Rummelig st.car, privat, maks kr 25.000
Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 07:14

Dav NG

Jeg er nu på jagt efter en rummelig st.car, fra 1994 og frem.

_Kriterier_
* Komfortabel: Da jeg tit tager hele familien med på indkøbsture til
Tyskland, eller besøger familien i Gøteborg, når vi at sidde i vognen
i nogle timer, tit på motorvej.

* Rummelig: Der skal være god plads i bagagerummet, da vi som
tidligere nævnt, tit tager indkøbsture til tyskland.
Vi køre med barnevogn/klapvogn så den ska selvfælgelig kunne være der.

* Økonomisk: Diesel eller benzin er underordnet, men minimum 12-13
km/l, 1.6 - 2.0 motor med eller uden turbo.

* Privat sælger, maksimum kr. 25000 kontant

Nogle idéer eller gode råd?

Ronnie Tarkas

Undskyld dobbelpost... glemte at ændre subject....

Fra : Mogens...

Dato : 02-04-06 07:53

"Ronnie Tarkas" <r.tarkas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu på jagt efter en rummelig st.car, fra 1994 og frem.

Hvorfor lige fra '94 og frem?

> * Privat sælger, maksimum kr. 25000 kontant

Mangler der ikke et 1 eller 2 tal?

> Nogle idéer eller gode råd?

Svære odds, men en Sierra kan opfylde dine krav, sjsd:
www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=866537&page=1

Fra : Martin Nielsen

Dato : 02-04-06 08:05

Alternativt Felicia STC kan også fås i det segment

Fra : Højby

Dato : 02-04-06 09:55

Ford Escort stationcar er også en mulighed. Sørg bare for at finde én der er
undervognsbehandlet fra ny..,

Lars.

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 10:14

On Sun, 2 Apr 2006 10:54:39 +0200, "Højby" <odensegalaxy@hotmail.com>
wrote:

>Ford Escort stationcar er også en mulighed. Sørg bare for at finde én der er
>undervognsbehandlet fra ny..,
>
>Lars.

Er dette et tilbagevendende problem ved brugte Ford fra midt i '90?
Er der andet man skal være opmærksom på ved første kig/prøve, andet
end generel stand i undervognen, hjulophæng mv...

RT

Fra : Allan / Kolding

Dato : 02-04-06 10:58

Jeg ville vælge en VW Passat Variant
fra 88 - 93.

Kan endda fåes billigere end 25000-
Og mange af dem er impoteret her til dk, for få år siden,
så de er ikke rustne, og ruster faktisk ikke det vilde i forvejen

--
Allan / Kolding

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 11:21

On Sun, 2 Apr 2006 11:58:26 +0200, "Allan / Kolding"
<bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> wrote:

> [...]
>Og mange af dem er impoteret her til dk, for få år siden,
>så de er ikke rustne, og ruster faktisk ikke det vilde i forvejen

Hvor rummelig er sådan en? (Bagagerumsvolume)
Hvordan er komfort / motor-larm i kabinen etc...
Hvad med brændstof-økonomi, hvor mange km/liter køre sådan en fætter,
og er de til at få fat i med Dieselmotor?
Er de til at 'lave-selv' da jeg er lidt af en hobbymakniker...

RT

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-04-06 17:51

Ronnie Tarkas <r.tarkas@hotmail.com> wrote in

> [...]
> og er de til at få fat i med Dieselmotor?
> Er de til at 'lave-selv' da jeg er lidt af en hobbymakniker...

Har en '89'er

Rummelighed er noget af det bedste jeg har oplevet i en alm.
personbil. Jeg har meget lange ben og selvom forsædet er
skubbet helt bagud kan jeg snildt være på bagsædet. Disse
kan selvf. vippes ned og så kan man smide en cykel ind bagi
uden at skulle pille alting fra hinanden.

Komfort er i top set i forhold til nyere plastic-biler. Man
sidder godt i sæderne og kabinen er overraskende stille. Jeg
har en diesel-udgave og den render ca. 14-15 km/L.

Jeg er så småt gået i gang med at lege hjemmemekaniker, og jeg
kan da se at selv med min begrænsede erfaring er det muligt at
lave noget selv. Haynes er rar at have + min far som også er
hobbymekaniker :)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-04-06 13:43

> [...]
> km/l, 1.6 - 2.0 motor med eller uden turbo.
>
> * Privat sælger, maksimum kr. 25000 kontant

Ford Sierra 2,0i Stationcar.

-M

Fra : BJ

Dato : 02-04-06 14:57

"Ronnie Tarkas" <r.tarkas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Dav.

Går du ind på www.bilbasen.dk og stiller 2 ting op: 1) maks. pris = 25.000
og 2) årgang fra 1994 kommer der en del at vælge imellem.

Nu er det bare op til dig og finde en størrelse, der passer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 15:26

On Sun, 2 Apr 2006 15:56:51 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og 2) årgang fra 1994 kommer der en del at vælge imellem.
>
>Nu er det bare op til dig og finde en størrelse, der passer.

Tak for det BJ!

Men det var nu mere med hensyn til jeres oldninger om de forskellige
modeler man kan få for de penge...

Ford Escort ift Mazda 626 ift Ford Mondeo etc..
fordele og ulemper ved de forskellige modeller,
ting at tage hensyn til ved køb af brugt bil over 10 år mv....

Fra : BJ

Dato : 02-04-06 15:44

"Ronnie Tarkas" <r.tarkas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ford Escort ift Mazda 626 ift Ford Mondeo etc..
> fordele og ulemper ved de forskellige modeller,
> ting at tage hensyn til ved køb af brugt bil over 10 år mv....

Du skal tage hensyn til _alt_ i/angående en bil på 10 år (+).

Kan du finde en énejers med fuld ført servicebog og nul (0) rust indenfor
budgettet, er det _den_ du skal købe.

Alt andet er held, imho.

--
Bjørn J.