Køretur i 307 HDi st.car
Fra : Anders

Dato : 02-04-06 22:27

Hej,

Lige et lille indlæg fra en flittig læser men sjælden skribent.

Efter at have læst meget skidt om Peugeot/Citron fik jeg chancen for en tur
i en 307'er og slog til:

Kørte igår små 100 km på landeveje i en 307 HDI, den nye med 1,6 liters
motor bilen har kørt 8000 km.

Jeg må nok sige at den overraskede positivt.

Lækker kabine
Støjsvag.
God komfort.
God bagsædeplads og fin højde på bagsædet.
Ikke morfaragtig som frygtet.
Regnsensor, smart Virker meget effektivt, især ved passage af lastbiler.

Den store overraskelse kom da vi checkede forbruget, 27 km/l med et snit på
63 km/t.

Vi ( 3 voksne) kørte pænt med marchatighed på 85 iflg gps men det var ikke
nogen sparetur hvor formålet var at køre økonomisk.

Alt i alt en positiv oplevelse.

AxN

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-04-06 22:35

"Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> Den store overraskelse kom da vi checkede forbruget, 27 km/l med et snit
> på 63 km/t.

Checkede forbruget hvordan?

Kørecomputer - de passer ikke nødvendigvis.
Ved tankning - turen er for lille til noget præcist.

Det er en OM´er!

:)
ik

Fra : Sune

Dato : 02-04-06 23:14

> "Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> Checkede forbruget hvordan?
>
> Kørecomputer - de passer ikke nødvendigvis.

Passer ellers meget godt i min 307'er.

Sune

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-04-06 23:22

> Checkede forbruget hvordan?
>
> Kørecomputer - de passer ikke nødvendigvis.
> Ved tankning - turen er for lille til noget præcist.
>
> Det er en OM´er!

Rolig nu. Bare fordi de nyeste commonrail-motorer godt og grundigt er ved at
overhale VW's TDi'er er der ingen grund til at du skal føle dig forfulgt

(hilsen en mand der meget snart ikke længere kører TDi, men commonrail.....)

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-04-06 07:02

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:44304e75$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Rolig nu. Bare fordi de nyeste commonrail-motorer godt og grundigt er ved
> at overhale VW's TDi'er er der ingen grund til at du skal føle dig
> forfulgt

Tværtimod - hvis de er ved at komme efter det, så synes jeg da det er fint.
Så kommer VW nemlig bare med noget der er endnu bedre ;)

> (hilsen en mand der meget snart ikke længere kører TDi, men
> commonrail.....)

Du falder såmænd nok til patten igen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 07:05

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Tværtimod - hvis de er ved at komme efter det, så synes jeg da det er fint.
> Så kommer VW nemlig bare med noget der er endnu bedre ;)

Commonrail ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-06 07:34

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Commonrail ?

Yes Sir, der arbejdes på sagen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 19:46

> [...]
>
> Tværtimod - hvis de er ved at komme efter det, så synes jeg da det er
> fint. Så kommer VW nemlig bare med noget der er endnu bedre ;)

Hvad er det en TDI PD har af fordele som en HDI ikke kan/har?

En TDI PD støjer (specielt i tomgang) som en gammel Golf 2 GTD og lign.
traktorer. De går langt på literen i forhold til PSA's gamle (og næsten
udgåede - bliver vist kun brugt i enkelt kassebiler nu) 2.0 HDI 90+110 hk.
men i forhold til PSA's nye 1.6 90+110 hk. og 2.0 136 hk. så er
brændstofforbruget mindst lige så godt!

Prøv en tur i en 407 Coupe eller 607 med den nye 2.7 V6 HDI motor - du kan
100% ikke høre at det er en diesel, heller ikke i tomgang eller under max.
acceleration, du kan ligger kun mærke til det i forhold til at gearene skal
skiftes noget tidligere end i en benzin!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-06 20:01

Per skriver:

> [...]
> udgåede - bliver vist kun brugt i enkelt kassebiler nu) 2.0 HDI 90+110 hk.
> men i forhold til PSA's nye 1.6 90+110 hk. og 2.0 136 hk. så er

De nye PD støjer lige så lidt/meget som de nye HDi motorer, det er det
samme.

