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 17:56

> Hov, plattenslagere?. Hvis det virker er de jo ikke plattenslagere?.

Jeg sagde ikke noget om "alle" er.

> Aha, for de nogen tvivler på dine udsagn, er andre plattenslagere?.

Der er vist ikke rigtig sammenhæng i det postulat hvis du læste hvad jeg
skrev. Vil dog medgive at jeg i en vis grad drog parraleler ikke specifikt
mellem mig, men derimod var det ment som sideordnet Erfaring og reklamegejl,
reklamegejl som ofte ikke kan understøttes nogen steder.

> [...]
> injektor-rens i tanke, med god effekt, men har en grum mistanke om at det
> er petroleum&acetone, så nu vil jeg prøve den rene vare. Fortsættelse
Igen Jørgen - jeg holder mig til at øse af egne erfaringer, og - jeg har
endnu den første "blæste" toppakning på den konto tilgode.

Nu skal det siges at jeg _altid_ sikrer mig en ordentlig arbejdsvarm motor,
hvilket jeg mener er meget vigtigt for et ordentlig resultat, inden jeg
starter "kuren".

Men - kan godt fornemme at erfaring ikke har de store vækstbetingelser her,
i modsætning til reklamer, hvor ulødige de så end måtte være.

Sur - nej overhovedet ikke, har alene haft interesse i at fortælle om egen
erfaring, og af den grund prøvet at uddybe mine erfaringer til gavn for
eventuelle interesserede.

MVH Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-06 19:11

> Men - kan godt fornemme at erfaring ikke har de store vækstbetingelser
> her, i
Vrøvl, jeg har erfaring med begge "metoder", og det er nu nemmere at smide
en sjat af noget fluidum i tanken, en at pilleroderave ude i motoren ;). At
nogen så tror at "smarte ikoner & bløde farver" udretter mirakler, er deres
problem, mod tåber kæmper selv guder forgæves ;).

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 03-04-06 17:45

> Ingen tvinger dig, du er formentlig et taknemmeligt offer for diverse mere
> eller mindre hæderligere handelsmænd (læs plattenslagere).

Det er muligt. Jeg har dog aldrig puttet andet end olie i motoren.

> Skal jeg opfatte du udsagn sådan at du mener at jeg taler usandt, hvilket
> du jo er i din gode ret til.

Jeg tager ikke stilling til troværdigheden af dit udsagn - det har jeg ikke
kompetence til. Men jeg vil heller ikke ikke afprøve det.

> [...]
> slags motorer op til skibsmotoranlæg med +2000 HK., ja - (tør du i hvert
> fald ikke) stole på mig, bevars jeg har det udmærket med det, - jeg

Jeg tror, at du læser noget andet i mit indlæg, end jeg skrev. Det var skam
interessant at læse om dine erfaringer, og det var så sandelig ikke meningen
at nedgøre dem.

--
Jacob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 18:26

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt. Jeg har dog aldrig puttet andet end olie i motoren.

Det skal du heller ikke, via indsugninger er det - ligesom regntåger på en
regnevejrsdag, næsten på vej ud inden det når ind.

> Jeg tager ikke stilling til troværdigheden af dit udsagn - det har jeg
> ikke kompetence til. Men jeg vil heller ikke ikke afprøve det.

Har heller nogen intentioner om nogen form for pres

> Jeg tror, at du læser noget andet i mit indlæg, end jeg skrev. Det var
> skam interessant at læse om dine erfaringer, og det var så sandelig ikke
> meningen at nedgøre dem.

Nu var den afsluttende svada ikke møntet specifikt på dig, men - mange af
dem som har "været prøvklud" og købt diverse ikkevirksomme produkter.

Du er selvfølgelig frit stillet med hensyn til at prøve mine erfaringer af.
Nu er det jo ikke sådan at du massivt hælder 1-1½ liter i indsugningen på en
gang det skal gøres som jeg tidligere har beskrevet.

MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 18:21

> [...]

> fortsætter som hidtil.
>
> PS.:Har aldrig haft motorharveri, bank under bordet..

Du bør samtidig nævne, at en ældre motor
med et vist olieforbrug, kan ha' et mærkbart
øget forbrug efter kuren....
-men dette har måske forbigået din erfaring ??

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-04-06 18:32

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Du bør samtidig nævne, at en ældre motor
> med et vist olieforbrug, kan ha' et mærkbart
> øget forbrug efter kuren....
> -men dette har måske forbigået din erfaring ??

Du nævner det, og - godt sådan

Min erfaringer går faktisk i stik modsat retning, enten ingen forandring.
Oleskraberinge der sidder fast har jeg set løsne sig og bliver virksomme
igen, undtaget dog hvis motoren gennem lang tid har kørt med ekstremt
oliforbrug, da vil der ofte være tale om nærmest begagtig substans som
skraberingene sidder fast i, og det kan "vandkuren" ikke klare at gøre noget
ved.

MVH Hans

Fra : solvang

Dato : 03-04-06 18:03

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

jeg - og så drøner alt gammelt koks ud af udstødningen og ødelægger måske
turboen....

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-04-06 14:34

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> jeg - og så drøner alt gammelt koks ud af udstødningen og ødelægger måske
> turboen....
Jow og - hvorfor så det.

Fordi der kommer en mindre støvsky gennem turboen, Det udsagn er vist taget
ud af ingenting.

Tænk på at den påvirkning turboen oplever er for intet at regne i forhold
til en fuldtydende turbo mellem ½-1 bar's tryk, turboen er i den situation
meget varmere, og samtidigt belastet i en helt anden grad.

MVH Hans

Fra : Michael

Dato : 04-04-06 13:41

takker

/Michael

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-04-06 17:54

> [...]
> Hvis det er Bell Add de har prakket dig på, så har du "fåt naw dæ rykkæ".
> Det dur bare og er løsningen til en gammel tilsodet taxa.

Har du et link til dette produkt, og evt. hvor det kan købes?

\Mandal

Fra : Basil Fawlty

Dato : 03-04-06 04:39

Jasper Norman Ahrensbach skrev d. 02-04-2006 i meddelelse
<4430480c$0$38640$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> [...]

> fik den koncentrerede. Bilen er en 2002 MB E220 CDi. (chippet til 170). Er
> jeg blevet snydt så det driver, eller er der noget om snakken?

Du kom for at få skiftet et viskerblad, og fik noget til at hælde i
tanken ?
Jeg vil mene at du er blevet snydt lol
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-06 08:04

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev :

> [...]
>det i tanken og fylde op med diesel. Derefter vil jeg efter en uges tid,
>kunne mærke en "blødere" gang samt "flere HK".

Øehhh - er det bare mig, eller har viskerbladet indflydelse på
motorgangen ? <grin>

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-06 08:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Øehhh - er det bare mig, eller har viskerbladet indflydelse på
> motorgangen ? <grin>

Ja, hvis man propper dem i tanken ;).

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-04-06 22:46

> Øehhh - er det bare mig, eller har viskerbladet indflydelse på
> motorgangen ? <grin>

Jeps... før jeg fik et nyt, var ruden konstant så snasket til, at jeg ikke
turde køre over 80 i timen. Nu kan bilen pludselig køre 220 km/t. Så de ved
sgu hvad de snakker om, de kloge fyre

/Jasper

Fra : Skovge

Dato : 03-04-06 08:36

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mixturen, jeg fik den koncentrerede. Bilen er en 2002 MB E220 CDi.
> (chippet til 170). Er jeg blevet snydt så det driver, eller er der noget

Der er flere additiver der bevisligt faktisk har en ret stor og god effekt
på især ældre biler - har selv haft rigtig gode erfaringer med RVS
servicerens og svedol, både på nyere og ældre vogne. Min nuværende Audi A6
fra 2002 fik en servicerens og den har fået en markant blødere og mere
lydløs motorgang.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 18:14

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> servicerens og svedol, både på nyere og ældre vogne. Min nuværende Audi A6
> fra 2002 fik en servicerens og den har fået en markant blødere og mere

Jeg har i årevis ledt efter større test der har kunnet bekræfte virkningen
af Swedol, desværre er jeg ikke stødt på det nogen steder.
Selv er jeg UTROLIG skeptisk mht. om der OVERHOVEDET har nogen som helst
virkning at hælde diverse additiver i benzinen / olien. I flg FDM
(campistorganisationen) så skulle det være fuldstændig unødvendig da moderne
motorer har så god en motorstyring og ren forbrænding at det slet ikke er
noget problem med tilsodning og lign.
Jeg lader mig dog gerne overbevise såfremt at en troværdig organisation har
testresultater af disse produkter

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 03-04-06 22:06

On Sun, 2 Apr 2006 23:54:20 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
>jeg fik den koncentrerede. Bilen er en 2002 MB E220 CDi. (chippet til 170).
>Er jeg blevet snydt så det driver, eller er der noget om snakken?
Var det i lørdags? De står stadig og griner af årets aprilsnar!