Prøv en tur i en A6 3,0 TDI V6...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-04-06 20:37

On Tue, 04 Apr 2006 21:00:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Per skriver:

>De nye PD støjer lige så lidt/meget som de nye HDi motorer, det er det
>samme.

Til dels enig.. 2,0 16V TDI er noget mere afdæmpet end 1,9 TDI PD. Det
kan dog gøres en streg bedre.. Men det er virkelig nede i de små
detaljer..

>Prøv en tur i en A6 3,0 TDI V6...

Hmm.. Hvis det er den helt nye 3,0 TDI V6 du mener, så er det jo
faktisk en Commonrail

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 20:30

> Per skriver:

> De nye PD støjer lige så lidt/meget som de nye HDi motorer, det er det
> samme.

Hmm... En kammerat har en Golf V 1.9 TDI PD 105 hk. og den larmer som en
traktor i tomgang og under acceleration! Helt og aldeles uacceptabelt!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-06 20:35

Per skriver:

> Hmm... En kammerat har en Golf V 1.9 TDI PD 105 hk. og den larmer som en
> traktor i tomgang og under acceleration! Helt og aldeles uacceptabelt!

Har præcist samme bil og ja, den lyder voldsomt udvendigt, når den er
kold, når først man sidder i bilen, siger den ikek mere end andre biler

Uacceptabelt ?
Nej, der må være noget galt med hans bil.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-04-06 12:47

On Fri, 7 Apr 2006 21:30:24 +0200, "Per" <-> wrote:

>Hmm... En kammerat har en Golf V 1.9 TDI PD 105 hk. og den larmer som en
>traktor i tomgang og under acceleration! Helt og aldeles uacceptabelt!

Ikke enig!

Jeg har futtet rundt i en Touran med sådan en maskine.
Den er lidt mere grov i de lave omdrejninger end visse CR-maskiner,
men det er virkelig nede i de små detaljer.
Der er ikke mange andre diesel-maskiner i klassen der kan vride så
mange kilometer ud af dråberne, og trække rent fra så lave
omdrejningstal.

/Kent Glerup

Fra : Sune

Dato : 02-04-06 23:17

> [...]
>
> Vi ( 3 voksne) kørte pænt med marchatighed på 85 iflg gps men det var ikke
> nogen sparetur hvor formålet var at køre økonomisk.

Havde selv samme model som lånebil, da min var på værksted.
Jeg oplevede bilen præcis som du beskriver.

vh Sune
Peugeot 307 2.0 HDI

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-04-06 23:25

> Den store overraskelse kom da vi checkede forbruget, 27 km/l med et snit
> på 63 km/t.

Er der ikke noget med at vi alle skal tilgive? Man skal passe på med at
bedømme bilerne over en kam og blot konkludere, at en 307HDi ikke er
økonomisk. Mange af de "gamle" 2.0HDi 90hk var frygteligt uøkonomiske
(hvilket jeg selv har oplevet flere gange i biler jeg har kørt), men med de
nye motorer, specielt 1.6HDi'en er det en helt anden snak. Imponerende
forbrug.

> Vi ( 3 voksne) kørte pænt med marchatighed på 85 iflg gps men det var ikke
> nogen sparetur hvor formålet var at køre økonomisk.

Ville det ikke også blive noget rod hvis manden bag rattet kørte pænt og de
to andre voksne kørte råddent?

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 18:06

> [...]
>
> Vi ( 3 voksne) kørte pænt med marchatighed på 85 iflg gps men det var ikke
> nogen sparetur hvor formålet var at køre økonomisk.

Tja, når jeg KUN kører på landevej så kan min mondeo benzin også køre 16
Km/l men såsnart at det er bykørsel eller andet småtteri, så ser sagen
ganske anderledes ud. Men det er da imponerende med 27 Km/l.
Bilen kan såmen være god nok, men med den debut som den har haft især i
danmark så tror jeg nu nok jeg pænt ville fravælge den alligvel

--
Tom